10.11.2008

دستگيري 5 مدعي امام زمان بودن

بازتاب: دادستان قم از تشكيل دو تيم سه نفره براي نظارت بر اماكني كه بانوان در آن حضور دارند، خبر داد.

به گزارش ايسنا، مصطفي برزگر گنجي در نشست خبري درباره قتل دو هفته گذشته در منطقه شيخ آباد قم گفت: دو هفته قبل در اين منطقه قتلي با اسلحه كلاشينكف صورت گرفته بود و ماشين اين فرد نيز به آتش كشيده شده بود كه پس از بررسي‌هاي صورت گرفته در كمتر از 24 ساعت قاتل كه داماد خانواده بود، شناسايي و دستگير شد.

وي همچنين در مورد قتل صورت گرفته در پرديسان قم نيز گفت:‌ در ماه رمضان دامادي بعد از گذشت 21 روز از ازدواج خود با چاقو در منزل خويش به قتل رسيده بود كه در اين زمينه نيز با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد همسر وي با همدستي پسر مورد علاقه‌اش، همسر خويش را به قتل رسانده است.

گنجي همچنين در مورد پرونده فردي كه ادعاي امام چهاردهم كرده است، گفت: حكم وي صادر و تاييد شده است اما وي ضمن ادعاي داشتن مشكل رواني درخواست عفو كرده است كه در حال بررسي است.

رجبي با اشاره به اين‌كه طي هفته گذشته پنج رمال در قم دستگير شدند، گفت: با گزارش ستاد حفاظت اجتماعي و همكاري پليس اطلاعات اين افراد دستگير و وسايل و ابزار همراه آنها نيز كشف شد.

وي گفت: ابتدايي‌ترين جرم اين افراد كلاهبرداري است و البته هر پنج نفر آن‌ها داراي جرائم ديگري نيز بوده‌اند كه براي آن‌ها نيز مجازات خواهند شد.

دادستان قم خاطرنشان كرد: در مورد ادعاي دروغين امام زمان (عج) بودن در حال حاضر پنج نفر در زندان به سر مي‌برند.

گنجي گفت: دو تيم سه نفره از بانوان تشكيل شده است كه با آموزش‌هاي صورت گرفته به آن‌ها، از اين افراد براي نظارت بر اماكني كه بانوان در آن جا حضور دارند استفاده خواهد شد.

وي ادامه داد: اين افراد با حكم ماموريتي كه به همراه خود دارند از آرايشگاه‌ها، باشگاه‌ها، عكاسي‌ها و ديگر اماكن مخصوص بانوان بازديد و بر عملكرد آن‌ها نظارت خواهند داشت.

وي افزود:‌ در جهت سياست حبس زدايي رييس قوه قضاييه براي اولين بار در قم زندانيان مربوط به جرايم غير عمد، مالي، ديه، مهريه، نفقه، بدهكاري و چك تا سقف 20 ميليون و افراد زير 18 سال كه جرايم آن‌ها پرخطر نباشد كه در حال حاضر تعداد آن‌ها در زندان‌هاي قم 500 نفر است، از شنبه تا سه شنبه در زندان‌هاي باز مشغول كار خواهند شد و بعد از ظهر به منزل باز خواهند گشت و چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه را در مرخصي به سر مي‌برند تا با مراجعه به مراجع ذيربط و شاكيان خود بتوانند رضايت شاكيان خود را جلب كنند.

دادستان قم با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي مبارزه با مواد مخدر گفت: از ابتداي سال جاري چهار نفر مواد مخدر در استان قم كشف و در اين رابطه هشت قاچاقچي دستگير شده‌اند كه حكم دو نفر از آن‌ها صادر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates