25.12.2008

عصبانیت از پیام کریسمس احمدی نژاد در تلویزیون انگلیس: این مایه شرمساری ملی است!

عصرایران: کانال 4 تلویزیون انگلیس هرساله مطابق رسم دیرین خود از فردی به جز ملکه انگلیس دعوت می کند تا سخنانی را به مناسبت کریسمس و میلاد حضرت مسیح ایراد کند که امسال نطق تلویزیونی ضبط شده احمدی نژاد از این شبکه پخش خواهد شد
عصر ایران- در آستانه پخش پیام تبریک محمود احمدی نژاد به مناسبت فرا رسیدن کریسمس از کانال 4 تلویزیون انگلیس، برخی مقامات از جمله سفیر اسرائیل در لندن، تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس و برخی گروه های افراطی یهودی موضع گیری منفی خود را نسبت به این نطق تلویزیونی نشان دادند.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) در حالی که کانال 4 انگلیس قرار است ساعت 19:30 امشب به وقت گرینویچ پیام تبریک احمدی نژاد به مناسبت کریسمس را پخش کند خبرگزاری آسوشیتدپرس از نارضایتی برخی مقامات و گروه ها نسبت به این مساله که بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشته است خبر داد.

«ران پروسور»، سفیر اسرائیل در لندن که از پخش این نطق تلویزیونی خشمگین به نظر می رسید، گفت: “تصمیم کانال 4 برای پخش این پیام، یک «رسوایی و مایه شرمساری ملی» است و مقامات این کانال به خاطر جذب بیننده و ایجاد شوک، راه و رسم اخلاقی خود را گم کرده اند!”

وی در خصوص دلایل مخالفتش با این موضوع مدعی شد: “کانال 4 با این تصمیم خود فضایی را برای صحبت های رئیس جمهور کشوری که منکر هولوکاست است، از نابودی اسرائیل حمایت می کند، حامی و مشوق تروریسم است و حقوق اقلیت ها را نادیده می گیرد! ، فراهم کرده است.”

سفیر اسرائیل با طرح ادعای سخت گیری دولت ایران به پیروان آیین مسیح(!) افزود: “این به مثابه آن است که یک تربیون تلویزیونی را در ساعات پربیننده به سخنرانی رابرت موگابه، حاکم زیمبابوه اختصاص دهیم.”

کانال 4 تلویزیون انگلیس هرساله مطابق رسم دیرین خود از فردی به جز ملکه انگلیس دعوت می کند تا سخنانی را به مناسبت کریسمس و میلاد حضرت مسیح ایراد کند که امسال نطق تلویزیونی ضبط شده احمدی نژاد از این شبکه پخش خواهد شد. زمان پخش این برنامه امشب ساعاتی پس از نطق تلویزیونی ملکه انگلیس از شبکه های بریتانیا درنظر گرفته شده است.

در حالی که مدیر اخبار این کانال، پخش تلویزیونی دیدگاه های احمدی نژاد به عنوان رهبر یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه را «مهم و موثر» ارزیابی کرده تعدادی از نمایندگان انگلیسی به اتخاذ موضع منفی در این خصوص پرداخته اند.

«فیلیپ دیویس»، یک نماینده محافظه کار از کمیته منتخب فرهنگی پارلمان گفت: “این نطق کاملاً و در هر سطحی غیرقابل قبول است.”

از سوی دیگر انجمن یهودیان انگلیس که نماینده جامعه یهودی در بریتانیاست نیز نارضایتی خود را از این مساله ابراز کرد.

احمدی نژاد در نطق تلویزیونی خود ضمن تبریک میلاد مسیح، آرزوی سالی خوش را برای مسیحیان می کند.

وی در این پیام که به زبان فارسی و با زیرنویس انگلیسی پخش می شود می گوید: “اگر مسیح امروز در قید حیات بود بدون شک پرچم عدالت را علیه جنگ افروزان، تروریست ها و زورگویان عالم بلند می کرد.”
رئیس جمهور ایران می افزاید: “اگر مسیح امروز زنده بود بدون شک با سیاست های ظالمانه اقتصاد غالب جهانی و سیستم های سیاسی مبارزه می کرد.”

این نطق تلویزیونی توسط کارکنان شبکه 4 انگلیس در تهران ضبط شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates