18.11.2008

فیلتر پنج میلیون سایت اینترنتی در کشور

بازتاب: وی خاطرنشان کرد: اکنون افرادی روزانه ساعت‌های بسياری از وقت خود را در سایت‌های اینترنتی می‌گذرانند که این كار، پیامدهای زیانباری دارد.

مشاور قضایی دادستانی کل کشور، اعتیاد اینترنتی را از آسیب‌های جدید جامعه برشمرد و گفت: هم‌اكنون بیش از پنج میلیون سایت اینترنیتی فیلتر شده است.

به گزارش مهر، عبدالصمد خرم‌آبادی، شامگاه دوشنبه در همایش منطقه‌ای یکروزه «آسیب شناسی خانواده» در دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر افزود: بيشتر این سایت‌ها دارای مطالب غیراخلاقی و ضداجتماعی بوده که بر پايه قانون فیلتر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون افرادی روزانه ساعت‌های بسياری از وقت خود را در سایت‌های اینترنتی می‌گذرانند که این كار، پیامدهای زیانباری دارد.

خرم‌آبادی اظهار داشت: اینترنت، آسیب‌های اجتماعی زیادی بر جامعه تحمیل می‌کند و برای کاهش این آسیبها باید برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با سوء‌استفاده از شبکه اینترنت، تلاش می‌کنند تا هویت دینی ما را مورد تهاجم قرار دهند.

به گفته خرم‌آبادی، این شبکه در بخش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی آسیب وارد می‌کند که نگران‌کننده است.

مشاور قضایی دادستانی کل کشور افزود: آموزش جامعه به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان، تحکیم نهاد خانواده، تشکیل پلیس سایبر، آگاهی ‌بخشی به مردم از رسانه‌های جمعی و تصویب قوانین گوناگون مبارزه با جرایم اینترنتی در کاهش آسیب‌های ناشی از این فناوری مفید است.

وی، آسیب‌های اجتماعی ناشی از شبکه‌های ارتباطی اینترنت را بیشتر از شبکه ماهواره دانست.

آذر اسکندر، دبیر این همایش نیز گفت: از‪ پنجاه‬ مقاله فرستاده شده به دبیرخانه این همایش، ده ‬مقاله به صورت سخنرانی و سيزده ‬مقاله به صورت پوستر ارايه شد.

در حاشیه این همایش نيز دو نمایشگاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر دایر شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates