10.12.2008

تحرکات تازه ضداحمدی نژادی این بار توسط وکلای غربی

عصرایران: از سازمان ملل خواسته می شود براساس بند هشتم کنوانسیون منع نسل کشی اقداماتی علیه احمدی نژاد از جمله اعمال ممنوعیت سفر یا احضار وی به دادگاه لاهه صورت دهد و به علاوه ضمن تعلیق عضویت ایران در این سازمان! تحریم های اقتصادی شدیدتری برضد تهران اعمال کند.
عصر ایران- جمعی از وکلای غربی با حمایت مستقیم نمایندگان پارلمان کانادا تحرکات تازه ای را برای محکومیت ایران و رئیس جمهور آن در سازمان ملل آغاز کرده اند.

به گزارش عصر ایران (asriran.com)، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: “گروهی از وکلای کانادایی، آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی در حال رایزنی برای جلب حمایت سران کشورهای غربی هستند تا علیه ایران و احمدی نژاد در سازمان ملل به دلیل آنچه «تحریک به نسل کشی»! از جانب رئیس جمهور ایران خوانده شده، اقدام کنند.”

تلاش برای پیشبرد این طرح که مورد حمایت برخی قانونگذاران پارلمان کانادا از جمله «ایروین کوتلر» قرار دارد با شصتمین سالگرد تاسیس کنوانسیون منع و مجازات نسل کشی سازمان ملل همزمان شده است.

طبق این طرح از سازمان ملل خواسته می شود براساس بند هشتم کنوانسیون منع نسل کشی، اقداماتی علیه احمدی نژاد از جمله اعمال ممنوعیت سفر یا احضار وی به دادگاه لاهه صورت دهد و به علاوه ضمن تعلیق عضویت ایران در این سازمان، تحریم های اقتصادی شدیدتری برضد تهران اعمال کند.

به گفته کوتلر، گروهی از وکلا دادخواستی تنظیم کرده و در حال جمع آوری امضا از سران کشورها هستند. همزمان این وکلا مشغول شرکت در کنفرانس های خبری برای تشریح ابتکار خود هستند.

وکلای غربی در این دادخواست به اظهارات احمدی نژاد درباره محو اسرائیل از نقشه اشاره و آن را نوعی «تحریک به نسل کشی» تعبیر کرده و با استناد به این اظهارات خواهان پاسخگویی رئیس جمهور ایران تحت قوانین بین المللی شده اند.

این گزارش می افزاید: “برخی دانشگاهیان، وکلا و سیاستمداران از جمله معاون سابق نخست وزیر سوئد و کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل این دادخواست را امضا کرده اند.”

به علاوه اعضای این گروه در حال رایزنی با سایر کشورها هستند تا حمایت آنها را از آنچه نقض کنوانسیون نسل کشی توسط ایران نامیده شده برای بکارگیری تدابیر بین المللی علیه این کشور جلب کنند.

نماینده پارلمان کانادا افزود: اکنون نامه دادخواست در اختیار وزیر خارجه استرالیا قرار گرفته و تا انتهای ماه جاری در اختیار ستاد باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریکا، نیز قرار خواهد گرفت.

در عین حال یک نسخه از آن به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، فرستاد شده و اعضای گروه امیدوار به برگزاری نشستی با وی برای پیشبرد این طرح هستند.

این وکلای بشر دوست که مدعی تحریک احمدی نژاد به نسل کشی هستند ، هیج اشاره ای به نسل کشی واقعی که هم اکنون در نوار غزه در جریان است ، نکرده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates