11.12.2008

سران مؤتلفه درباره احمدی‌نژاد چه گفتند؟ پشت پرده دیدار عسگراولادی، باهنر و حبیبی با جامعه روحانیت

خُسن آقا: روح منی احمدی بت شکنی احمدی! آقا نگفتم این احمدی نژاد بهترین گزینه است تا بلکه به واسطه او حکومت آخوندی را سرنگون کنیم!؟
شهاب نیوز: سید حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با انتشار یادداشتی از دیدار آقایان عسگراولادی، باهنر و حبیبی با سران جامعه روحانیت مبارز درباره محمود احمدی‌نژاد خبر داد و اعلام کرد که این سه چهره شاخص اصولگرا هشدار داده‌اند «نه كشور با این رئیس‌جمهور و سیاست‌های آن قابل اداره كردن است و نه احمدی‌نژاد قابل اصلاح»!

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، مرعشی در این مقاله که با عنوان «ظهور و افول طرح دولت وحدت ملی» منتشر شده، با اشاره به «هجوم بی‌سابقه هواداران معدود آقای احمدی‌نژاد به طرح وحدت ملی» و حمایت‌های چهره‌های شاخص اصولگرا از دولت نهم نوشته است: در مقابل همه حمایت‌های اصولگرایان از شخص آقای احمدی‌نژاد و دولت ایشان، آقای احمدی‌نژاد همواره به جناح اصولگرا، نگاهی ابزاری داشته و هیچ‌گاه علاقه‌ای به همكاری واقعی و سازمان‌یافته با اصولگرایان نشان نداده است.

وی افزوده: بی‌توجهی به سیاست‌های كلان، زیر پا گذاشتن قوانین مصوب مجلس از جمله قانون برنامه و نیز قانون بودجه، پشت كردن به مجلس و قوه قضائیه، بی‌اعتنایی به مراجع و نهاد روحانیت، ضعف در اداره كشور، عدم پایبندی به اصول و ارزش‌ها، خودرأیی و خودمحوری، بروز تورم و گرانی، هدر دادن منابع كمیاب ارزی كشور و ده‌ها و ده‌ها ضعف دولت باعث شده است كه عقلای جناح اصولگرا نتوانند مسوولیت‌های مدیریت كشور و اقدامات نابجای دولت را بپذیرند.

مرعشی در ادامه تاکید کرده است: طرح دولت وحدت ملی در واقع راهی آبرومندانه برای نجات اصولگرایی و اصولگرایان از وضع موجود تلقی می‌شد. طراحان این ایده برای گریز از افتادن در یك انتخابات دوجانبه كه در یك طرف آقای احمدی‌نژاد و در سوی دیگر یك اصلاح‌طلب نظیر سید محمد خاتمی باشد به ارائه این ایده اقدام كردند. هرچند چنین ایده‌ای كمك بزرگی به برون‌رفت كشور از بحران‌های موجود می‌كرد ولی بیش از كشور اصولگرایان فرصت می‌یافتند تا در پناه چنین طرحی، خود را از موضع پذیرش مسوولیت‌های دولت نهم برهانند.

سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه، اخبار ناگفته و پشت پرده‌ای را از فرآیند تدوین طرح تشکیل دولت وحدت ملی منتشر کرده و نوشته است: آقای ناطق‌نوری اولین فردی بودند كه به نظر من دلسوزانه نسبت به طرح چنین ایده‌ای اقدام كردند. هرچند به دلیل برخورد سرد جناح اصلاح‌طلب، آقای ناطق خیلی زود پایان تلاش‌های خود را اعلام كردند لیكن متعاقب آن آقایان عسگراولادی، باهنر و حبیبی به جامعه روحانیت رفتند و با ارائه گزارش واقع‌بینانه از اوضاع كشور بر این نكته پافشاری كردند «كه نه كشور با این رئیس‌جمهور و سیاست‌های آن قابل اداره كردن است و نه احمدی‌نژاد قابل اصلاح» و به دنبال این جلسه بود كه جامعه روحانیت مبارز به عنوان یكی از اصیل‌ترین كانون‌های اصولگرایی بر این وحدت ملی پافشاری و گروهی را مامور پیگیری آن كرد. حمایت صریح و روشن آقای لاریجانی، رئیس مجلس اصولگرا هم نشانه دیگری از نگرانی اصولگرایان از آینده كشور بود.

خبرنگار شهاب‌نیوز در پایان تاکید کرده است: با توجه به رویه غیراخلاقی اما معمول در ایران، افشاگری آقای مرعشی درباره دیدار آقایان عسگراولادی، باهنر و حبیبی با سران جامعه روحانیت مبارز احتمالاً ظرف ساعات آینده از سوی این سه نفر تکذیب خواهد شد. اما این مقاله نشان می‌دهد که حتی احزابی نظیر مؤتلفه نیز به شدت منتقد دولت محمود احمدی‌نژاد هستند و در جلسات محرمانه و دربسته، انتقادات صریحی را از دولت نهم مطرح می‌کنند.

گفتنی است روایت حسین مرعشی از دیدار آقایان عسگراولادی، باهنر و حبیبی با سران جامعه روحانیت مبارز درباره طرح وحدت ملی، صبح امروز با زبانی دیگر از سوی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی نیز تایید شده بود.

برای دسترسی به مقاله مهم سخنگوی حزب کارگزاران؛ به ستون «برگزیده از رسانه‌ها» مراجعه فرمائید یا [اینجا] را کلیک کنید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates