13.11.2008

ای بی سی: صاحبان این “صداهای تغییر یافته” از ایران می ترسند!

عصرایران: این افراد همانطور که شنیدید و نمی توانیم به دلیل مسایل امنیتی صدای آنها را واضح پخش کنیم، موافق حضور آمریکا هستند اما از ایران می ترسند.
عصرایران- سرنوشت توافقنامه ای که می تواند نیروهای آمریکایی در عراق را تا سه سال دیگر در این کشور نگه دارد در دست شیعیان عراق است که اکثریت دولت این کشور را در اختیار دارند و هم اکنون باید از دو شریک اصلی خود، یکی را انتخاب کنند: ایران یا آمریکا.

شبکه تلویزیونی ای. بی. سی آمریکا به نقل از احزاب سیاسی عراق اعلام کرد: این توافقنامه باید قبل از پایان سال میلادی جاری امضا شود و این در حالی است که مجلس اعلای عراق و نمایندگان مجلس عراق نیز زمزمه های مخالفت خود با پذیرش آنرا هم اکنون علنی اعلام کرده اند.

ای. بی. سی با “دو دل” توصیف کردن نوری المالکی نخست وزیر عراق برای پذیرش این توافقنامه افزود: ظاهرا در حال حاضر تمامی احزاب عراق با این توافقنامه مخالف هستند و علی الدباغ سخنگوی دولت این کشور هم به وضوح مخالفت با این مساله را اعلام کرد و خواهان انجام مذاکرات بیشتر در این مورد با طرف آمریکایی شد.

نکته دیگر این که شبکه ای. بی. سی که ادعا می کرد چند نفر از اعضای مجلس عراق موافق توافقنامه امنیتی با آمریکا هستند، بدون نشان دادن صورت آنها با صدای تغییر یافته و مشکوک در مصاحبه با آنها اعلام کرد: این افراد همانطور که شنیدید و نمی توانیم به دلیل مسایل امنیتی صدای آنها را واضح پخش کنیم، موافق حضور آمریکا هستند اما از ایران می ترسند!

بنا به تعبیر ای. بی. سی، ادعای اوباما برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق طی 6 ماه و تقریبا 18 ماه زودتر از موعد مورد درخواست آمریکا در زمان بوش، عملاً عبدالعزیز حکیم را به پیروی بیشتر از ایران تشویق کرده است.

این شبکه با بر سر دوراهی خواندن عراق برای انتخاب ایران یا آمریکا به عنوان شریک اصلی و تاثیرگذار، واشنگتن را نسبت به تهران دارای امتیاز بیشتر و شرایط بهتر برای رابطه همه جانبه با بغداد توصیف کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates