28.10.2008

بدون شرح: دو نامه از شرکت سایپا با امضای مهرداد بذرپاش

شهاب نیوز: اردیبهشت امسال، آقای «مسیح مشهدی تفرشی» به عنوان مدیر عامل شرکت عظیم «پارس خودرو» که با سرمايه حداقل 1200 ميلياردی فقط یکی از 90 زیرمجموعه شرکت «سایپا» است، منصوب شد. تفرشی با کد انتخاباتی 5184 نامزد رایحه خوش خدمت (ائتلاف اصلی منسوب به آقای احمدی‌نژاد) در انتخابات شوراها بود که رای بسیار کمی را به دست آورد. او بر صندلی‌ای تکیه زد که قبل از آن برای مدت کوتاهی در اختیار «مهرداد بذرپاش» رئیس ستادهای رایحه خوش خدمت بود.

بذرپاش 28 ساله رئيس سابق شورای مشاوران احمدی‌نژاد (در زمان شهرداری) که خوشبختانه با سرعت نور پله‌های ترقی را طی کرد در تاریخ 19/1/86 با حکم مدیر عامل وقت سایپا به عنوان مدیر عامل شرکت پارس‌خودرو منصوب شده بود. با این حال، چند ماه بعد ناگهان ارتقای مقام گرفت، جای رئیس خود را پر کرد و به عنوان مدیر عامل شرکت عظیم سایپا منصوب شد.

شهاب نیوز تصمیم گرفته است بدون هیچ گونه شرح یا تفسیری، یک نامه و یک مصوبه مربوط به شرکت سایپا که امضای مهرداد بذرپاش را در ذیل خود دارد، منتشر کند. آقای بذرپاش چند ماه پس از امضای این دو سند و صدها سند دیگر، به عنوان مدیر عامل سایپا منصوب شد. سند اول مربوط به تصمیم شرکت سایپا برای واگذاری 200 خودرو پراید و 50 خودرو ریو به کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری با شرایط اقساط 5 ساله و تخفیف دو میلیون ریالی است. سند دوم نیز مربوط به فروش یک پراید بر اساس تخفیف منظور شده برای مدیران نهاد ریاست جمهوری است. جالب آن است که نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 30/10/85 درخواست «300 دستگاه خودرو با شرایط ویژه» را ارایه می‌کند و در یک سرعت عمل بی‌سابقه در ساختار بوروکراسی جمهوری اسلامی، این نامه همان روز در همان تاریخ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

saypa_bazrpash1.jpg

saypa_bazrpash2.jpg

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates