07.11.2008

العربیه: مردم ایران پیروزی اوباما را نشانه ظهور امام زمان می‌دانند!

شهاب نیوز: شبکه افراطی و ضد ایرانی «العربیه» در تازه‌ترین فاز از شبهه‌ سازی‌های خود ادعا کرد که مردم ایران پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشانه ظهور امام زمان (عج) می‌دانند!

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ انتشار یک مطلب کوتاه در گوشه‌ای از یک وب سایت اینترنتی کاملاً گمنام فارسی که مدعی حمایت از دولت است، با بهانه‌جویی شبکه وهابی العربیه مواجه شد. تا آن جا که این شبکه ادعا کرد ايرانيان پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از علايم پيش از ظهور مهدى موعود تلقى كرده‌اند.

العربیه در این گزارش که همزمان با رای‌گیری در آمریکا منتشر شد، با اشاره به یکی از روایات نقل شده در کتاب «بحار الانوار» تالیف علامه محمد باقر مجلسى نوشته است: «در گوشه‌اى از تاليف 15 جلدى و 110 فصلى علامه محمد باقر مجلسى حديثى از امام على‌ابن ابى‌طالب (ع) آمده است مبنى بر آنكه پيش از ظهور مهدى موعود، مردى بلند قامت و سيه چرده در غرب به قدرت مى‌رسد و بزرگترين لشكر زمين را رهبرى مى‌كند».

این گزارش در ادامه با اشاره به انتشار روایت فوق در یک سایت فارسی مدعی شده است: «انتشار اين مطلب از سوى بعضى از محافل خبرى و از جمله سايت‌هاى ايرانى همراه با شاخ و برگهاى ديگرى شد. مثلاً گفته شد كه چون نام پدر باراك اوباما، «حسين» است، پس عنوان «باراك حسين اوباما» را مى‌توان اين گونه تفسير كرد: «بارك» در عربى به معناى «مبارك گرداند» مى‌باشد لذا آن پيشواى مذهبى به اين تعبير از رياست جمهورى اوباما خشنود خواهد بود. اوباما هم در فارسى به صورت «او ـ با ـ ما» قابل خواندن است. پس باراك اوباما به تعبيرى «با ما ايرانيان» است.

العربیه برای شاخ و برگ دادن به داستان خود سپس به سراغ امير طاهرى نويسنده ايرانى مقيم لندن رفته است و به نقل از او مدعی شده: بعضى از ايرانيان، پيدايش پديده اوباما را از علايم پيش از ظهور مهدى موعود تلقى كرده‌اند. این در حالی است که مخالفان ربط دادن چنين مسايلى در ميان روحانیون تاکید کرده‌اند اين شايعات از جمله تلاش‌های توطئه‌گرانه قوم بنى اسرائيل يا به اختصار از «اسرائيليات» است.

نویسنده گزارش مزبور در ادامه برای آن که داستان خود را کامل کرده باشد نظر فردی به نام علامه محمد حسن الامين را جویا شده است. وى در پاسخ به این شبکه گفته است: «در اين كتاب بزرگ (بحار الانوار) مطالب مختلفى وجود دارد كه نمى‌توان همه آنها را بدون بررسى پذيرفت… علائم ظهور از غيبيات است و احاديث در اين زمينه از حالات و رخدادهايى مى‌گويند كه بر فرض صحت نقل، باز هم مشابه چنين علائمى قابل حدوث در زمان‌هاى مختلف هستند، و خود احاديث هم بخصوص در افواه مردم قابليت تاويل و تفسيرهاى متفاوتى را مى‌يابند».

العربیه در پایان برای باورپذیر کردن این ادعای خود که ایرانی‌ها پیروزی باراک اوباما را نشانه‌ای از ظهور قریب الوقوع امام زمان (عج) می‌دانند؛ تلاش کرده است یک نمونه تاریخی ارایه دهد. این گزارش نوشته: «شيوع چنين تصوراتى در ايران و برخى از كشورهاى ديگر سابقه دارد كه يكى از آنها، دست به دست شدن چند بيت شعر منسوب به شاه نعمت‌الله ولى در دوران انقلاب اسلامى ايران بود. آن ابيات در آن زمان چنين تفسير شد كه گويا از قرن‌ها پيش، سقوط و دربدرى شاه و جايگزينى وى توسط حاكميت يك روحانى از سلاله پيامبر پيشگويى شده بود».

خبرنگار شهاب‌نیوز در پایان تاکید کرده است: فرهنگ «مهدویت» و «انتظار» یکی از بنیان‌های اصلی مذهب شیعه اثنی ‌عشری و یکی از اعتقادات کلیدی و اصیل مردم ایران است، با این حال علما و روحانیون همواره نسبت به آفت اصلی این فرهنگ اصیل یعنی «خرافات عامیانه» هشدار داده‌اند. ظرف چند سال اخیر تلاش‌های ملموسی در داخل و خارج کشور برای نشاندن غبار خرافات بر اعتقادات اصیل مردم ایران پیرامون امام زمان (عج) شکل گرفته که البته با واکنش‌های شدید مراجع تقلید، علمای حوزه و روحانیون اصیل و شناخته شده مواجه شده است. شایعه‌ سازی اخیر شبکه العربیه را می‌توان یکی از این تلاش‌ها دانست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates