22.11.2008

اخبار ضدونقیض درباره میرحسین موسوی؛ از راه اندازی ستاد انتخاباتی تا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری

عصرایران: بسیاری از تحلیلگران معتقدند چنانچه میرحسین موسوی ‌نخست وزیر پیشین ایران کاندیدای ریاست جمهوری شود ‌بخت نخست پیروزی در رقابت های آتی است . نام میرحسین در چند انتخابات گذشته ریاست جمهوری نیز به کرات مطرح شد ولی در نهایت ،‌ او زیر بار کاندیداتوری نرفت و پا به عرصه رقابت ها نگذاشت.
عصرایران-در روزهای اخیر موضوع حضور میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری آینده در محافل سیاسی و خبری به عنوان یکی از سوژه های اصلی مطرح است.

در این رابطه برخی نزدیکان میر حسین موسوی اعلام کرده اند که او ظرف چند هفته آینده نظر نهایی خود را در رابطه با حضور یا عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد.

با این حال یک عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز که تمایلی به اعلام نامش نداشت به خبرنگار عصرایران گفت: طبق اخباری ما داریم ،‌ میرحسین موسوی مصمم به شرکت در انتخابات است.
وی افزود:‌ حتی میر حسین ستادهای انتخاباتی خود را مهیا کرده تا در موعد مناسب فعالیت خود را به نفع وی آغاز کنند.

در واکنش یه این خبر،یک چهره سیاسی نزدیک به سید محمد خاتمی، مطرح شدن نام میرحسین موسوی را یک ترفند سیاسی قلمداد کرد و به خبرنگار عصرایران گفت: هدف از طرح نام میرحسین این است که آقای خاتمی به احترام موسوی اعلام کند در انتخابات نامزد نمی شود و بدین ترتیب خیال اصولگرایان از بابت خاتمی راحت می شود.

اما در سوی دیگر برخی چهره های اصولگرا نیز میر حسین را یک نام انحرافی در بین اصلاح طلبان می دانند تا فضا همچنان برای حضور بی سرو صدای خاتمی در عرصه انتخابات باز بماند.
در این باره روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده اصولگرای مجلس در گفتگوی کوتاهی با عصرایران بیان داشت: تجربه نشان داده که میر حسین موسوی در هیچ انتخاباتی نامزد نخواهد شد.

در همین حال شنیده های خبرنگار عصرایران از مخالفت میرحسین موسوی با درخواست دیدار برخی از سران احزاب اصلاح طلب در چند روز اخیر حکایت دارد و گویا میرحسین اعلام کرده که فعلا علاقه ای به انجام دیدار های سیاسی و خبری شدن این دیدار ها ندارد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند چنانچه میرحسین موسوی ‌نخست وزیر پیشین ایران کاندیدای ریاست جمهوری شود ‌بخت نخست پیروزی در رقابت های آتی است .
نام میرحسین در چند انتخابات گذشته ریاست جمهوری نیز به کرات مطرح شد ولی در نهایت ،‌ او زیر بار کاندیداتوری نرفت و پا به عرصه رقابت ها نگذاشت.
وی در انتخابات دوم خرداد از سیدمحمد خاتمی حمایت کرد و پس از پیروزی وی در انتخابات، پیشنهاد تصدی پست معاونت اول ریاست جمهوری را نپذیرفت و در نهایت خاتمی برای وی حکم مشاور ارشد رئیس جمهور را صادر کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates