10.12.2008

چشم دولتی ها روشن: «دریای عربی» در روزنامه ای با پول ایرانی ها!

عصرایران: البته وقتی سازمان تامین اجتماعی به جای رسیدگی به امور بازنشستگان و اوضاع اسفناک بیمه ، روزنامه سیاسی منتشر می کند، بهتر از این هم نمی توان انتظار داشت!
عصرایران- در حالی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همپالگی های آنان همانند مصر، با تحریف نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب ی، سعی در عقده گشایی و ایذای ایران و ایرانیان دارند، روزنامه دولتی “خورشید” که با بودجه سازمان تامین اجتماعی منتشر می شود، در صفحه 2 شماره امروز خود، با تیتر درشت ، دریای عمان در جنوب ایران را “دریای عربی” نامید.

به گزارش خبرنگار عصرایران، روزنامه دولتی خورشید در حالی تیتر ” تحرکات دشمن را در اقیانوس هند و دریای عربی رصد می کنیم” را برای خبر مصاحبه خود با امیر دریادار قاسم رستم آبادی ،سخنگوی رزمایش دریایی اتحاد 87 برگزیده است که با مراجعه به متن این گفت و گو درمی یابیم که امیر رستم آبادی در هیچ جای سخنانش عبارت دریای عربی را به کار نبرده ، بلکه به درستی نام مصطلح فعلی آن، یعنی “دریای عمان” را ذکر کرده است.

هر چند در برخی نقشه ها، دریای عربی به جای دریای عمان نیز به کار رفته است اما هم اکنون “دریای عمان” به عنوان نام متداول این دریا که خلیج فارس را به اقیانوس هند متصل می کند به کار می رود و به علاوه منابع تاریخی متعددی نام اصلی این دریا را “دریای مکران” می نامند که عنوان باستانی بلوچستان بوده است که در شاهنامه فردوسی نیز از آن یاد شده است.

در همین حال و در اعتراض به تحریف نام خلیج فارس از سوی برخی اعراب، وبلاگ نویسان ایرانی در سالهای اخیر پیشنهاداتی را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه دریای عمان نیز – که هم نام یک کشور عربی منطقه است- دریای “ایرانیان” نامیده شود.

در چنین شرایطی که عرب ها، خلیج فارس را به نام خود تحریف کرده اند و فعلاً ادعای خاصی درباره دریای عربی! ندارند جای شگفتی و تاسف است که یک روزنامه دولتی آن هم در خبر مربوط به یک مقام ارشد نظامی دست به تحریف بزند و عنوان “عربی” را به دریای عمان(مکران) اطلاق کرده، آن را تقدیم زیاده خواهان عرب نماید.

البته وقتی سازمان تامین اجتماعی به جای رسیدگی به امور بازنشستگان و اوضاع اسفناک بیمه ، روزنامه سیاسی منتشر می کند، بهتر از این هم نمی توان انتظار داشت!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates