12.12.2008

در قالب تور به ایران بیایند: پیشنهاد ارگان سپاه به دولت در مورد لس آنجلسی ها

خُسن آقا: همه این داستان پردازی را بی خیال، تنها نکته مهمی که در این خبر هست این است که آقایان گویا شدیدا به وحشت افتاده‌اند.
این پیام را برای مطلب نوشتم: آگر این تلویزیون ها تاثیر نداشتند نشریه وزین(!!) صبح صادق چهار صفحه سیاه نمی‌کرد تا بلکه آنها را کوچک جلوه دهد. اتفاقا این نوشته خود دلیل موفق بودن آنهاست و دوم اینکه رژیم به وحشت افتاده. به شما پیشنهاد می‌کنم هر چه زودتر این متن را از روی سایت بردارید که این خود مصداق یک آبرو ریزی کامل است.
فردا: صبح صادق که در جدید ترین شماره خود به مسئولان وزارت خارجه و میراث فرهنگی پیشنهاد کرده تا ترتیبی برای ورود مسئولان تلویزیون های معاند ایران به کشور فرآهم کند، در مورد این تلویزیون ها می نویسد:در كشور ما امكان دريافت شبكه هاي 30 ماهواره از حدود 80 ماهواره وجود دارد. 80 ماهواره حدود 6800 شبكه تلويزيوني را پخش مي كنند.»
نشریه وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی که به پدیده تلویزیون های لس آنجلسی پرداخته خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران به این تلویزیون ها شده و می نویسد: «اگر ما تلويزيونهاي ضد انقلاب را نداشتيم چه كسي مي توانست آنقدر خوب از ايران حمايت كند! اين جمله را درست خوانديد.»

به گزارش «فردا»، هفته نامه صبح صادق که خواهان حضور گردانندگان شبکه های لس آنجلسی در ایران شده است، در گزارش خود می نویسد:« رسانه هاي ضد انقلاب كه در سالهاي اخير رشد قارچ گونه اي داشته اند دو نقش كليدي را ايفا كرده اند. اول آنكه بسياري از بودجه هاي براندازي نرم آمريكا را بلعيده اند بدون آنكه بتوانند جنبشي قوي را در ايران ايجاد كنند كه تامين كننده منافع آمريكا و غرب در ايران باشد و دوم اينكه اعتماد مردم را به سيستم سياسي نظامي جمهوري اسلامي بيشتر كرده اند زيرا برنامه هاي كم عمق ، سطحي و انتقادهايي كه از ستون خوانندگان روزنامه هاي داخلي و حتي دولتي فراتر نمي رود عملا هيچ آلترناتيوي را براي جمهوري اسلامي ايران باقي نگذاشته است. البته حمايت بد آنها از آمريكا و سياستهاي آن و عريان كردن برنامه هاي پوششي آمريكا براي جذب حامي در ايران يكي ديگر از خدمات ارزنده اين رسانه ها است.»

صبح صادق در ادامه با اشاره به جهت گیری کلی سیاست های دولت آمریکا در قبال ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج شبکه های ماهواره های مخالف، در مورد ماهواره های قابل دریافت در ایران می نویسد: «در كشور ما امكان دريافت شبكه هاي 30 ماهواره از حدود 80 ماهواره وجود دارد. 80 ماهواره حدود 6800 شبكه تلويزيوني را پخش مي كنند كه از اين تعداد برنامه هاي حدود 3000 شبكه در ايران قابل دريافت است. البته بايد توجه داشت كه شبكه هايي وجود دارند كه از طريق چند ماهواره پخش مي شوند.»

این هفته نامه می افزاید:« شبكه هاي فارسي زبان عمدتا از ماهوار ه هات برد پخش مي شوند؛ اولين شبكه فارسي زبان تقريبا از سال 1378 كه در ايران قابل دريافت بود ان آي تي وي بود، بعد از آن شبكه هاي ايران و پارس و بعد از آنها چندين شبكه ديگر تاسيس شده است به طوري كه امروزه تعداد آنها بالغ بر 50 شبكه مي رسد. پيش از آن شبكه تلويزيوني جام جم در سال 1980 توسط منوچهر بي بي يان و تلويزيون ايرانيان توسط علي ليمونادي راه اندازي شده بود، اما از سال 1378 تا 1381 بر تعداد اين شبكه ها ، يك شبكه و در سال 1382 ، 7 شبكه و در سال 1383 نيز 14 شبكه جديد افزوده شده است. درسال 85 نيز 18 شبكه و در شش ماهه اول سال 1386 نيز ، 4 شبكه فارسي زبان برتعداد شبكه هاي قبلي قابل رويت در ايران افزوده شده است و در سال 87 نيز امكان ديدن شبكه رنگارنگ فراهم شد.»

صبح صادق، ویژگی های منحصر به فرد این رسانه ها را «ارائه تحليل هاي سطحي»، «پرداختن به جاذبه هاي كذايي»، «پخش ساز و آواز»، «تبليغ كالا دركنار دكور برنامه ها»، «استفاده از ادبيات كوچه بازاري و عوام فريبي» برمی شمرد که بیشتر استودیو محور بوده و در قالب مجری (یا به عبارت بهتر، پاسخگوی تلفن!)، بیننده، آگهی و شو خلاصه می شود و بیشتر وقت خود را در فحش ، دشنام و ناسزا به يكديگر هدر مي دهند.

همچنين شيوه هاي اصلي آنها در ارائه اخبار عبارت است از؛ جعل، تحريف، تاكيد بر روي اخبار بد، ارائه نظر به عنوان خبر، ارائه آمار ناقص ، بايكوت كردن خبر و اطلاعات و ارائه جزئيات نامربوط و … است.

هفته نامه وابسته به نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در مورد آنچه که «راهبرد لس آنجلسی» م می خواند، می نویسد:«دروغ كه كنتور ندارد. هر چه دروغ بزرگتر باورش راحت تر ؛ اين جملات راهبرد حاكم بر رسانه هاي فارسي زبان است كه در سالهاي گذشته همواره سياست اطلاع رساني معكوس را در مورد تحولات مثبت ايران در پيش گرفته اند ، اين رسانه ها آنقدر در تحليل شرايط ايران دچار گسست و بي خبري هستند و بگونه اي از شرايط منفي ايران سخن مي گويند كه فقط اين جمله مانده است كه بگويند: در ايران كسي زندگي نمي كند! و هر كس زندگي مي كند وابسته به آنان است اما اينكه چرا ايران نمي آيند جاي سوال است! يكي از دروغهاي بزرگ، دروغ سال 82 بود كه فردي به نام اهورا پيروزخالقي در تابستان آن سال اعلام كرد كه در دهم مهرماه حكومت ايران سرنگون مي شود و وي با يك هواپيماي اختصاصي در اين تاريخ وارد كشور خواهد شد و دروغ ديگر اين بود كه يك مجري تلويزيوني با نام عليرضا نوري زاده در روزهاي آخر سال 83 اعلام كرد كه برج ميلاد كج شده است و با اين وسيله آن را سند ناكارآمدي و بي لياقتي نظام جمهوري اسلامي قلمداد كرده و چندين دقيقه به نقد و تحليل اين حادثه خيالي پرداختند و دروغ هاي متعددي كه شايد در حوصله اين صفحه نگنجد و اگر تحقيقي مستقل روي اين دروغهاي بزرگ تلويزيون هاي كوچك چند نفره صورت بگيرد، شايسته است.»

به گزارش «فردا» از صبح صادق، عليرضاميبدي كه از وي به عنوان راه انداز بسياري از تلويزيون هاي ضد انقلاب نام برده مي شود مدتي است كه از لس آنجلس شهر جزيره هاي تلويزيوني به يكي از شهرهاي ديگر آمريكا فرار كرده است. وي مهمترين علت اين فرار را چنين بيان مي كند:. يكي به خاطر عذاب حرفه اي كه لازم نيست زياد درباره اش توضيح بدهم اما خيلي سخت است كه شما در فضايي كار بكنيد كه تعداد و همكاران حرفه اي شما خيلي كم و اندك باشد و متاسفانه اين وضعيت در لس آنجلس حاكم است و ديگري به خاطر ترافيك سنگين.

وي كه اكنون هم با راديو صداي ايران و تلويزيون پارس همكاري مي كند، مي افزايد: «ما آمده ايم اينجا مبادله اطلاعات بكنيم ولي اغلب به خاطر اينكه برخي از برنامه سازهاي ما با روش رسانه هاي همگاني آشنا نبودند دچار سهو و اشتباهي شدند كه بقيه رسانه ها و بقيه برنامه سازها را هم قرباني كردند و گمراهي كل نهضت را پديد آوردند و اين به خاطر حرفه اي نبودن آنها است، آدم هايي كه اين كاره نبودند به اين كار روي آوردند به خاطر امكاناتي كه در آمريكا وجود داشته يعني اينكه شما مي توانيد بدون مجوز صاحب رسانه بشويد و برنامه تلويزيوني داشته باشيد. مي توانيد تلويزيون بزنيد اما اگر بخواهيد ناخن پاك كنيد و بنگاهي درست كنيد احتياج به مجوز داريد!

وي مي گويد اكنون رسانه هاي لس آنجلس بيش از آنكه با ايران بجنگند با خودشان مي جنگند.

درهمين رابطه حسين حقيقي از ديگر عناصر فعال در راه اندازي رسانه هاي لس آنجلسي سلطنت طلب مي گويد: متاسفانه تكثر و تعدد تلويزيون ها و وجود آنها حتي سياست ها در دست عده اي افراد بدون صلاحيت ، به اعتقاد من شأن اين قضيه را پايين آورده ، آن قدري كه خود تلويزيون دارها به خودشان لطمه زدند نه جمهوري اسلامي. حسين حقيقي كه از موسسان راديوي بيست و چهل ساعته، صداي ايران است و در تلويزيون هاي سياسي فعاليت مي كند به سايت بي بي سي پرشين مي گويد: اين رسانه ها با برنامه هاي تجاري و بسيار مبتذلي كه ارائه مي دهند باعث تفريح مردمان داخل و خارج كشور شده اند. خارج نشين ها به عنوان گروهي بشكن بالا بنداز معرفي مي شوند، حكومت ايران مي خواهد نشان دهد كه در لس آنجلس مشتي از ايران بي خبر و از درد محرومان بي خبر نشسته اند.

بهروز صوراسرافيل از برنامه سازان تلويزيون پارس در لس آنجلس و تلويزيون صداي آمريكا هم حكايت عدم موفقيت خود را اين چنين باز مي گويد: مسئله اين است كه كسي كه مبارزه مي كند خواست خودش را بيان مي كند، بنده دلم مي خواهد كه مردم ايران قيام كنند، دلم مي خواهد حكومت ديگري در ايران جايش بگذارند. مردم ايران هم به حرف من گوش نمي كنند همچنان كه تا به حال نكرده اند.

آمريكا و غرب درصد بوده اند كه با تخصيص بودجه هاي هنگفت همه توانايي ها ، رسانه ها و اشخاص فعال ضد جمهوري اسلامي ايران را در سرتاسر جهان شناسايي كرده و مبارزه سخت و نفس گيري را در بعد نرم افزاري براي ايجاد بحران هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي و حتي مذهبي در ايران دامن بزنند و اكنون كه تعداد اين تلويزيون ها به 50 شبكه مي رسد و 7 برابر شبكه هاي تلويزيون داخل ايران هستند، مي توان به قدرت، بسيج كنندگي اندك آنان در ترغيب و تهييج يا نافرماني مدني حتي در آتش زدن يك لاستيك اشاره كرد و هنگامي كه يك لاستيك در يك تجمع چند نفره سوزانده مي شود با چه آب و تابي آن را در بخش هاي زنده نمايش داده و خود را موفق و ايران را به سمت سرنگوني معرفي مي كنند!
این هفته نامه با اشاره به تخصیص بودجه های هنگفت برای شناسایی توانایی ها برای مبارزه نرم افزاری با ایران از سوی غرب می نویسد:« اكنون كه قدرت 50 رسانه لس آنجلسي گاه در حد تبليغ پرتاب چند عدد گوجه و تخم مرغ و آتش زدن يك لاستيك ابراز مي شود جمهوري اسلامي ايران بايد به خود ببالد كه چنين دشمناني دارد كه نه تنها نتوانسته اند از تيزي قله اش بكاهند، بلكه بر زيباتر شدن نماي آن نيز افزوده اند، اين رسانه هاي سلطنت طلب وابسته به آمريكا در مواردی نيز خدمات شايسته اي را انجام داده اند كه شايد كسي قادر نبود اين چنين اقداماتي را انجام بدهد.»
صبح صادق، موارد زیر را از جمله خدمات تلویزیون های لس آنجلسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می داند:«اول آنکه بودجه هاي جنگ نرم آمريكا كه هر از گاهي به كيسه آنان ريخته مي شود، سبب شده است با توليد برنامه هايي كه خودشان (همانگونه كه ذكر شد) آنان را بي كيفيت بدانند آمريكايي ها را به اين نتيجه برسانند كه بايد با ايران به گفت وگو پرداخت و مبارزه نرم افرازي نيز مانند براندازي سخت كنار گذاشته شود. ثانیا اين رسانه هاي لس آنجلسي و هزينه هاي كلان آن سبب شده است كه عناصر اندك ضد انقلاب در داخل كشور به لس آنجلس رفته و فضاي رسانه اي داخل كشور به خاطر نبود چنين قلم به دستاني در آرامش به سر ببرد.»

« لس آنجلس نشين ها همچنين سبب شده اند كه بسياري از ضدانقلاب هاي ديگر كشورها رابه آنجا فرابخوانند و با رنگ هاي مختلف سعي در تبليغ عليه نظام داشته باشند ضمن اينكه قدرت نفي يكديگري آنان بيشتر از قدرت نفي ايران است. تا پيش از راه اندازي تلويزيون هاي فارسي زبان، قدرت و توان ضدانقلاب هاي خارج از كشور به گونه اي وانمود مي شد كه برخي از فريب خوردگان فكر مي كردند كه آلترناتيو ايران در خارج همين گروه ها هستند، اما اكنون پس از 10 سال از راه اندازي اين تلويزيون ها و تلاش هر روز آنها براي برگزاري تجمعات 10 نفره و نمايش تماشاگران آنان به عنوان فعال ضد ايران اين ابهت پوشالي را برباد داده است.»

این هفته نامه که زیر نظر شوراى نويسندگان اداره سياسى ستاد نمايندگى ولى فقيه در سپاه اداره می شود در ادامه برشمردن خدمات تلویزیونهای لس آنجلسی به ایران می نویسد:« مردم ما هم تمام توان، نيرو، قدرت، فكر و طرح هاي نو و توسعه بخش اين گروه هاي فراري را در تفسيرها و تحليل هايشان ديده اند و آن ها با پاي خود بر يك بلندي رفته اند و صدا زده اند كه ماهيچ نيستيم و توان و بضاعت اندك خود را با تمام قدرت فرياد زده اند. آنها در تلويزيون هاي خود با تبليغ عتيقه جاتي كه از ايران به يغما برده اند و تبديل اين تلويزيونها به حراجي هايي جهاني نشان داده اند كه لياقت ادعاي ملي گرايي و ايران دوستي را ندارند. عدم اقبال مردم به اين رسانه ها سبب شده است كه برخي از افراد و گروه هاي داخلي كه تلاش داشتند اقدام به راه اندازي تلويزيونهاي منتقد نظام بكنند نيز در رفتار خود تجديدنظر كنند.»
صبح صادق در مورد آخرین خدمت تلویزیون های معاند نظام به جمهوری اسلامی می نویسد:«خبرها و تحليل هاي ساختگي و غير واقعي آنها اعتماد مردم را به رسانه هاي خودي افزايش داده است به گونه اي كه طبق جديدترين نظر سنجي ها، بيش از 80 درصد جمعيت كشور اخبار خود را از رسانه ملي دريافت مي كنند و ما بقي از رسانه هاي نوشتاري و مكتوب، زيرا آن رسانه ها فضايي كه از ايران ترسيم مي كنند و تصويري كه از ايران در ذهن خود دارند مربوط به 30 سال قبل است. چه كسي مي توانست چنين خدمتي به رسانه ملي بكند، امروز رسانه ملي نسبت به 10 سال قبل بسيار قدرتمندتر شده است.»

این هفته نامه در پایان با اشاره به برنامه ریاست جمهوری برای بازدید ایرانیان خارج از کشور، از مسئولین وزارت خارجه و میراث فرهنگی درخواست کرده است تا ترتيبي اتخاذ نمايند كه مسئولين تلويزيون هاي لس آنجلسي را در قالب يك تور توريستي به ايران بياورند تا ميزان پيشرفت هاي نظام جمهوري اسلامي را ببينند تا خاطره هاي 30 سال قبل از ذهن آنان زدوده شود و يك ايران پيشرفته تر را آرزو كنند!

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates