22.11.2008

کروبی: من هستم، دیگران نیایند

اسهالات: وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه عده‌اي از حاميان سيدمحمد خاتمي تلاش دارند تا وي در انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود شما چه توصيه‌اي به خاتمي داريد، گفت: من همه چيز را در اختيار خود آقاي خاتمي مي‌گذارم و معتقدم اگر آقاي خاتمي صلاح بداند، در انتخابات حضور مي‌يابد و اگر صلاح ند‌اند مي‌تواند تشريف نياورد.

فارس: دبير كل حزب اعتماد ملي گفت: اگر مي‌خواهيم راي‌ها در انتخابات شكسته نشود ديگران نبايد در انتخابات دهم رياست جمهوري شركت كند.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي كروبي دبير كل حزب اعتماد ملي در حاشيه پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در خصوص پيشنهادش درباره تشكيل شوراي حكميت در ميان اصلاح‌طلبان براي انتخاب كانديداي اصلح در انتخابات رياست جمهوري گفت: شوراي حكميت را بايد اينجانب و ديگر داوطلبان انتخابات رياست جمهوري اصلاح‌طلبان تعيين كنند تا راجع به اينجانب كه براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي كردم و ديگر افراد كه آمادگي خود را اعلام مي‌كنند، نظر دهد.
وي با بيان اينكه بنا بود افرادي كه تمايل به حضور در انتخابات را دارند آمادگي خود را اعلام كنند، افزود: از زماني كه اينجانب پيشنهاد شوراي حكميت را دادم كسي اعلام نكرد كه در انتخابات حضور مي‌يابد. بنابر اين بعد از اعلام حضور آن افراد، بايد مشخص شود كه آيا شوراي حكميت را قبول دارند يا خير.
دبير كل حزب اعتماد ملي با تاكيد بر اينكه شوراي حكميت فقط پيشنهاد اينجانب بوده است، تصريح كرد: ممكن است افرادي براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي كنند اما شوراي حكميت را قبول نداشته باشند.
كروبي اضافه كرد: عده‌اي از افراد و در حاشيه‌ها در خصوص شوراي حكميت اعلام نظر كردند اما اينكه يك داوطلب انتخابات رياست جمهوري اعلام كند كه در انتخابات حضور مي‌يابد و بعد بگويد شوراي حكميت را قبول دارد، تاكنون نيامده و چيزي هم نگفته است.
وي تاكيد كرد:‌ داوطلبان انتخابات رياست جمهوري اول بايد اعلام آمادگي كنند و بعد كارهاي تبليغاتي و سفرهاي استاني خود را شروع كرده و برنامه‌هاي خود را تشريح كنند، در نهايت شوراي حكميتي را تشكيل دهند و اين شوراي حكميت در خصوص داوطلبين نظر دهد.
دبير كل حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد:‌ اينجانب معتقدم كه قبل از تشكيل شوراي حكميت همه مسائل روشن مي‌شود و براي عقلاء و هر فردي كه بايد در عرصه انتخابات بماند يا برود و اينكه اقبال برايش وجود دارد يا خير و اينكه مي‌تواند در مقابل موانع ايستادگي كند يا نه؟ اين مسائل از قبل روشن خواهد شد.
كروبي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما مبني بر اينكه شما در انتخابات گذشته رياست جمهوري طرح 50 هزار توماني ارائه كرديد آيا اين طرح را در انتخابات آينده رياست جمهوري نيز مطرح خواهيد كرد يا نه؟ گفت: اين طرح را هم داريم و الان هم حرف‌هاي جديدي براي مردم خواهيم داشت. چرا كه گروه‌هاي اقتصادي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي در حال تنظيم حرف‌هاي جديدي براي قشر‌هاي آسيب‌پذير هستند منتهي هنوز اين مباحث نهايي نشده است.
وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه عده‌اي از حاميان سيدمحمد خاتمي تلاش دارند تا وي در انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود شما چه توصيه‌اي به خاتمي داريد، گفت: من همه چيز را در اختيار خود آقاي خاتمي مي‌گذارم و معتقدم اگر آقاي خاتمي صلاح بداند، در انتخابات حضور مي‌يابد و اگر صلاح ند‌اند مي‌تواند تشريف نياورد.
دبير كل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت حضور خاتمي شما به نفع ايشان كنار مي‌رويد، گفت: اين حرف معنا ندارد.يكي به خاتمي بگويد او براي چه مي‌آيد. اين كه فلاني بيايد شما كنار مي‌رويد، اصلا حرف خوبي نيست و براي آقاي خاتمي هم مفيد نيست.
كروبي در خصوص ارزيابي‌اش از فضاي انتخاباتي با بيان اينكه اينجانب از مدتها قبل براي حضور در انتخابات اعلام آمادگي كردم، گفت: فعاليت‌هاي مقدماتي را شروع كرديم و گروه‌هاي كاري از جمله دفاتر، گروه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي فعال شده و در رابطه با ستادها هم از جمله تعيين مسئول ستاد و برنامه‌هاي آنها در حال تدوين و انجام شدن است.
وي در واكنش به سخنان مصطفي معين كه گفته بود خاتمي بهترين گزينه براي ماست، گفت: نظر مصطفي معين براي خودش محترم است.
دبير كل حزب اعتماد ملي اظهار داشت: آقايان بايد يادشان باشد كه در دوره قبل انتخابات براي من 300 هزار رأي پبش‌بيني كرده بودند در حالي كه بيش از 5 ميليون رأي به لطف مردم به دست آوردم.
كروبي همچين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا شما حاضريد براي شكسته نشدن راي‌ها از عرصه انتخابات كنارگيري كنيد؟ گفت: لازمه اينكه راي‌ها تقسيم نشود و نشكند شركت نكردن خاتمي در انتخابات مرحله دهم رياست جمهوري است و من به نفع هيچ كس كنار نمي‌روم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates