18.12.2008

پیشنهاد وزیر راه: استفاده از شتر به جای خودرو!

شهاب نیوز: وزیر راه و ترابری گفت: اگر قرار است نتیجه حمل و نقل جاده‌ای در ایران به وجود آمدن این همه کشت و کشتار جاده‌ای باشد همان بهتر که از «شتر» استفاده کنیم.

حمید بهبهانی در سومین همایش ملی حمل و نقل در تهران گفت: تعداد کشته‌های جاده‌ای در ایران بسیار بالاست و اگر قرار است این روند تداوم یابد بهتر است از شتر به جای خودرو استفاده شود.

نگران بودم نمایندگان یقه مرا بچسبند
به گزارش مهر؛ وزیر راه و ترابری افزود: در سفری که من اخیرا به سوئد داشتم تعداد کشته‌های جاده‌ای این کشور 450 کشته در سال بود در حالی که تعداد راههای شریانی آنها از ایران بیشتر بود و من این نکته را در سخنان امروزم در مجلس عنوان نکرده‌ام چون نگران بودم نمایندگان یقه مرا بچسبند و بگویند چرا در ایران این طور است.

وی ادامه داد: ترکیه از موقعیت خود برای کسب درآمدهای ترانزیتی و توسعه اشتغال مرتبط به خوبی استفاده کرده است اما ایران از موقعیت خود بهره لازم را نبرده است و اینکه گفته می شود ترانزیت برای کشور درآمد لازم را تولید نکرده است و یا صرفه اقتصادی نداشته است حاکی ازعدم استفاده از پتانسیلهای موجود در این زمینه است.

نظر بهبهانی درباره کادر وزارت راه
وی اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور دارای دکترای حمل و نقل است در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر بوده است و همچنین اینکه بنده نیز در همین رشته تحصیل کرده ام و معاونان من نیز در همین رشته استخوان خرد کرده اند حاکی از توانمندی کادر وزارت راه و ترابری است.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: سیاست من تعامل با مجلس و کلیه ارگانهای مرتبط است زیرا معتقدم کلیه مشکلات با سلام و روبوسی حل می‌شود.

بهبهانی خاطرنشان کرد: ما امروز در کلیه مرزهایمان مشکل ترانزیتی از قبیل سوخت، عوارض، گمرک و… داریم که باید برای رفع آنان با وزیران راه و ترابری کشورهای همسایه تعامل لازم صورت گیرد.

وی بر نصب تابلوهای مشخص کننده سرعت مجاز در شب و روز در جاده‌های کشور تاکید کرد و یادآور شد: باید در برخی جاده‌های کشور باند کندرو برای عبور کامیونهای باری درنظر گرفته شود تا مانع حرکت خودروهای سواری نباشند.

وزیر راه و ترابری گفت: خط کشی جاده‌ها یک علم است و باید خط کشی جاده‌های کشور بر مبنای این علم صورت گیرد تا از میزان تخلفات رانندگان در این باره کاسته شود و ایمنی جاده ها افزایش یابد.

حالتون خوبه، خسته نباشید!
بهبهانی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران نیز در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: “شما حالتون خوبه، خسته نباشید!”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates