30.11.2008

متن کامل حکم اعدام عوامل بمب‌گذاری در کانون رهپویان وصال

شهاب نیوز: حكم اعدام سه نفر از عاملین انفجار تروریستی کانون رهپویان وصال شیراز كه منجر به شهادت 14 نفر و زخمی شدن 212 نفر گردید، صادر شد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ یک‌سال پس از بمب‌گذاری در حسینیه کانون رهپویان وصال شیراز، عوامل این بمب‌گذاری تروریستی که حدود یک ماه بعد بازداشت شده بودند در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی و به صورت علنی محاکمه شدند که نهایتاً به صدور حکم اعدام برای سه تن از متهمین انجامید.

متن کامل این حکم که امروز شنبه در اختیار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت، به شرح زیر است:

1- محسن اسلامیان فرزند محمد با نام مستعار فرمانده بهمن (یار دوم) دارای سابقه كیفری در امر نگهداری اسلحه دائر بر محاربه و افساد فی‌الارض از طریق عضویت و همكاری موثر در گروهك محارب، ملحد و ضد حكومت اسلامی انجمن پادشاهی ایران با علم و اطلاع از موضع‌ گروه و طراحی و اقدام جهت براندازی حكومت اسلامی و تهیه سلاح و مهمات و ساخت بمب در این راستا و مشاركت در انفجار تروریستی حسینیه سیدالشهداء رهپویان وصال شیراز كه منجر به شهید و زخمی شدن 222 نفر گردید و همچنین مشاركت در طراحی انفجار در سایر نقاط كشور و ساخت بمب مایرولی در این استا و طراحی طرح ترور مسئولین نظام.

2- علی اصغر پشتر فرزند كرم با نام مستعار آراسب (یار سوم) و علی و احمد دائر بر محاربه و افساد فی‌الارض از طریق عضویت و همكاری موثر در گروهك محارب و ملحد و ضد حكومت اسلامی انجمن پادشاهی ایران با علم و اطلاع از موضع گروه و مشاركت در طراحی و اقدام برای براندازی حكومت اسلامی از طریق مشاركت در تهیه مهمات و ساخت بمب بكار رفته در انفجار تروریستی 24 فروردین ماه سال جاری حسینیه سیدالشهداء شیراز و مشاركت در طراحی انفجار در سایر نقاط كشور و ساخت بمب مایرولی در این راستا و طراحی طرح ترور مسئولین نظام.

3- روزبه یحیی‌زاده فرزند مجید با نام مستعار روزبهان و صادق افراسیابی دارای سابقه كیفری دائر بر محاربه و افساد فی‌الارض از طریق عضویت و همكاری موثر در گروهك محارب و ملحد و ضد حكومت اسلامی انجمن پادشاهی ایران با علم و اطلاع از موضع گروه مزبور و طراحی و اقدام جهت براندازی حكومت اسلامی از طریق مشاركت در تهیه بمب جهت كار‌گذاری در مراكز شناسایی شده در رشت و تهیه وسایل كار و امكانات مالی موثر در این راستا و طراحی ترور استاندار رشت و اعتیاد به مواد مخدر.

*همچنین با توجه به دلایل و شواهد زیر:
1- گزارشات وزارت اطلاعات.

2- اقاریر صریح متهمین.

3- كشف بمب‌ها و سلاح‌ و مهمات خریداری شده.

4- اقرار متهمین به مشاركت در انفجار حسینیه سید‌الشهداء در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری با همراهی متهمین و با هدایت جمشید، عامل CIA در خارج از كشور.

5- اقرار متهمین به تهیه سلاح و مشاركت در طراحی عملیات تروریسی انفجار در لوله‌های نفتی بندر گناوه.

6- اقرار متهمین به مشاركت در تهیه بمب مایرولی.

7- اقرار متهمین به مشاركت در طراحی عملیات انفجاری در مدارس حوزه علمیه.

8- اقرار متهمین به شناسائی مكانهای مورد هدف بمب گذاری.

9- اقرار متهمین به ارتباط با عامل خارجی انجمن به نام جمشید از طریق ایمیل و عضویت در “انجمن پادشاهی ایران”.

10- اقرار متهمین به اهداف اجرای عملیات‌های طراحی شده از جمله بمب‌گذاری، براندازی حكومت از طریق ایجاد اختلاف فرقه‌ای، كم رنگ كردن حضور مردم در صحنه‌های مذهبی، متزلزل كردن حكومت اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و ایجاد آشوب و هرج و مرج داخلی بوده است.

11- اقرار متهمین به تهیه مواد منفجره و سلاح در جهت اهداف شیطانی خود.

12- اقرار متهمین به سب‌النبی( توهین به پیامبران و امامان معصوم).

13- اقرار متهمین به طراحی و فیلم‌برداری از امام‌زاده شاه قیس شیراز برای انجام عملیات تروریستی در این مكان.

14- متهمین كلیه اتهامات وارده را قبول و به گناه و جنایتی كه در حق مردم كشورمان كرده‌اند اعتراف كرده و خود را لایق مجازات دانسته‌اند.

15- اقرار متهمین در همكاری با “انجمن پادشاهی ایران” و جذب نیرو برای انجمن و تهیه CD از مواد انفجاری تهیه شده و ارسال برای جمشید در خارج از كشور.

شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران اقاریر صریح متهمین در دادگاه و دیگر شواهد و قرائن موجود، بزهكاریشان را محرز دانسته به استناد آیه شریفه 33 سوره مائده و مواد 183 و 186 و 187 و 189 و 190 و 191 قانون مجازات اسلامی متهمین “محسن اسلامیان فرزند محمد، علی اصغر پشتر فرزند كرم، روزبه یحیی‌زاده فرزند مجید” را به اعدام (آویختن به دار)‌ محكوم كرده از طرفی با توجه به عمق فاجعه تروریستی انفجار حسینیه سیدالشهداء شیراز كه با 222 شهید و زخمی مردم سرافراز شیراز را عمیقا داغدار كرد، لازم است احكام صادره در ملاء عام و در جنب حسینیه اجرا گردد.

رای صادره به متهمین و وكلای آنان ابلاغ و نسبت به حكم صادره اعتراض نموده تقاضای تجدیدنظرخواهی كردند كه پرونده جهت رسیدگی به دیوانعالی كشور ارسال خواهد شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates