19.12.2008

مکارم شیرازی: مملکت را با نصف بودجه امروز هم می‌توانیم بچرخانیم

خُسن آقا: خوب معلومه وقتی پول آیت الله بخاطر احتکار شکر در کشور از پارو بالا می‌رود باید هم از این غلط‌ها بکنند، چیری که ایشان یادشان رفته این است که در کشور بیش از نیمی از جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
شهاب نیوز: آیت‌‏الله ناصر مکارم‌‏ شیرازی در پاسخ به اینکه چه توصیه‌‏ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور بوِیژه معضل تورم به مسوولان دولتی دارید، یادآور شد: دولت باید بداند که مشکل اقتصاد، مشکل امرز و فردای کشور نیست که به زودی، تمام شود. از این رو باید با برنامه به دنبال حل این مشکل بود.

این مرجع تقلید در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب تاکید کرد: دولت باید با برنامه‌‏ریزی دقیق و منطبق با شرایط اقتصادی کنونی کشور، به رویارویی با مشکلات اقتصادی برود.

مکارم‌‏شیرازی با تاکید بر اینکه دولت باید صرفه‌‏جویی در هزینه‌‏ها را در دستور کار خود قرار دهد، ادامه داد: ان‌‏شالله مردم نیز صرفه جویی خواهند کرد و در این راستا به دولت کمک می‌‏کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس هم در این راستا به دولت کمک خواهد کرد، افزود: شاید با نصف بودجه امروز هم بتوانیم مملکت را بچرخانیم و می‌‏توانیم.‌‏

این مرجع عظام تقلید در پایان ابراز امیدواری نمود که همه دست به دست هم دهند و مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند.

گفتنی است آیت‌‏الله ناصر مکارم ‌‏شیرازی اخیرا در دیدار با هیات رئیسه مجلس نیز با اشاره به بحران اقتصادی موجود در جهان، متذکر شد: دامنه این بحران همه جا را فرا گرفته و قرائن و شواهد حاکی از آن است که این مشکلات به زودی حل نمی‌‏شود.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید برنامه‌‏هایشان را به گونه‌‏ای تنظیم کنند که توان رویارویی با این بحران را داشته باشند، تصریح کرد: باید از هزینه‌‏های اضافی کاسته شود. این بحران مطمئناً در درآمدهای مردم اثر خواهد گذاشت، از این رو مجلس باید به این نکته توجه کند تا از این بحران به سلامت بیرون رویم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates