01.12.2008

رئيس جمهور: به جوانان گواهينامه ازدواج بدهيد

خُسن آقا: خوب بابا راست میگه بدبخت! فکر کنید آن جوان بی تجربه ممکن است شب ازدواج سوراخ دعا را گم کند! آن هم در تاریکی شب!
عصرایران: رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: هر وقت ما گفتيم ازدواج، گفتند مسکن درست کن، شغل درست کن، وام درست کن. کم و بيش اين اقدامات انجام شده است اما آيا اساس خانواده اين است؟ هنوز به نظرم دوزاري آنها نيفتاده است که خانواده يعني چه و کارکردهاي خانواده چيست.
احمدي نژاد در پاسخ به درخواست يکي از برگزيدگان مبني بر اينکه آموزش هاي قبل از ازدواج بايد اجباري شود و طرحي بايد به تصويب برسد که جوانان براي ورود به زندگي گواهينامه دريافت کنند خاطر نشان کرد: ما از پيشنهاد ها استقبال مي کنيم و مسئولان نهادهاي مربوطه مثل سازمان ملي جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و… بايد پيشنهادها و طرح هاي خود را در اين خصوص بدهند و اين موضوع را مورد بررسي قرار دهند تا به جوانان گواهينامه ازدواج بدهيم.

به گزارش برنا، همزمان با اول ذيحجه مطابق با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) همايش “مطلع عشق” با حضور “محمود احمدي نژاد” رئيس جمهور، “محمد حسين صفار هرندي” وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، “حجت السلام حاج علي اکبري”، مشاور رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان و جمعي از انديشمندان حوزه ازدواج در تالار وحدت وزارت کشور برگزار شد.

در اين مراسم محمود احمدي نژاد با تبريک سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملي ازدواج جوانان ضمن اشاره به اينکه خانواده پايه ترين اساسي ترين و موثرترين رکن جامعه است افزود: پايه سعادت و شقاوت جامعه از خانواده است و اگر بخواهيد خوبيها را ترويج يا بديها را پاک کنيد، بايد به خانواده بازگرديد بنابراين محال است که جامعه اي به سعادت برسد بدون اينکه خانواده هايش به سعادت رسيده باشند.

وي خاطر نشان کرد: محال است که خانواده کارکردهاي واقعي خود را از دست دهد و شما بتوانيد ناهنجاريهاي اجتماعي را مهار کنيد. بنا براين امکان ندارد که خانواده متزلزل باشد و بتوان محبت و عشق را به جامعه تزريق کرد از اين رو هر موضوعي بررسي مي شود بايد ريشه اش را در خانواده پيدا کرد.

احمدي نژاد، در تشريح نقش و تاثير خانواده در رفتارهاي اجتماعي، روابط همسران با هم و با فرزندانشان را زيباترين تجلي کمالات انساني در خانواده دانست و تاکيد کرد: محال است جواني در خانواده طعم محبت را بچشد اما در جامعه به دنبال ناهنجاري، تجاوز به حريم ديگران و درنورديدن مرزهاي اخلاقي باشد به همين دلايل است که اسلام، تشکيل خانواده را برابر با نصف دين دانسته است.

رئيس جمهوري، روابط بين همسران را محور و اساس خانواده دانست و خاطرنشان کرد: اگر در رابطه بين اين دو، عشق و محبت و کرامت حاکم باشد، در خانواده پايه هاي آن خانواده مستحکم است و اگر رابطه بين زن و شوهر بطور صحيح تنظيم شود، اخلاق درست نيز خودبخود در جامعه تنظيم خواهد شد

وي افزود: غيرممکن است که محبت و عشق بين زن و شوهر حاکم باشد و در آن خانواده، لقمه حرام وارد شود چرا انسان حاضر نمي شود به عزيزانش لقمه حرام بدهد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از سختگيري هاي بي مورد در امر ازدواج جوانان گفت: برخي خيال مي کنند اساس زندگي خانه، مبلمان و شغل پايدار و خودرو است اما اين يک انديشه غلط است که ماديون لذت جو به برخي از ما تحميل کرده اند در صورتي که اساس لذت ساختن زندگي است که زن و مرد زحمت بکشند و با اراده ساختن به خانواده هويت ببخشند.

وي با اشاره به شرايط ازدواج و زندگي اميرالمومنين (ع) و حضرت زهرا (س) تصريح کرد: تمام مايملک اين بزرگواران در آغاز زندگي شان، گوشه اي از زندگي هاي امروزي نمي شود در حالي که تمام کمالات انساني در خانواده آنها بود.بالاترين عشق و بهترينهاي عالم و امروز و هر چه بشر از خوبي دارد و مي شناسد همه و همه بخاطر وجود نازنين آن بزرگواران بود.

وي با بيان اهميت نقش و مسووليت نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي در امر ازدواج جوانان گفت که با وجود فعاليتهاي گوناگون اين نهادها نظير ارايه تسهيلات و وامها ، آدم قانع نمي شود و لازم است نهادي ايجاد شود تا در رابطه با خانواده مسووليتي مستقيم داشته باشد.

رئيس جمهوري خاطر نشان کرد: هر وقت ما گفتيم ازدواج، گفتند مسکن درست کن، شغل درست کن، وام درست کن. کم و بيش اين اقدامات انجام شده است اما آيا اساس خانواده اين است؟ هنوز به نظرم دوزاري آنها نيفتاده است که خانواده يعني چه و کارکردهاي خانواده چيست.

وي افزود: چرا اگر يک خانم پايبند به خانواده باشد و تمام توانش را روي خانواده بگذارد به او انتقاد داريم در حالي که اگرخانمي يک کار دم دستي در شرکتي را بپذيرد او را بالا مي‌‏بريم. اين به خاطر اين است که ما نمي‌‏دانيم خانواده يعني چه؟

احمدي نژاد ادامه داد: خود خانواده مهم ترين کار است و بالاتر از کار خانواده، کاري نيست و به همين جهت است که گفته‌‏اند که مردي که کار مي‌‏کند تا خانواده خود را تامين کند مثل مجاهد در راه خدا است و آيا کاري بالاتر از جهاد در راه خدا داريم؟

احمدي نژاد با اشاره به ضرورت ارائه آموزش به جوانان در امر ازدواج و آغاز زندگي مشترک افزود: به پدر و مادرها هم توصيه مي کنم که کمي آسانتر بگيرند ، سختگيريها و چشم و همچشمي ها کنار گذاشته شود. جوانها نيز خودشان دست به دست هم دهند و زندگي عاشقانه اي را بر پا کنند که اين،اساس خانواده موفق است.

رئيس جمهور از کساني که در مسير برپايي خانواده تلاش مي کنند به عنوان بهترين مصلحان نام برد و افزود: برخي فکر مي کنند کارهاي بزرگ و پرعنوان اصلاح گري است درحالي که وقتي يک خانواده برپا و پايدار مي شود و يک انسان صالح از دل آن بيرون مي آيد، مي تواند در اصلاح امور سراسر جهان مؤثر باشد.

احمدي نژاد در پاسخ به درخواست يکي از برگزيدگان مبني بر اينکه آموزش هاي قبل از ازدواج بايد اجباري شود و طرحي بايد به تصويب برسد که جوانان براي ورود به زندگي گواهينامه دريافت کنند خاطر نشان کرد: ما از پيشنهاد ها استقبال مي کنيم و مسئولان نهادهاي مربوطه مثل سازمان ملي جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و…بايد پيشنهادها و طرح هاي خود را در اين خصوص بدهند و اين موضوع را مورد بررسي قرار دهند تا به جوانان گواهينامه ازدواج بدهيم.

وي در پايان از همه دست اندرکاران امر ازدواج جوانان قدرداني کرد، نقش همسران شهيدان را ستود و کار آنان را بالاتر از کار شهدا ارزيابي کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates