14.12.2008

اطلاعات تازه از سفر ناگهانی مشایی به آمریکا : دست رد اوباما به سینه مشایی

پیک ایران: تريبون : اسفندیار رحیم مشایی معاون رییس جمهور در اوایل آبان ماه سفری غیر منتظره وناگهانی به آمریکا داشت که به مدت دو هفته به طول انجامید .
یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تریبون با اشاره به سفر دو هفته ای مشایی به آمریکا اطلاعات تازه ای در این رابطه ارایه کرد.
وی گفت:مشایی با رایزنی های هوشنگ امیر احمدی از سوی رییس جمهور راهی آمریکا شد تا با باراک اوباما ،منتخب مردم آمریکا مذاکراتی را داشته باشد تا بتواند با استفاده از این فرصت تازه روابط ایران و آمریکا رابه سمت عادی سازی پیش ببرند.
وی افزود:در این سفر مشایی خواستار دیدار با اوباما بوده است اما منتخب مردم آمریکا مشایی را به حضور نمی پذیرد و به مشاورانش دستور می دهد که با مشایی مذاکره کنند .
این مقام آگاه خاطر نشان کرد:متاسفانه این سفر که با هماهنگی امیر احمدی انجام شد با واکنش سرد آمریکایی ها مواجه شد وموجب تحقیر کشورمان شد.
وی ادامه داد: مشاوران اوباما نیز در مذاکراتشان با مشایی به نقطه مشترکی نرسیده اند و معاون احمدی نژاد پس از دو هفته تلاش برای مذاکره با آمریکا دست خالی به ایران برگشت که این مساله باعث نارحتی احمدی نژاد شده بود.
گفتنی است پیش از این خبرگزاری فارس اعلام کرده بود سفر مشایی به آمریکا برای شرکت در نشست شورای عالی ایرانیان بوده است و از آنجایی که اسفندیار رحیم مشایی جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است برای شرکت در نشست ایرانیان خارج از کشور و بررسی مسائل آنها به آمریکا سفر کرده است..
همچنین هوشنگ امیر احمدی نیز گفته بود که سفر اعلام نشده اسفندیار رحیم مشایی به آمریکا هیچ ارتباطی به وی نداشته است و با تکذیب تمام گمانه‌زنی‌های رسانه‌‌ای درباره ارتباط فعالیت‌های او با سفر اعلام نشده مشایی، تاکید کرد بود هیچ ارتباطی با سفر مشایی نداشته و ندارد.
امیر احمدی در ادامه توجیهاتش گفته است: «اصلاً آقاى رحیم مشایى در این سفر قرار نیست روى مسایل رابطه ایران و آمریکا یا دفتر شورا کارى را انجام دهد. ایشان معاون رئیس جمهور در امور میراث فرهنگى است و بیست و هفتم ماه آینده در تهران کنفرانسى برگزار مى‌کند و من فکر مى‌کنم که براى جلب نظر ایرانى‌هاى سرمایه دار یا نیروهاى دیگرى که ممکن است علاقه‌مند باشند، به آمریکا سفر کرده است. من هم که در آمریکا نیستم و با ایشان تماسى نخواهم داشت.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates