24.11.2008

نيروی انتظامی امنيت محله ها را به بسيج واگذار کرد

خُسن آقا: روی شان نمی‌شود بگویند حکومت نطامی به این وسیله دارند حکومت نطامی اعلام می‌کنند. سقوط قیمت نفت، تحریم‌ها و افزون بر اینها بی نظمی اقتصادی دارد نتیجه می‌دهد و رژیم خود را برای شورش های کور آماده می‌کند.
رادیوفردا: جانشين فرمانده نيروی انتظامی از سپردن « امنيت محله ها به نيروهای بسيجی » خبر داده، و گفت « ورود بسيج به امنيت محله محور می تواند باعث رشد امنيت و احساس بيشتر آرامش در بين مردم کشور شود.»

احمدرضا رادان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک فرماندهان نيروی انتظامی با فرماندهان بسيج و سپاه ، گفت: «در جلسات کاربردی که با فرماندهان بسيج و سپاه داشتيم نوع ماموريت بسيج در برقراری امنيت محله ها مشخص شده و از اين پس نيروهای بسيجی با حضور در محله ها و گشت زنی به رصد موارد مشکوک خواهند پرداخت.»

بیشتر بخوانید:

گشت‌های عملیاتی بسیج سراسری می‌شوند
وی که به اصفهان سفر کرده است ، به سايت رسمی نيروی انتظامی گفت که بسيج « يک ظرفيت و ابزار مناسب » نيروی انتظامی برای برقراری امنيت به شمار می رود.

همزمان حسين طائب، فرمانده بسيج، روز يکشنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران، «ايسنا» گفت: « تحويل سلاح و تجهيزات به نيروهای بسيج حاضر در طرح امنيت پايدار آغاز شده است.»

وی در عين حال ادعا کرد « اين نيروها بنای به کارگيری از تجهيزات و سلاح ندارند و برای اينکه بتوانند پشتيبانی دفاعی برای خود داشته باشند اين تجهيزات در اختيار آنها قرار می گيرد.»

وی به جزئيات تجهيزات و اسلحه هايی که به بسيجيان برای برقرار گشت در محله ها اشاره ای نکرد اما گفت « تجهيزات ، از ابزارهای مورد نياز و متناسب با هر منطقه در اختيار نيروها قرار خواهد گرفت تا اين طرح در دو هزار حوزه بسيج در سراسر کشور به اجرا در آيد.»

به گفته فرمانده بسيج « هر پايگاه بسيج گروه های مختلفی دارد و کليه نيروهايی که در گروه های دفاعی امنيتی اين پايگاه ها سازماندهی شده اند، در اين طرح امنيتی محله ها حضور دارند.»

مانوره گسترده نيروی انتظامی در سه استان

جانشين فرمانده نيروی انتظامی از انجام مانور گسترده نيروی انتظامی درسه استان خوزستان، سيستان و بلوچستان، و هرمزگان خبر داد.

يک هفته پس از اجرای مانور بی سابقه ۳۰ هزار مامور نيروی انتظامی در تهران، احمد رضا رادان گفت: « طبيعی است که اين تمرين ها و رزمايش ها در گوشه گوشه کشور براساس برنامه و زمانبندی خود انجام شود.»

وی با تاکيد براينکه مانورهای مشابه مانور نيروی انتظامی در تهران در ۴ ماه پايانی سال در استان های خوزستان ، هرمزگان و سيستان و بلوچستان برگزار می شود، هدف از برگزاری مانور « امنيت و آرامش » را تمرينی برای کسب آمادگی نيروی انتظامی ، و « ايجاد هراس در بين دشمنان و اميدواری در بين مردم و دوستداران نظام » عنوان کرد.

رادان همچنين گفت که علاوه بر مانور گسترده نيروی انتظامی در اين ۳ استان، مانورهای مشابهی درکلان شهرها نيز به فراخور ماموريت ها اجرا می شود.

خبرگزاری مهر نيز به نقل از جانشين فرمانده نيروی انتظامی از « شناسنامه دار شدن اراذل بر اساس خصوصيات شش گانه ای از جمله حرکات مستانه ، عربده کشی ، اختلال درنظم ، استفاده از سلاح، فروش مواد مخدر، و مشروبات الکلی» خبر داد.

عزيزاله رجب زاده فرمانده نيروی انتظامی تهران نيز به خبرگزاری ها گفت که مرحله جديدی از طرح امنيت اجتماعی « با هدف گسترش و بسط انضباط اجتماعی » از هفته آينده در تهران به اجرا در می آيد.

طرح امنيت اجتماعی از اول اريبهشت ۸۶ از سوی نيروی انتظامی و با استقرار گشت های ارشاد در ميادين و خيابان های تهران آغاز، و از خرداد همان سال در سراسر کشور به اجرا در آمد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates