14.12.2008

نیاز به گفت و گو با ایران نیست/ تحریم ها ایران را از پای در می آورد!

عصرایران: وی بهترین روش ممکن برای دولت آتی آمریکا را تداوم تحریم های هوشمندانه، جلوگیری از دسترسی ایران به منابع مالی و بانکی جایگزین برای دور زدن تحریم ها (از جمله مسدود کردن دسترسی ایران به بانک های دوبی و مالزی) دانسته است.
عصرایران- سایت اینترنتی روزنامه لوس آنجس تایمز آمریکا یادداشتی به قلم “حسین عسگری”دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا منتشر کرده است.

در این یادداشت، این ایرانی مخالف جمهوری اسلامی از باراک اوباما رییس جمهور منتخب ایالات متحده خواسته است تا از هر گونه گفت و گوی مستقیم با حکومت ایران پرهیز کند.

عسگری در مطلب خود با اشاره به اینکه افزایش تحریم های بین المللی در گذشته با توجه به بالا بودن قیمت نفت موثر نبوده است، مدعی شد با توجه به کاهش قابل ملاحظه قیمت نفت اقتصاد ایران در آسیب پذیری کامل قرار گرفته است و تنها اگر تحریم ها کمی بیشتر شود حکومت تهران دست ها را به نشانه تسلیم بالا خواهد برد.

این استاد استاد روابط بین الملل دانشگاه جورج واشنگتن در مطلب خود با اشاره به برخی آمارهای اقتصادی در ایران از جمله تورم 30 درصدی ،بیکاری 25 درصدی (!)، کاهش قابل ملاحظه در آمدهای نفتی و… می نویسد: “اگر اوباما به وضعیت کنونی ایران و شاخص های اقتصادی اشاره شده در این کشور توجه کند، خواهد فهمید که هیچ نیازی به عجله در مذاکره مستقیم با حکومت ایران نیست. ایران آنگونه که برخی می گویند یک قدرت بزرگ نیست. تولید ناخالص داخلی ایران تنها 2 درصد ایالات متحده است در حالی که نیروی نظامی ایران نیز بسیار ضعیف است.

وی بدون اشاره به حمایت همه قدرت های جهان از رژیم صدام افزود: ایران هشت سال با عراق جنگ کرد اما حتی نتوانست 100 مایل به درون خاک عراق نفوذ کند، بنابراین چگونه می تواند امروز تهدیدی جدی برای آمریکا یا اسراییل باشد؟! حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه به راحتی می تواند توان نظامی ایران را کنترل کند.حتی اگر بر اساس گفته برخی تهدید ساخت بمب اتم از سوی جمهوری اسلامی جدی باشد، این کار حداقل 3 سال زمان می برد. تنها کاری که ایران می تواند علیه منافع آمریکا در منطقه انجام دهد تحریک گروه هایی چون حماس و حزب الله برای ضربه زدن به منافع آمریکا است”.
عسگری در ادامه با بی ضرورت خواندن عجله در مذاکره با حکومت ایران می نویسد: “دولت اوباما نباید در مذاکره با حکومت ایران عجله به خرج دهد. چرا که این کار جسارت حاکمان ایران را افزون تر خواهد کرد!

این چهره ایرانی در ادامه اظهارات اش بهترین روش ممکن برای دولت آتی آمریکا را تداوم تحریم های هوشمندانه، جلوگیری از دسترسی ایران به منابع مالی و بانکی جایگزین برای دور زدن تحریم ها (از جمله مسدود کردن دسترسی ایران به بانک های دوبی و مالزی) و در صورت مذاکره آغاز مذاکرات در سطح پایین دانسته است.

این در حالی است که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران اخیرا اعلام کرده است که برای اداره کشور و عبور از بحران های اقتصادی تا 3 سال ارز لازم در ذخایر ارزی کشور موجود است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates