10.12.2008

فیلم مصاحبه با پیامبر نمایش داده شد

خواندنی‌ها: احسان جامی جوانی که با تشکیل کمیته “مسلمانان سابق در هلند سر و صدای زیادی به پا کرده بود روز سه شنبه 19 آذر ماه ساخته سینمائی خود با نام ” مصاحبه ای با محمد” را به نماینده های رسانه های هلند معرفی کرد . احسان جامی ضد اسلامی بودن این فیلم را رد می کند و می گوید نیت من از ساختن آن ضدیت با اسلام نیست . من با اعتقاد به آزادی بیان تلاش می کنم در این فیلم تابوهای مذهبی را که متعلق به قرنها پیش از این بوده بشکنم و اسلام خشک را با واقعیات قرن بیست و یک آشتی دهم .

وزیر امور خارجه هلند نگرانی خود را از به خطر افتادن منافع کشور هلند ابراز داشته است . وی طی نامه ای که برای هیاتهای سیاسی کشورهای مسلمان ارسال کرد خواستار آن شد که سفرای اسلامی حق آزادی بیان را در کشور هلند در نظر گرفته و دخالت نداشتن دولت هلند در تهیه این فیلم را مورد توجه قرار دهند . انتظار می رود پخش این فیلم چون فیلم دیگری به نام “فتنه” که بوسیله “خرت ویلدرز” نماینده راستگرای پارلمان هلند ساخته شده بود احساسات مسلمانان بنیاد گرا را جریحه دارکرده و دردسرهای زیادی را برای این کشور در داخل و خارج ایجاد کند . قسمت اول و دوم این فیلم را که احسان جامی در آن به نقش مصاحبه کننده درآمده و با پیامبر اسلام سخن میگوید را نگاه کنیم:

بخش اول

بخش دوم

احسان جامی جوانی ایرانی تبار است که در سال ۱۳۶۴ خورشیدی در ایران متولد شده و از نه سالگی همراه با خانواده‌اش به هلند مهاجرت کرده است . او اکنون دارای شهروندی کشور هلند است.جامی در رشته مدیریت در هلند تحصیل کرده و عضو حزب کارگر این کشور است . وی در زمستان ۱۳۸۵ به عنوان نماینده شورای شهر فوربورگ در نزدیکی لاهه برگزیده شده است.

او از دین اسلام بازگشته و و در ماه مه ۲۰۰۷، کمیته ای به نام کميته مسلمانان سابق را تأسیس کرد.جامی در مرداد ۱۳۸۶ توسط دو مراکشی و یک سومالیایی در نزدیک منزلش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از آن زمان سر وصدائی تا نمایش این فیلم از او در میان نبود .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates