20.12.2008

حاشيه ایرنا از مناظره روانبخش و خاتمي

عصرایران: يکي از دانشجويان در تريبون آزاد گفت: من به اعتماد به نفس خاتمي غبطه مي خورم وي با اين سابقه از خط امام سخن مي گويد.
ایرنا:مناظره قاسم روانبخش عضو هيات علمي موسسه امام خميني (ره) و دبير سياسي هفته نامه پرتو سخن با محمدرضا خاتمي عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت در دانشگاه تهران حاشيه هايي از نوع سياسي داشت.

اين مناظره عصر امروز با موضوع “خط امام کجاست؟” و به دعوت بسيج دانشجويي دانشکده فني دانشگاه تهران در تالار شهيد چمران اين دانشکده برگزار شد.

پس از اين مناظره تريبون آزاد دانشجويان برگزار شد اما محمدرضا خاتمي نماند و تريبون آزاد فقط با حضور روانبخش برگزار شد.

محمدرضا خاتمي در حالي که از سوي دانشجويان به ماندن در سالن، شرکت در تريبون آزاد و پاسخ گويي به مواردي که مطرح مي شود دعوت مي شد، سالن را ترک کرد.

زماني که خاتمي سالن را ترک مي کرد يکي از دانشجويان به دولت و مجلس اصلاحات انتقاد کرد و از جمله پاسخ گويي خاتمي به پرونده پتروپارس را خواستار شد.

يکي از دانشجويان در تريبون آزاد گفت: من به اعتماد به نفس خاتمي غبطه مي خورم وي با اين سابقه از خط امام سخن مي گويد.

وي افزود: امثال اکبر گنجي با اوضاع کنوني شان ميهمان نشست هاي سالانه احزاب اصلاحات بودند و گنجي بود که مي گفت انديشه امام به موزه ها پيوسته است.

دانشجوي ديگري گفت: برخي که امروز احساس مي کنند دست شان رو شده است ادعا مي کنند خط امامي هستند، آنان در واقع دنبال اين هستند تا مناصبي را به دست آورند.

دانشجويي ديگري حمايت بيگانگان از طرح هاي انتخاباتي اصلاح طلبان را مورد پرسش قرار داد و در غياب خاتمي از روانبخش خواست تا به هم آوايي برخي اصلاح طلبان با آمريکا، حمايت از ضد انقلابيون، انسداد سياسي، خروج از حاکميت، تز جدايي دين از سياست و اهمال در حوادثي چون حادثه 18 تير را پاسخ دهد.

دانشجويي به روانبخش گفت که در شرايطي که خاتمي در تريبون آزاد حضور نداشت شما نيز نبايد بالا مي آمديد که وي پاسخ داد: وقتي از من سئوال مي شود نمي توانم پاسخ ندهم مي گويند بلد نيست پاسخ بدهد.

وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: من بلندگوي اصولگرايي نيستم و هفته نامه پرتو سخن تريبون احمدي نژاد نيست اما افتخار مي کنيم مدافع اصولگرايي ناب باشم در شرايطي که روزنامه ها احمدي نژاد را بمباران مي کنند از مواردي که درست است دفاع کنيم.

روانبخش در آغاز مناظره نيز گفت: اين که يک روحاني در يک دانشگاهي ديگر بحث و گفت و گو مي کند از ثمرات خون شهدا براي وحدت حوزه و دانشگاه است.

وي اظهار داشت: بحث پيروزي و شکست و کشتي گرفتن، زمين خوردن و زمين زدن مطرح نيست، به دنبال کشف حقيقت هستيم.

خاتمي در بخشي از اظهارات خود گفت: مملکت را يزدي ها مي چرخانند من و آقاي روانبخش يزدي هستيم، آقاي مصباح يزدي، آقاي مرتضوي ، آيت الله يزدي و آقاي خاتمي هم يزدي هستند.

زماني که روانبخش به رفتار متفاوت خاتمي و احمدي نژاد در برخورد با دانشجويان اشاره مي کرد يکي از دانشجويان اين موضوع را تکذيب کرد و روانبخش هم پاسخ داد:‌ فيلم آن موجود است.
در اين هنگام يکي ديگر از دانشجويان گفت که سي دي اين فيلم را دارد و مجريان برنامه مي توانند آن را نمايش دهند.

روانبخش در پاسخ به اظهارات يکي از دانشجو که پاسخ گويي به باطل شدن 700 هزار راي مردم تهران در انتخابات مجلس ششم را خواستار شد و از کتاب راي ملت مصطفي تاج زاده معاون وقت سياسي وزارت کشور سخن گفت وي را به مطالعه کتاب “محاکمه تاج زاده تحقق عدالت” فراخواند.

روانبخش گفت: در صفحه 218 اين کتاب نامه کروبي به جنتي و در صفحه 204 آن نامه محتشمي پور به شوراي نگهبان براي بازشماري صندوق ها آورده شده است.

وي اظهار داشت: حداد عادل مي گويد در صندوقي که خود و خانواده ام آرايمان را در آن انداخته ايم آرا صفر بيرون آمده است.

وي گفت: حداد عادل گفته است اگر خانواده ام به من خيانت کرده اند حداقل خودم به خودم راي داده ام!

روانبخش که به برخي از عملکرد ها در خصوص هزينه منابع در دولت هاي گذشته اشاره مي کرد گفت: اين موضوع مثنوي هفتاد من است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates