28.10.2008

احمدی نژاد به مطهری: مثل کردان در مملکت زیاد است، این موضوع را رها کنید!

انتخاب‌: علي مطهري نماينده مردم تهران و طراح اصلی استیضاح علی کردان وزیر کشور، در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح دیدار خود با رییس جمهور پرداخت.

علي مطهري نماينده مردم تهران و طراح اصلی استیضاح علی کردان وزیر کشور، در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح دیدار خود با رییس جمهور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این دیدار در پنجشنبه دوم آبان به مدت دو و نیم ساعت اتفاق افتاد گفت: این دیدار به درخواست احمدی نژاد بود که در آن مسائل مختلفی از جمله بحث استیضاح علی کردان مطرح شده بود.

مطهری با اشاره به این که «در مورد مسئله کردان با احمدی نژاد به توافق نرسیدیم» به خبرنگار ما گفت: رییس جمهور در این دیدار اصرار داشتند که ما مسئله ی استیضاح آقای کردان را رهاکنیم چرا که ایشان استیضاح وزیر کشور را به صلاح کشور نمی دانستند.

نماینده مردم تهران افزود: رئيس جمهور در مورد «چرایی به صلاح نبودن استیضاح کردان» سه دلیل برایم آوردند. نخست آنکه «کردان را فردی صادق دانستند»؛ دو آنکه «مسئله مدرک كردان را مسئله اي سياسي دانسته كه مخالفان دولت به آن دامن مي زنند.

مطهری دلیل سوم احمدی نژاد در مورد به صلاح نبودن استیضاح کردان را اینگونه توضیح داد: رییس جمهور به من گفتند که «اگر فرضاً مدرک آقای کردان جعلی باشد، مسئله ی مهمي نيست زيرا ده ها نمونه از اين امر در كشور وجود دارد»

وی افزود: بنده هيچ يك از استدلال ها را نپذيرفتم و گفتم اولا صداقت نداشتن كردان در قضيه كسب راي اعتماد از مجلس يك امر روشن و بديهي است و قابل انكار نيست.ثانيا مسئله به هيچ وجه سياسي نيست و ما كه آغازگر مسئله استيضاح هستيم و اصرار داريم، خيرخواه دولت هستيم و مي خواهيم دوست داناي دولت باشيم نه دوست نادان و به هيچ وجه تحت تاثير و آلت دست مخالفان دولت نيستيم.

عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس افزود: ثالثا قبول ندارم كه اين مسئله مسئله مهمي نيست،بلكه آن را بسيار مهم مي دانم و برخورد با اين تخلف را ضروري مي بينم و به طور كلي مسامحه در اين گونه موارد بوده است كه اكنون مشكلاتي براي نظام ما ايجاد كرده است.

مطهری افزود: در هر كشور ديگري اگر اين اتفاق رخ مي داد وزير همان روز استعفا مي داد، ولي متاسفانه در كشور ما از او به بهانه حفظ نظام حمايت مي شود، در حالي كه اين كار تخريب نظام و موجب سلب اعتماد مردم از نظام است.

وی در مورد دیدار خود با کردان توضیحی نداد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates