31.10.2008

دانشجو: نمي‌‏دانم رايحه خوش خدمت كجاست

خُسن آقا: عجب معاون سیاسی است که نمی‌داند حمایت کنندگان رئیس جمهور کجا هستند!! آهای ملت آدرس بدیت به طرف
بازتاب: وي تصريح كرد: هر گروه سياسي كه از وزارت كشور مجوز نداشته باشد، علي‌‏القاعده غير قانوني است و ما از آنان مي‌‏خواهيم كه فعاليت نكنند و اگر ادامه داشت با ابزار قانوني برخورد خواهيم كرد و هيچ‌‏گونه تبعيضي قائل نمي‌‏شويم.
كد خبر: ۲۳۵۲۳ تاريخ انتشار: ۱۳:۰۴ – ۱۰ آبان ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۳۶۴

قائم مقام وزير كشور در مورد استيضاح علي كردان با تاكيد برحق مجلس براي نظارت و استيضاح، اخباري مبني بر احتمال جانشيني خود به‌‏جاي كردان را تكذيب كرد.

به گزارش خبرنگار “ايلنا”، «كامران دانشجو» كه در حاشيه بيست‌‏وچهارمين نشست فصلي خانه احزاب در جمع خبرنگاران سخن مي‌‏گفت، در پاسخ به سوالي در مورد فعاليت ستادهاي انتخاباتي، خارج از موعد قانوني اظهار داشت: قانون مشخص كرده كه چه زماني فعاليت‌‏هاي ستادها شروع شود و قطعا با ابزارهائي كه در اختيار داريم با فعاليت‌‏هاي زودهنگام برخورد مي‌‏كنيم و بر اين مساله نظارت خواهيم كرد.
وي در عين حال تصريح كرد: افرادي كه فعاليت درون حزبي مي‌‏كنند و زمينه‌‏هايي را براي ورود افراد به عرصه فراهم مي‌‏كنند، با فعاليت‌‏هاي انتخاباتي متفاوت است.
معاون سياسي وزير كشور همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر استيضاح وزير كشور و احتمال جانشيني وي به جاي «علي كردان»، با تاكيد بر حق قانوني مجلس براي استيضاح گفت: مجلس طبق قانون مي‌‏تواند از ابزارهاي نظارتي خود از جمله استيضاح استفاده كند و نظام ما هم به اين دليل مردم سالاري ديني نام گرفته است و به آن افتخار مي‌‏كنيم. اينكه هر كدام از اركان نظام در مسير و مسووليت خود گام بر مي‌‏دارند، مشكلي ايجاد نمي‌‏كند.
وي افزود: مسائلي را كه راجع به احتمال وزير كشور شدن من مطرح مي‌‏شود، شايعه است. سعي ما در دولت اين بوده كه كمتر به اين حاشيه‌‏ها بپردازيم و بيشتر كار انجام دهيم و در حال حاضر طبق آنچه در مراسم معارفه خود گفتم بر اساس برنامه به‌‏عنوان جانشين وزير كشور مسووليت‌‏هايي كه به‌‏عهده من گذاشته مي‌‏شود را پيگيري مي‌‏کنم و به‌‏عنوان معاون سياسي وظايف قانوني خود را در حيطه معاونت سياسي دنبال مي‌‏كنم.
دانشجو در پاسخ به سوالي در مورد برنامه‌‏هاي معاونت سياسي وزارت كشور براي بهتر برگزارشدن انتخابات گفت: همان‌‏طور كه در مراسم معارفه گفتم بايد همكاري را به هم‌‏دلي تبديل كنيم و در آن صورت حتما انتخاباتي بهتر خواهيم داشت. اگر در همين فرصت كوتاه مردم اين را ببينند كه سياست با صداقت تضادي ندارد و احساس كنند سياست ما عين ديانت ماست، در مشاركت آنان اثرگذار خواهد بود.
معاون سياسي وزير كشور در مورد احزاب غير شناسنامه‌‏دار كه با نزديك شدن به انتخابات فعاليت خود را آغاز مي‌‏كنند از جمله «رايحه خوش خدمت» ادامه داد: نمي‌‏دانم رايحه خوش خدمت كجا فعاليت مي‌‏كند. اگر درخواست مجوز كرده باشند طبق قانون بررسي مي‌‏شود و اگر مجوز داشته باشند مي‌‏توانند فعاليت كنند.
وي تصريح كرد: هر گروه سياسي كه از وزارت كشور مجوز نداشته باشد، علي‌‏القاعده غير قانوني است و ما از آنان مي‌‏خواهيم كه فعاليت نكنند و اگر ادامه داشت با ابزار قانوني برخورد خواهيم كرد و هيچ‌‏گونه تبعيضي قائل نمي‌‏شويم.
دانشجو در مورد حضور خود در جلسه شوراي هماهنگي مناطق 30گانه تهران تصريح كرد: شوراي هماهنگي در قالب ائتلاف فعاليت مي‌‏كرده است و حضور من به ‌‏واسطه فعاليت‌‏هاي قبلي اين شورا بوده است و قاعدتا ائتلاف‌‏ها نياز به مجوز قانوني ندارند.
قائم مقام وزير كشور در پاسخ به سئوال “ايلنا” در مورد طرح تحول سياسي نيز گفت: اين مساله از جمله اولويت‌‏هاي است كه در آغاز به كار خود عرض كردم.
وي در مورد نظارت و بازرسي وزارت كشور درباره فعاليت احزاب تازه تاسيس نيز گفت: همه بايد باهم تلاش كنيم و نمي‌‏توان فقط مسووليت را به يك تيم اجرايي داد و وقتي اصحاب رسانه فضايي را ايجاد كنند كه كسي نتواند كار غيرقانوني انجام دهد، افراد متخلف خجالت خواهند كشيد.
دانشجو همچنين از پيگيري طرح نظام جامع انتخاباتي خبر داد.

معاون سياسي وزير كشور در مورد سخنان «موسوي تبريزي»، رئيس خانه احزاب مبني بر قول مساعد وزارت كشور براي پيگيري مساله يارانه احزاب گفت: مورد خاصي بود كه آقاي موسوي درخواست كردند و ما آن را پيگيري مي‌‏كنيم و نتيجه را اعلام خواهيم كرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates