06.11.2008

چرا هفته‌نامه شهروند امروز توقیف شد؟

شهاب نیوز: یک خبرگزاری نزدیک به دولت دقایقی پیش از توقیف هفته‌نامه منتقد و پرتیراژ «شهروند امروز» توسط هيئت نظارت بر مطبوعات خبر داد و به این ترتیب، شایعه‌ای که از مدت‌ها پیش در محافل سیاسی دست به دست می‌شد، شکل واقعیت به خود گرفت.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، هفته‌نامه «شهروند امروز» از معدود هفته نامه‌های منتقد بود که به جایگاهی قابل قبول در میان نخبگان و تیراژی قابل ملاحظه در مقایسه با متوسط تیراژ نشریات در ایران دست یافته است. این نشریه در ماه‌های اخیر به شدت تحت حملات رسانه‌ای یک طیف خاص قرار داشت و برخی روزنامه‌ها و سایت‌های نزدیک به دولت علناً خواستار «برخورد» با آن شده بودند.

منابع رسمی از جمله هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد تاکنون هیچ توضیحی درباره دلیل یا دلایل توقیف این هفته‌نامه میانه‌رو ارایه نکرده‌اند. با این حال، رسانه‌های نزدیک به دولت نظیر خبرگزاری فارس تصریح کرده‌اند که این هفته‌نامه به اتهام «غير واقعی جلوه دادن برخی اقدامات دولت» توقیف شده است. پیش از این، روزنامه‌هایی نظیر «تهران امروز» وابسته به محمد باقر قالیباف یا همشهری عصر نیز با اتهامات مشابهی مواجه شده بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates