27.12.2008

توافق ناگهانی و عجیب درباره افزایش روابط نامشروع در جامعه

شهاب نیوز: اخبار بی‌سابقه و حیرت‌انگیزی که طی سه روز گذشته از سوی رسانه‌های رسمی و عمدتاً نزدیک به دولت پیرامون «فساد جنسی» و «افزایش روابط نامشروع» در جامعه منتشر شده؛ تعجب و تامل ناظران را در پی داشته است.

به گزارش شهاب‌نیوز؛ خبرگزاری‌های رسمی کشور طی سه روز گذشته چند خبر تکان‌دهنده و حیرت‌انگیز را پیرامون «فساد جنسی» و «افزایش روابط نامشروع» در جامعه ایران منتشر کرده‌اند که هم از نظر آمارهای مطرح شده در این اخبار و هم از نظر همزمانی آن‌ها، بی‌سابقه است.

انتشار این اخبار البته می‌تواند اقدامی قابل دفاع در راستای مواجهه علنی و بی‌تعارف با پدیده‌های اجتماعی باشد. با این حال مشخص نیست انتشار همزمان و بی‌سابقه این اخبار آیا اقدامی برنامه‌ریزی شده و ناشی از افزایش دغدغه‌های مسئولان بوده یا بایستی آن را رویدادی تصادفی محسوب کرد. مخصوصاً آن که برخی از مدعیاتی که در سه روز اخیر توسط رسانه‌های رسمی مطرح شده است، تا چندی پیش با قاطعیت از سوی مسئولان امر تکذیب می‌شد و این مسئولان اظهارنظرهای مشابه برخی کارشناسان را «شبهه سازی در راستای تخریب چهره جامعه مذهبی ایران» می‌خواندند.

در نخستین خبر؛ خبرگزاری فارس به نقل از آقای علی‌اكبر عصارنیا معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان ملی جوانان اعلام کرد که حداقل 56 درصد جوانان ایرانی با یک دختر در ارتباط بوده که 26 درصد از آن‌ها به رابطه نامشروع رسیده‌اند و 13 درصد این روابط نیز به حاملگی ناخواسته و سقط جنین منجر شده است.

معاون سازمان ملی جوانان گفت: متاسفانه 56 درصد جوانان ما بر اساس اظهارات خود اعلام كرده‌اند كه در طول دوران جوانی با یك دختر در ارتباط بودند كه متاسفانه از این تعداد 26 درصد منجر به رابطه نامشروع جنسی شده است. جای تاسف است كه 13 درصد روابط نامشروع جنسی در بانوان منجر به حاملگی ناخواسته شده كه این افراد ناچار به سقط جنین شده‌اند.

وی با ارایه یك آمار نگران كننده دیگر تاکید کرد: سالانه 1.5 میلیون نفر به تعداد مجردین افزوده می‌شود که بالارفتن سن ازدواج تبعات اجتماعی خطرناك و نامطلوبی دارد.

در دومین خبر که طی سه روز اخیر توسط خبرگزاری مهر منتشر شده؛ خانم فرحناز قند فروش مشاور استاندار تهران در امور بانوان از تشکیل پرونده اخلاقی برای حداقل یک سوم زنان مطلقه در فاصله 9 ماه پس از جدایی خبر داد. وی گفت: افزایش طلاق در کشور و به ویژه تهران نگرانی‌های زیادی را برای کشور برانگیخته که فسادهای اخلاقی از جمله آنهاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک سوم زنان مطلقه تهرانی 9 ماه پس از جدایی به خاطر موارد اخلاقی در دادگاه ارشاد دارای پرونده اخلاقی می‌شوند.

در خبر سوم؛ خبرگزاری برنا وابسته به سازمان ملی جوانان به نقل از یک کارشناس هشدار داد که جامعه ایران با «افزایش رو به رشد خیانت به همسر» مواجه است.

امان‌الله قرایی مقدم جامعه‌شناس در گفتگو با این خبرگزاری دولتی گفت: «خیانت به همسر در مقایسه با سال‌های پیش افزایش یافته است». وی با تاکید بر این که «بسیاری از زنان ایرانی پس از اطلاع از خیانت همسرشان به دلیل وابستگی‌های اقتصادی یا وجود فرزندان به زندگی مشترک ادامه می‌دهند» گفت: البته مبحث زنان در این باره کاملاً متفاوت است، در بیشتر موارد کمترین واکنش هنگام سوءظن به زن طلاق است که وجود همین زنان مطلقه که معمولاً از هیچ منبعی حمایت نمی‌شوند باعث می‌شود تبعات اجتماعی آن به صورت خیانت همسران در خانواده‌های دیگر خود را نشان دهد.

در خبر چهارم نیز؛ یک کارشناس دیگر از «تضعیف پیوندهای خانوادگی» در جامعه، «سست شدن» دیدگاه‌های مذهبی و سنتی دختران در قبال روابط جنسی پیش از ازدواج و افزایش شدید پدیده‌هایی نظیر «روسپی گری» و «فرار از خانه» خبر داد و مدعی شد که جامعه ایران از این نظر در «وضعیت قرمز» قرار دارد. وی البته خوشبختانه آماری در تایید اظهارات خود ارایه نکرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates