09.11.2008

بلوف جدید از نوع اسرائیلی: حمله به ایران 14 آبان تا 30 دی!

عصرایران: بسیاری از تحلیلگران معتقدند اسرائیل توانایی حمله به ایران و تحمل عواقب پیش بینی ناپذیر آن را ندارد و لذا به جای حمله ، مدام سخن از حمله می زند تا وجهه برتری نظامی اش که در جنگ 33 روزه خدشه دار شده است را احیا نماید. منابع خبری اسرائیلی پیش از این نیز بارها تاریخ های متعددی برای حمله به ایران تعیین کرده بودند که البته در عمل هیچ اتفاقی رخ نداد!
عصرایران – اسراییل ترجیح می دهد قبل از خرید سیستم ضدهوایی جدید ایران از روسیه به ایران حمله کند

به گزارش عصرایران ، با پیروزی باراک اوباما رییس جمهور منتخب آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا حسی دو گانه در اسراییل درباره عملکرد آتی رییس جمهور آمریکا در قبال ایران به وجود آمده است.

روزنامه های اسراییلی طی چند روز گذشته بار دیگر به سراغ موضوع حمله “عاجل”به ایران رفته اند.
تحلیل برخی از رسانه ها و کارشناسان و مقامات سیاسی و نظامی اسراییلی این است که در حمله به ایران ،عامل “زمان” بسیار حیاتی است و این عامل باید به گونه ای باشد که احتمال واکنش متقابل ایران به حمله (احتمالا هوایی) اسراییل را به حداقل ممکن برساند.

از سوی دیگر عامل زمان معنایی دیگر نیز برای استراتژیست های اسراییلی دارد و آن چیزی است که آنها “رسیدن ایران به نقطه بازگشت ناپذیر”می خوانند.
از نظر استراتژیست های اسراییلی ایران هم اکنون درآستانه این نقطه قرار دارد(هر چند که آنها از سال 1995 می گویند که ایران تا دو یا سه سال دیگر موفق به ساخت بمب اتم خواهد شد!).

اما عامل زمان ، اخیراً دو مفهوم دیگر نیز پیدا کرده است که یکی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تعویض دولت بوش با دولت باراک اوباما و زمان بین این تعویض قدرت(دو ماه و نیم)و دیگری تجهیز ایران به سیستم ضد هوایی پیشرفته روسی S 300 است .

بنا به گزارش منابع نظامی روسیه ،ایران در سه ماهه اول سال 2009 سیستم پدافند هوایی جدید خریداری شده از روسیه را تحویل گرفته و مستقر خواهد کرد.
این سیستم ضد هوایی بسیار پیشرفته تر از سیستم کنونی ضد هوایی ایران -که اتفاقا این سیستم نیز روسی است – محسوب می شود.

منابع نظامی اسراییلی مدعی اند که استقرار سیستم جدید ضد هوایی ایران کار حمله به تاسیسات هسته ای ایران را سخت تر خواهد کرد.
بنابراین بهترین زمان از نظر برخی منابع اسراییلی فاصله زمانی بین 4 نوامبر و 20 ژانویه ( 14 آبان – 30دی ؛زمان تعویض قدرت در کاخ سفید)است.در این مدت :

1-جورج بوش هنوز در راس قدرت آمریکا است.
2-ایران هنوز سیستم ضد هوایی جدید خود را مستقر نکرده است.
3-هنوز ایران و اوباما گفت و گو هایشان را آغاز نکرده اند.
4-هنوز ایران به نقطه بازگشت ناپذیر نرسیده است(برخی منابع اسراییلی حتی مطرح می کنند ایران در فوریه 2009 اولین بمب اتم خود را خواهد ساخت!).

روزنامه “حریت”ترکیه نیز روز گذشته با انعکاس نگرانی مقامات و دیپلمات های اروپایی از احتمال اقدام نظامی اسراییل علیه تاسیسات هسته ای ایران نوشت:”یکی از دیپلمات های عالی رتبه اتحادیه اروپا در گفت و گو با حریت گفت که اروپا نگران حمله احتمالی اسراییل به ایران در آینده نزدیک است.
وی افزود: هنوز خطر حمله به تاسیسات هسته ای ایران منتفی نشده است و برخی مقامات اسراییلی بهترین زمان ممکن برای این حمله را فاصله بین 4 نوامبر و 20 ژانویه می دانند”

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که فعالیت های هسته ای اش صلح آمیز است و محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در چندین گزارش اخیر خود اعلام کرده است که قراین و شواهدی مبنی بر فعالیت های اتمی نظامی ایران وجود ندارد.

همچنین ایران اعلام داشته است که هرگونه تجاوز نظامی را به شدت پاسخ خواهد داد.
در همین حال بسیاری از تحلیلگران معتقدند اسرائیل توانایی حمله به ایران و تحمل عواقب پیش بینی ناپذیر آن را ندارد و لذا به جای حمله ، مدام سخن از حمله می زند و نقشه های حمله را منتشر می کند تا وجهه برتری نظامی اش که در جنگ 33 روزه خدشه دار شده است را احیا نماید.
منابع خبری اسرائیلی پیش از این نیز بارها تاریخ های متعددی برای حمله به ایران تعیین کرده بودند که البته در عمل هیچ اتفاقی رخ نداد!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates