22.11.2008

در حاشیه فعالیت های فرهنگی سیاسمتدار سابق+ ابطحي و توضيحات تابناك

بازتاب: اين مقام عالي‌رتبه سابق دولتي با راه‌اندازي تورهاي سياحتي ـ زيارتي براي بازديد از اماكن گوناگون، از جوانان نام‌نويسي‌شده چندين هزار تومان حق‌الزحمه دريافت مي‌كند كه با اين پول، هم آنان را به زيارت كنيسه‌هاي يهوديان و كليساهاي مسيحي مي‌برد و هم تبليغ ناخواسته‌اي در زمينه محتويات و مطالب اين اديان مي‌كند.
كد خبر: ۲۶۳۴۱ تاريخ انتشار: ۱۵:۲۱ – ۰۲ آذر ۱۳۸۷ تعداد بازديد: ۱۰۴۷۳

دوري از سياست براي برخي سياستمداران سبب شده است تا در كنار فعاليت‌هاي به ظاهر فرهنگي، از اين راه درآمدي نيز به دست آورند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، يكي از مقامات سابق دولتي كه چند سالي است رويه كارهاي فرهنگي و فعاليت‌هاي مرتبط با موضوعات اديان و فرق را در پيش گرفته، از مدتها پيش در كنار كارهاي آموزشي و ديني خود درآمدزايي جديدي را نيز باب كرده است.

اين مقام عالي‌رتبه سابق دولتي با راه‌اندازي تورهاي سياحتي ـ زيارتي براي بازديد از اماكن گوناگون، از جوانان نام‌نويسي‌شده چندين هزار تومان حق‌الزحمه دريافت مي‌كند كه با اين پول، هم آنان را به زيارت كنيسه‌هاي يهوديان و كليساهاي مسيحي مي‌برد و هم تبليغ ناخواسته‌اي در زمينه محتويات و مطالب اين اديان مي‌كند.

اين در حالي است كه اين شخص با ثبت يك «NGO» و زمينه‌سازي براي كارهاي اينچنيني، اعتراض‌هايي را در زمينه ايجاد شك و شبهه نسبت به اسلام و تبليغ اديان ديگر در ميان افراد آگاه پديد آورده است.

*****
توضيحات محمد علي ابطحي درباره خبر تابناك:

دوستان تابناکی سلام

در خبرهای سایتتان دیدم که در مورد یک سیاستدار سابق که به نظرم من هستم مطلبی تحت عنوان در حاشیه فعالیت های فرهنگی سیاسمتدار سابق نوشته بودید که در تورهای بازدید های دینی موسسه ی گفتگوی ادیان چون از هریک از شرکت کنندگان چند هزارتومان میگیریم باعث پولدار شدن من شده ودرآمد زائی جدیدی می کنيم.

در این مورد لازم است توضیح دهم که اصلا فقط یک بار تا کنون این تور بازدید از مراکز دینی ادیان در تهران صورت گرفته که یک اتوبوس در نيمه شعبان حول موضوع شناخت منجي در اديان ثبت نام کردند ورفتند و از هریک از این 40 نفرسه هزارتومان با نهار و اتوبوس گرفتیم که مجموعه ی دریافتی 120 هزارتومان می شود وبا پرداخت تقریبا همین اندازه اضافی از امکانات خودمان، افراد محقق و کسانی که نیاز به این مطالعات دارند، در این بازدید شرکت کردند.

وقتی ما یک موسسه کاملا خصوصی هستیم برای یک تور تحقیقی نصف مخارج 6 هزارتومانی را اگر از شرکت کنندگان بگیریم، نه کار بدی کردیم ونه از این راه با کاری که کلا 120 هزارتومان دریافتی داشته پولدار می شویم. کلی هم پول خرج می کنیم.می خواهید ستادی بگذارید به ریاست اقای …. این پولدار شدن من از این راه را بررسی کند! در مورد دوم هم اصلا کار موسسه ی ما گفتگوی دینی است و هیچگاه تبلیغی از هیچ یک از ادیان نداشتیم.

کسی هم که از فعالیتهای فرهنگی موسسه ی ادیان خبر داشته باشد و یا مجله ی این موسسه را دیده باشد از این کار فرهنگی ابراز نگرانی نکرده است. اگر کسی از افراد آگاه نگران باشد بگوئید تا با اراده ی گزارش کار رفع نگرانی کنیم.

توضيحات تابناك:

با قدرداني از پاسخ ارسالي بايد خاطر نشان كنيم كه صرفا به دليل تاكيد بر محتواي خبر و دوري از حواشي شخصي ناشي از انتشار اين مطلب و حفظ حرمت اشخاص از درج نام خودداري شده بود كه طي تماس به عمل آمده و با خواست خود آقاي ابطحي نام ايشان علني و ذكر شد.

– آقاي ابطحي تمامي خبر منتشره را بر محور درآمدزايي تفسير كرده و فقط در صدد رد و تكذيب اين شيوه جديد درآمد زايي بر آمده اند، درحالي كه اين گونه نيست و اعتراض اصلي اين خبر بر تبليغ هر چند ناخواسته برخي اديان در حالي كه دين اسلام نيازمند تفسيرها و تبليغ هاي جديد است، مي باشد.

– محور اصلي خبر فوق گلايه از شخصيتي مانند ايشان است كه به عنوان يك روحاني تورهايي را براي به اصطلاح شناخت اديان راه اندازي كرده و جوانان را با اديان و معارف ديگر آشنا مي كنند!

– اقاي ابطحي مشخص نكرده اند كه اين تور كه شروع آن در نيمه شعبان زده شد در آينده هم ادامه خواهد داشت يا نه؟ كه قرائن چنين نشان مي دهد.

– اين درحالي است كه اقاي ابطحي در رزومه خود نشاني از اقدامات اين موسسه خصوصي براي ترويج اسلام بيان نكرده اند. در حالي كه هر روزه ده ها شبكه و رسانه فارسي زبان در لواي مقايسه اديان مشغول تهاجم عليه اسلام هستند دليل اين دلسوزي براي اديان مبهم و غير واضح است. مضاف بر اينكه نگاهي بر آمار اخبار منتشره درباره فعاليت هاي به اصطلاح ميشينري برخي اديان نشان مي دهد كه آنان تا چه حد خود در صدد جذب جوانان مسلمان به سبك اندلسي هستند و ديگر جايي براي شناخت موعود در اديان كه ضعف تئوريك بسياري از آنها واضح است نمي ماند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates