22.12.2008

تشکیل پرونده فساد اخلاقی برای یک سوم زنان مطلقه

البرز: مشاور استاندار تهران بر تخصيص بودجه براي جلوگيري از طلاق در کشور تاکيد کرد و گفت:‌ ما بايد قسمتي از بودجه آسيب‌‏هاي اجتماعي را به جلوگيري از طلاق اختصاص دهيم. در اين راستا يک طرحي براي سفر استاني رئيس جمهور تهيه شده که اميدواريم با تصويب طرح و تخصيص بودجه براي آن بتوانيم از طلاق جلوگيري کنيمكد

مشاور استاندار تهران در امورد بانوان با استناد به آمار 9 ماه ابتداي سال جاري، گفت: براي يک سوم از زناني که طلاق گرفته‌‏اند پرونده فساد اخلاقي در دادسراي ارشاد تشکيل شده است.

به گزارش خبرگزاری ها‌ فرحناز قندفروش در نشست خبري صبح امروز که به مناسبت هفته خانواده برگزار شد، گفت: موضوع خانواده در سال‌‏هاي اخير مهجور بوده و لطمه‌‏هاي فراواني ديده است.

مشاور استاندار تهران در امورد بانوان اظهار کرد: با توجه به اين‌‏که به موضوع خانواده کمتر توجه مي‌‏شود، در سال‌‏هاي اخير شاهد افزايش آمار طلاق در کشور و استان تهران هستيم.
وي با بيان اين‌‏که هيچ استراتژي در موضوع خانواده صورت نگرفته است، افزود: موضوع خانواده با آمد و رفت دولت‌‏ها تحت الشعاع قرار گرفته است. به همين دليل اهميت ويژه‌‏اي به آن داده نشده است.

قندفروش در ادامه به معضل طلاق در خانواده‌‏ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بخش‌‏هاي مختلف و ذي‌‏صلاح در کاهش طلاق با ما همکاري نمي‌‏کنند. اما دو سه سال است که برنامه تحکيم بنيان خانواده در استانداري تهران به جهت کاهش طلاق آغاز شده است.

وي ادامه داد: در اين راستا فردا دوره جديدي براي آموزش مهارت‌‏هاي زندگي با حضور 500 زوج در سالن وزارت کشور برگزار مي‌‏شود.

قندفروش با بيان اين‌‏که آموزش‌‏هاي غربي آفت جامعه اسلامي است، در خصوص اهداف دوره‌‏هاي آموزش مهارت خانواده گفت: در اين دوره‌‏هاي آموزشي ما به دنبال بالا بردن آستانه تحمل زوجين، آشنايي با دين اسلام و جايگاه خانواده و ازدواج در اين دين مبين و کمک به يکديگر هستيم.

مشاور استاندار در امور بانوان همچنين از برگزاري همايشي تحت عنوان “خانواده بهشت کوچک” با کمک انجمن اوليا و مربيان و سخنراني سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي و علي احمدي وزير آموزش و پرورش در دانشکده روانشناسي دانشگاه تهران خبر داد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت:‌ الگوهاي خانواده‌‏هاي غربي و کشورهاي همسايه نتوانسته اند براي رهايي از مشکلات کاري کنند. ما در گذشته الگوي يک خانواده متعالي داشتيم که در آن خانواده‌‏ها گسترده‌‏تر از حال حاضر بوده و احترام بيشتري بين اعضاي
خانواده بود که اين امر به خانواده‌‏ها سامان مي‌‏بخشيد.

قند فروش ادامه داد: ما بايد الگوي قديمي‌‏خود را با شرايط جديد هماهنگ و منطبق کنيم. کشور ترکيه با توجه به اينکه بيشتر به سمت غرب گرايش دارد اما هنوز خانواده‌‏هاي آن به صورت سنتي است.

مشاور استاندار تهران در امور بانوان با بيان اينکه در کشور آمار نگران کننده‌‏اي در موضوع فروپاشي خانواده وجود داد، اظهار داشت: با الگوبرداري از خانواده‌‏هاي غربي و ترويج فرهنگ فرزند سالاري که از غرب آمده و متاسفانه نتوانستيم جلوه‌‏اي از اسلامي و ايراني بودن به آن بدهيم، جايگاه پدر در خانواده در کشور ما پايين آمده است.

قندفروش به معضل طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: ما زنان را اصلي‌‏ترين مخاطبان آسيب طلاق مي‌‏دانيم. بلافاصله بعد از طلاق خانم خانواده به فکر امرار معاش خود مي‌‏افتد و اگر سرپرستي فرزند را نيز قبول کرده باشد، فشار بر اين زن مضاعف خواهد شد.

وي طلاق را ام الفساد جامعه دانست و تصريح کرد:‌ طبق آمارهاي اعلام شده، آمار قابل توجهي از زناني که طلاق گرفته‌‏اند برايشان پرونده فساد اخلاقي در ارشاد تشکيل شده است.

وي افزود: اگر جلوي موضوع طلاق گرفته شود، جلوي بسياري از آلودگي‌‏ها و مشکلات پزشکي براي افرادي که در دوران مجردي و يا بعد از طلاق هستند نيز گرفته مي‌‏شود.

مشاور استاندار تهران بر تخصيص بودجه براي جلوگيري از طلاق در کشور تاکيد کرد و گفت:‌ ما بايد قسمتي از بودجه آسيب‌‏هاي اجتماعي را به جلوگيري از طلاق اختصاص دهيم. در اين راستا يک طرحي براي سفر استاني رئيس جمهور تهيه شده که اميدواريم با تصويب طرح و تخصيص بودجه براي آن بتوانيم از طلاق جلوگيري کنيم.
مشاور امور بانوان استاندار تهران به برگزاري جشنواره مد و لباس زنان اشاره کرد و گفت:‌ استانداري تهران هيچ ارتباطي با جشنواره مد و لباس زنان ندارد ومسئوليت برگزاري اين جشنواره برعهده يک شرکت خصوصي است.
وي ادامه داد: از ظاهراين‌‏جشنواره بر مي‌‏آيد که بيشتر به دنبال بيزينس و کار تجاري بوده و مقاصد فرهنگي در آن کم رنگ‌‏تر است.
قندفروش گفت: زماني که در پي برگزاري جشنواره زنان سرزمين من بوديم متاسفانه شاهد اذيت‌‏هايي از سوي وزارت ارشاد بوديم اما شاهد هستيم که در جشنوار مد و لباس زنان،‌ وزارت ارشاد از اين جشنواره حمايت همه جانبه کرده است.
وي تصريح کرد: در پشت عدم حمايت ها از مسائل فرهنگي متاسفانه علايق شخصي و تصفيه حساب هاي شخصي وجود دارد که مي خواهند تصفيه حساب کنند.
وي در پايان گفت:‌‏جشنواره مد و لباس زنان به نظر مي رسد بيشتر براي درآمدزايي است تا انتقال و فرهنگ سازي

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates