23.11.2008

سردار با کت و شلوار!

فرارو: دو شغله بودن محمد رویانیان که به صورت همزمان ریاست پلیس راه و ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور را بر عهده دارد موجب بروز مشکلات جدی در این حوزه ها شده است.

به گزارش خبرنگار فرارو، سردار رویانیان این روزها در ساعاتی با یونیوفورم پلیس راه کشور بر صفحه تلویزیون ظاهر می شود و به گزارش وضعیت ترافیکی شهرها و جاده ها می پردازد و در ساعاتی دیگر با کت و شلوار پیش روی مردم از مشکلات تبصره 13 بودجه و مدیریت مصرف سوخت سخن می گوید و این در حالی است که امروز هر دو حوزه راهنمایی و رانندگی و مدیریت مصرف سوخت با چالش ها و مشکلات عدیده ای دست به گریبانند.

عدم پیشرفت مناسب امور در ستاد مدیریت مصرف سوخت، عدم توزیع مناسب بودجه و نارضایتی جدی ساکنان کلان شهرها و بی بهره ماندن شهروندان از تسهیلات تبصره 13 از یک سو و مشکلات ترافیک شهر تهران که این روزها بسیار پررنگ شده است و در بسیاری موارد نیاز به اقدامات جدی پلیس راهنمایی و رانندگی و حتی گاهی طرح های ضربتی دارد از سوی دیگر، نشان از آن دارد که دوشغله بودن به ویژه در مشاغل حساس ضربات جبران ناپذیری را به کشور و اقشار مختلف مردم وارد می کند.

بنا بر این گزارش حساسیت حوزه های پلیس راه و مدیریت مصرف سوخت به گونه ای است که هرکدام ازآن ها نیازمند مدیریت بسیار دقیق و قوی است و مطمئنا در بالاترین حد توانایی هم، یک فرد امکان تصدی این دو شغل به صورت همزمان را ندارد.

تحلیل محتوای کمی رسانه ها در یک هفته اخیر نشان می دهد در شرایطی که بایستی با تصمیم گیری و مدیریت دقیق راه چاره ای برای رفع این مشکلات اندیشیده شود، سردار رویانیان بیشترین زمان خود را برای انجام مصاحبه با رسانه های گوناگون به ویژه یکی از خبرگزاری ها و طرح مسائل تکراری و اصرار بر سیاسی بودن موضوعات حوزه کاری خود صرف کرده است.

با این حال مشکل ترافیک از موضوعاتی است که تنها با اظهار نظر و محکوم کردن سایرین حل نمی شود و برای حل ریشه ای این معضل نیازمند کار جدی و کنار گذاشتن هرگونه سیاسی کاری است.

در برخی محافل رسانه ای شنیده می شود سردار رویانیان که تنها 3 ماه تا بازنشستگی فاصله دارد، می کوشد تا با تعدد موضع گیری ها و اصرار بر برخی موضوعات که بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد فاصله خود را با دولت به حداقل برساند.

شایان ذکر است، چندی پیش نیز زمزمه هایی مبنی بر تصدی رویانیان در شغل جدیدی در دولت به گوش می رسید.

بنا بر این گزارش حجت الاسلام پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور روز 5 شنبه اعلام کرده بود که مهلتی 2 هفته ای تعیین تکلیف مدیران دو شغله دولتی داده شده است که ظاهرا رویانیان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates