31.10.2008

خبرگزاری آسوشیتدپرس: ایران اورانیوم با غنای ۹۰ درصد تولید می‌کند

شهاب نیوز: در ادامه سناریوهای سیاسی کشورهای غربی، یک خبرگزاری آمریکایی عصر پنج‌شنبه ادعا کرد که دستگاه‌های جاسوسی خارجی اخیراً توسط یکی از منابع داخلی خود پی برده‌اند سازمان انرژی اتمی ایران دست به آزمایش‌هایی مخفیانه زده و اورانیوم با غنای 90 درصد تولید کرده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل شهاب‌نیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس عصر پنج‌شنبه ادعا کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی غربی با استفاده از منابع خود در جمهوری اسلامی به گزارشی 3 صفحه‌ای دست یافته‌اند که نشان می‌دهد سازمان انرژی اتمی ایران در آزمایشگاه جابربن حيان به چند آزمایش مخفیانه دست زده‌ است. مسئولان سازمان انرژی اتمی قرار است به زودی گزارش مربوط به نتایج اين آزمایشات را در اختيار مسئولان بلندپایه نظام قرار دهند تا در خصوص ادامه اين پروژه تصميم‌گيری شود.

آسوشیتدپرس به نقل از منبع اطلاعاتی مزبور نوشته است: این آزمایشات مربوط به فرآوری پس مانده‌های سوخت اتمی و تهیه اورانيوم با غنای بالا بوده است. در این آزمایشات موادی با غنای ۹۰ درصد و ۲۰درصد به دست آمده است.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به نقل از منبع اطلاعاتی مزبور تاکید کرده است که «محصولات غنی‌سازی معمولی ایران (سوخت نیروگاه هسته‌ای) از غنای لازم برای استفاده در بمب اتمی برخوردار نیست» و مدعی شده: آزمایشاتی که ایران اخیراً انجام داده است گامی در راستای دسترسی به تکنولوژی ساخت بمب اتمی است.

ديويد آلبرايت، مدير موسسه علوم و امنيت بين‌الملل (ISIS) درباره این آزمایشات ادعایی به آسوشیتدپرس گفته است: «هر چند که آزمایش‌های جدید در ظاهر ممکن است ربط مستقیمی به ساخت بمب هسته‌ای نداشته باشند، اما در عمل و نهایتاً به همان نقطه می‌رسند».

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates