24.11.2008

اداره کشور با نفت 5 دلاری: حیرت تحلیل گران غربی از سخنان جدید احمدی نژاد

عصرایران: مجری تلویزیونی ZDF نیز گفت: عجیب است زیرا در صحبت های مقامات 1+5 آمده بود که با کاهش قیمت جهانی نفت و رسیدن آن به 44 دلار در هر بشکه نیز ایران دچار بحران اقتصادی خواهد شد و حالا رییس جمهور این کشور اینگونه جواب فرضیه آنها را داده است.
عصرایران، سید امید عرب- در حالیکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی در پی سقوط قیمت جهانی نفت، در مسیر فشار بیشتر به ایران در جهت توقف روند غنی سازی اورانیوم تلاش می کنند و سعی بر کاهش آن حتی به 35 دلار و کمتر دارند ، سخنان جدید احمدی نژاد، تحلیلگران اقتصادی و نظریه پردازان خارجی را بهت زده کرد.

شبکه تلویزیونی پنج فرانسه در تحلیل خود از صحبت های دکتر احمدی نژاد که روز گذشته گفته بود” با قیمت نفت هر بشکه 5 تا 8 دلار نیز قادر به مدیریت بودجه مملکت است” اعلام کرد: در صورت صحت داشتن این ادعا باید اعتراف کرد که غرب در بن بست رویارویی با ایرانی اتمی گیر افتاده است زیرا برآورد کارشناسان اقتصادی بر این امر استوار بود که با سقوط قیمت جهانی نفت حداکثر تا 35 دلار، ایران دچار کسری بودجه شدید می شود و مردم نهایتاً دولت شان را تحت فشار قرار می دهند.

شبکه تلویزیونی ZDF آلمان نیز در برنامه صبحگاهی امروز خود به نام “مورگن مگزین”- مجله صبحگاهی- اعلام کرد: رییس جمهور ایران ادعا کرده که قادر است با نفت به قیمت هر بشکه 5 تا 8 دلار هم کشورش را اداره کند.
مجری تلویزیونی این بخش که ابتدا قیمت 5 تا 8 دلار را اشتباها پنجاه تا هشتاد دلار خوانده بود، بعد از تصحیح اشتباه خود گفت: عجیب است زیرا در صحبت های مقامات 1+5 آمده بود که با کاهش قیمت جهانی نفت و رسیدن آن به 44 دلار در هر بشکه نیز ایران دچار بحران اقتصادی خواهد شد و حالا رییس جمهور این کشور اینگونه جواب فرضیه آنها را داده است.

سخنان اخیر احمدی نژاد در سایر رسانه های غربی نیز بازتاب داشته است.
گفتنی است کشورهای عضو اوپک در تاریخ های 29 نوامبر و 17 دسامبر برای برگزاری اجلاس اضطراری به ترتیب در قاهره و الجزایر گرد هم خواهند آمد تا با کاهش تولید نفت خام برای اثبات قیمت جهانی طلای سیاه به توافق نهایی برسند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates