30.11.2008

بعد از “مش قاسم” در سریال دائی جان ناپلئون قاضی مرتضوی در سریال تلویزیونی دائی جان رهبر!

پیک نت: سعید مرتضوی دادستان انقلاب و عمومی تهران روز سه شنبه 5/9/1387 در مصاحبه تلویزیونی ظاهر شد و در باره ” شبکه جاسوسی موساد” به تفصیل سخن گفت. نکات جالبی در این مصاحبه وجود داشت که در باره آن توضیح می دهیم:

1- مرتضوی در باره نحوه انتقال اطلاعات توسط این شبکه توضیح قانع کننده ای نداد و درباره نحوه به اصطلاح ” اطلاع رسانی” او یادآور نمونه های تبلیغی بود که در سی سال حیات جمهوری اسلامی به کرات بر پرده تلویزیون نشان داده شده بود.

2- مرتضوی با لهجه روستایی خود با هیجان از ادوات جاسوسی این گروه چنان سخن می گفت که بیننده نا آشنا به تکنولوژی روز تصور می کرد این “جاسوسان” چه وسالی عجیب و غریبی در اختیار داشته اند و” اخبار ممالک محروسه” را با کمک این تجهیزات ناجوانمردانه به تل آویو گزارش می کرده اند.

3- مرتضوی برای اثبات مهم بودن فعالیت های این شبکه ناچار شد در باره ادوات این گروه توضیحات ابتدایی دهد. مرتضوی از دوربین های دیجیتال پیشرفته این گروه سخن گفت، در حالی که در خیابان جمهوری تهران پیشرفته ترین دوربین های دیجیتال به آزادی عرضه می شود. دادستان تهران از “فاصله یاب دیجیتالی” این گروه حرف زد در حالی که این روزها تمام شرکت های مهندسی از فاصله یاب لیزری برای اندازه گیری طول استفاده می کنند و اصلا وسیله عجیب و غریبی نیست. دستگاه “اسیلوسکوپ” علیرغم تصور سعید مرتضوی و مانند او که سواد نازلی دارند، یک وسیله ابتدایی در آزمایشگاه مهندسی برق و الکترونیک است وهمه دانشجویان برق و الکترونیک سال دوم رشته با اسیلوسکوپ آشنا هستند.

4- دادستان انقلاب اشاره ای هم به “تلفن ماهواره ای” ، ” جی پی اس” و “تجهیزات ماهواره ای” برای انتقال مطالب توسط اینترنت سخن به میان آورد. آشنایان به فناوری می دانند تمام این وسایل به گستردگی در کشور توسط بخش خصوصی استفاده می گردد و هرگز تا به امروز به عنوان وسایل جاسوسی از آنان نام برده نشده است.” تلفن ماهواره ای” در تمام نقاطی که شبکه تلفن موجود نیست به گستردگی مورد استفاده است و دستگاه “جی پی اس” بر بسیاری از کامیونها جهت تعیین دقیق محل کامیون در هر لحظه نصب شده است.

5- مکث های طولانی و نگاه مات و در مانده سعید مرتضوی – هنگامی که به این ادوات نگاه می کرد- نشانگر آن بود که این صحنه سازی با عجله سرهم بندی شده و فرصت کافی برای “تمرین” آقای مرتضوی در اختیار نبوده است.

6- نکته جالب اعتراف این موضوع بود که اعضای این شبکه در اختیار “حفاظت اطلاعات سپاه” هستند و تا کار اطلاعاتی آنها تمام نشود، دادستانی تهران قادر نیست این افراد را در اختیار بگیرد. در واقع مرتضوی به صورت ضمنی اقرار کرد سپاه پاسداران در ایران مافوق قانون است و در حالی که متخلفان باید ابتدا در اختیار وزارت اطلاعات و پس از کار کارشناسی بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، در اختیار قوه قضاییه قرارگیرند؛ این “حفاظت اطلاعات سپاه” است که مسئول رسیدگی به کل ماجرا شده است و قرار است پس از ” تکمیل” کار سپاه، دادستانی برای این گروه کیفرخواست صادر کند و اقای مرتضوی (با وجودی که هنوز تحقیقات سپاه تمام نشده) گفته برای این افراد تقاضای اعدام خواهد کرد!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates