27.11.2008

دبير سياسي ارگان مصباح: راه پولدار شدن محصولي حلال بوده است

امروز: دبير سياسي نشريه پرتوسخن، ارگان مصباح به نمايندگان مجلس توصيه کرد کاري که مردم مي‌‏پسندند را زير سوال نبرند.
قاسم روانبخش در گفت‌‏وگو با خبرنگار”ايلنا”، ارزيابي خود از تعامل دولت و مجلس را اين‌‏گونه بيان کرد: اصل اين که مجلس و دولت در راستاي خدمت به مردم، ترويج فرهنگ اسلام و تقويت بنيان‌‏هاي فکري همگام و همراه باشند، امري مثبت است و مهم نيست که اصلاح‌‏طلب باشند يا اصولگرا.
دولت و مجلس اصلاحات در راستاي خدمت به مردم نبودند
وي در عين حال گفت: اگر تعامل دولت و مجلس در راستاي ريشه‌‏کن کردن ارزش‌‏هاي اسلام و انقلاب و تقويت بنيان‌‏هاي فکري ليبراليستي، اومانيستي و پرکردن جيب‌‏ احزاب و مافياي قدرت باشد، امر نامطلوبي است.
روانبخش معتقد است: جهت‌‏گيري دولت و مجلس در دوران اصلاحات در راستاي خدمت به مردم نبود و حتي سران اصلاحات مانند خاتمي و کروبي اعتراف کردند که ما مسير را گم کرديم. در کتابي که در مورد مجلس ششم منتشر شد نيز اين اعترافات وجود دارد. در آن کتاب ذکر شده که خاتمي مي‌‏گويد “در اواخر دولت متوجه شديم که 80 درصد خواسته‌‏هاي مردم اقتصادي بود اما ما به دنبال امور سياسي رفتيم”.
وي ادامه داد: اين‌‏ها نرفتند خواسته‌‏هاي مردم را ببينند و دنبال کنند. در زمان اصلاحات کارخانه‌‏هاي زيادي تعطيل و افراد زيادي بيکار شدند و وضعيت نابهنجاري پيش آمد که اين وضعيت موجب شد تا مردم به فضاي ديگر، يعني اصولگرايي توجه کنند.
روانبخش با اشاره به اينکه شوراهاي شهر براي اولين بار از سوي اصلاح‌‏طلبان ايجاد شد، تاسيس اين شوراها را مثبت ارزيابي کرد و در عين حال گفت: متاسفانه اين شوراها به محلي براي دعواهاي شخصي و گروهي تبديل شد به نحوي که مردم از اين وضعيت خسته شدند و در دوره دوم شوراها، شاهد اقبال کم مردم به آنها بوديم.
تحقيق و تفحص از سفرهاي استاني در سال آخر دولت، با هدف تيره کردن فضا است
اين روحاني حامي دولت نهم در مورد تحقيق و تفحص از سفرهاي استاني تصريح کرد: اين مساله از سوي اقليت مجلس مطرح شده است و اصولگرايان نقشي در آن نداشتند.البته مهم نيست که تحقيق وتفحص از سوي چه گروهي مطرح شده است اما مطرح کردن آن در سال آخر دولت، به معناي تيره‌‏وتار کردن فضاست.
وي به نمايندگان مجلس توصيه کرد: کاري که مردم مي‌‏پسندند را زير سوال نبريد. مردم خودشان متوجه مي‌‏شوند که آيا در سفرهاي استاني کاري براي آنها انجام شده است يا نه . نمي‌‏توان گزارش داد که 60 تا 70 درصد مصوبات، اجرايي شده اما نشده باشد. خود مردم اين‌‏ها را مي‌‏فهمند و نمي‌‏توان به آنها دروغ گفت.
دبير سياسي نشريه پرتو تاکيد کرد: بايد به جاي تحقيق و تفحص، از دولتي که در تاريخ انقلاب اسلامي پرکارترين بوده است، حمايت کرد و آن را تقويت نمود تا در اين برهه خدمات بيشتري به مردم ارايه شود.
محصولي ثروتمند اما ساده‌‏زيست است
روحاني حامي دولت نهم در مورد وضعيت مالي محصولي که شائبات زيادي در مورد آن وجود دارد، اظهار داشت: من از ميزان دارايي محصولي بي‌‏خبرم اما ساده‌‏زيستي غير از پولداري است يعني ممکن است فردي پولدار باشد اما زندگي ساده‌‏اي برهم بزند و از آنجا که محصولي را مي‌‏شناسم، مي‌‏دانم که زندگي ساده‌‏اي دارد.
وي افزود: محصولي هم مانند بسياري از افراد، پس از جنگ به امور اقتصادي پرداخت و از اين راه پولدار شد؛ يعني راه پولدار شدن محصولي حلال بوده است و اين نوع درآمد خلاف نيست و اگر اختلاس شود، بايد برخورد کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates