28.12.2008

صادق محصولی: کسی که تولید ثروت می‌کند مجاهد است

شهاب نیوز: وزيرکشور گفت: مسؤولان بايد اين انگيزه و اعتماد در سرمايه گذار به وجود ‏آورند که با اطمينان خاطر سرمايه‌‏گذاري کند، شما بايد طرح‌‏ها را جذاب کنيد و بگوييد که اسلام از توليد ثروت حمايت مي‌‏کند و توليد ثروت يک حسن است.

به گزارش ايلنا، صادق محصولي که در گردهمايي معاونين برنامه ريزي استانداري‌‏هاي سراسر کشور سخن مي‌‏گفت، با بيان اينکه در امر برنامه‌‏ريزي بايد ضمن ارزيابي برنامه‌‏هاي گذشته، نگاه ويژه به اولويت‌‏ها داشته باشيم، اظهار داشت: با توجه به ضرورت اصل 44 قانون اساسي به نظر مي‌‏رسد، در استان‌‏ها دوستان بايد تلاش کنند تا شرايط اجراي اين قانون فراهم شود.

وي با بيان اينکه ممکن است در بعضي از مناطق مقاومت‌‏هايي در اجراي اصل 44 قانون اساسي وجود داشته باشد، تصريح کرد: بايد توجه کنيم که اجراي اين اصل تصميم نظام است و همه بزرگان نظام بر اين مساله تاکيد دارند.

وي با تاکيد بر اينکه ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌‏ها، براي پياده کردن طرح تحول اقتصادي يک ضرورت است، خاطرنشان کرد: در غير اين صورت ذخاير ملت به خاطر استفاده و توزيع ناصحيح برباد مي‌‏رود. بعداز جنگ تحميلي به اين مساله توجه شد و آنچه که امروز به آن توجه شده است، اقدام عملي براي جلوگيري از خسارت‌‏هاي بزرگ است، الحمدالله دولت نهم اين شجاعت، توان و قدرت را دارد که با همکاري ديگر مسوولين به هدفمند کردن يارانه‌‏ها و اجراي طرح تحول اقتصادي اقدام کند و طبيعي است که در اين راستا بايد همه نخبگان، دانشمندان، مسوولان نظارت خود را ارايه دهند تا اين طرح به بهترين نحوه ممکن اجرا شود و دوستان ما بايد نسبت به اجرايي شدن اين موضوع اهميت خاصي قائل باشد.

وزيرکشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مساله سهميه بندي بنزين اظهار داشت: زماني که اين طرح از سوي دولت مطرح شد، مقاوت‌‏هايي در برابر آن صورت گرفت ولي خوشبختانه با همکاري مجلس و دولت کارها به خوبي پيش رفت، زماني که بحث سهميه بندي بنزين مطرح شد برخي پيش بيني کردند که اين کار تورم بين 15 تا 30 درصد به تورم کشور اضافه خواهد کرد ولي امروز مي‌‏بينيم که اين تورم بسيار کمتر است.

وي با تاکيد بر اينکه طرح تحول اقتصادي بايد اجرا شود و هيچ شبهه‌‏اي در اجراي آن وجود ندارد، تصريح کرد: البته اينکه اشکالاتي در اين طرح وجود دارد، شکي نيست، ولي انشاء الله پس از همفکري‌‏هايي که صورت مي‌‏گيرد و پس از تصويب مجلس به بهترين شکل پياده خواهد شد.

وي با بيان اينکه هر استان ظرفيت‌‏ها و پتانسيل‌‏هاي خاص خود را دارد و بايد متناسب با آن پروژه‌‏هاي مناسب را تعريف کرد، تصريح کرد: يکي از ويژگي‌‏هايي که يک مدير برنامه ريز بايد ملحوظ بدارد، قابليت‌‏هاي سرزميني است. بايد اولويت طرح‌‏ها مشخص شود و بايد متناسب با آمايش سرزميني و قابليت‌‏هاي منطقه برنامه ريزي شود.

محصولي با تاکيد بر اينکه بحث توزيع تسهيلات بايد در حذف نيازهاي منطقه باشد، تصريح کرد: معاونين برنامه‌‏ريزي استان‌‏ها بايد نسبت به اين موضوع حساس باشند تا اين تسهيلات به صورت عادلانه توزيع شود.

وزير کشور با اشاره به طرح‌‏هاي زودبازده با بيان اينکه بايد نظارت لازم در اجراي اين طرح‌‏ها وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: برخلاف شايعات مطرح شده در اجراي اين طرح‌‏ها، انحرافات در حد پايين بوده است و در حدي نيست که آسيبي به پروژه‌‏ها بزند و طرح‌‏هاي زودبازده از طرح‌‏هاي موفق دولت، وزارت کار و بانک مرکزي بوده است و دوستان بايد براي اجرايي شدن آيين نامه اين طرح‌‏ها توجه لازم مبذول کنند تا انحرافات به حداقل برسد. بايد راهکارهاي لازم را ايجاد کرد تا اين بنگاه‌‏هاي زودبازده به اشتغال پايدار تبديل شود.

وي با تاکيد بر لزوم بستر سازي مناسب براي جذب سرمايه‌‏ها خطاب به حاضرين در جلسه خاطرنشان کرد: اگر شما فرهنگ توليد ثروت در کشور را براي مردم تبيين نکنيد و نگوييد که با عنوان يک مسوول از اين قضيه حمايت خواهيد کرد، اين انگيزه و اعتماد در سرمايه گذار به وجود نمي‌‏آيد که بخواهد سرمايه‌‏گذاري کند، شما بايد طرح‌‏ها را جذاب کنيد و بگوييد که اسلام از توليد ثروت حمايت مي‌‏کند و توليد ثروت يک حسن است. همچنان که مقام معظم رهبري و حضرت علي (ع) بارها بر اين مساله تاکيد داشتند و آنچه که در اسلام نکوهش شده تجمل پرستي است، نه توليد ثروت .

وي با بيان اين که بنده کسي را که سرمايه‌‏اش را در توليد کشور مي‌‏گذارد يک مجاهد مي‌‏دانم، گفت: بايد در کشور آنقدر فرهنگ سازي شود که سرمايه گذار اطمينان کند که اگر درکار سرمايه گذاري خود مشکلي ايجاد شد، مسوولان وي را حمايت مي‌‏کنند و البته قطعا اين حمايت‌‏ها بايد در چارچوب قانون باشد.

وي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم حمايت از توسعه مناطق آزاد تجاري گفت: بايد به اين مناطق توجه بيشتري شود، هم به لحاظ ايجاد شغل و هم براي بسترسازي جهت سرمايه گذاري.

وزير کشور با تاکيد بر اينکه درموضوع سهام عدالت و فعاليت‌‏هاي مربوط به صندوق مهر رضا بايد فرمانداران را فعال کنيم، خاطرنشان کرد: بايد نظارت صحيح نيز در اجراي اين امر داشته باشيم.

وي با اشاره به لزوم حمايت از توسعه شهرک‌‏هاي صنعتي گفت: براي جلوگيري از الودگي هوا ومحيط زيست و همچنين براي ايجاد شغل بايد توجه جدي به شهرک‌‏هاي صنعتي داشت.

محصولي توجه ويژه به صنايع بحران زا را از ديگر موارد برشمرد و گفت: براي پايداري اشتغال بايد به صنايع بحران زا توجه جدي شود و در جهت رفع مشکلات آنها گام‌‏هاي اساسي برداشته شود و همچنين بايد به بخش خصوصي نگاه ويژه‌‏اي داشت.

وي در پايان سخنان خود تاکيد کرد: بايد توجه ويژه مسوولين به اتمام پروژه‌‏هاي نيمه تمام در کشور باشد همانطور که مقام معظم رهبري در بحث نوآوري و شکوفايي مطرح کردند و تاکيد داشتند مردم بايد اثرات عملي نوآوري و شکوفايي را در جامعه ببيند بايد نسبت به اتمام پروژه‌‏هاي نيمه تمام اقدام کرد.

وي تاکيد کرد: دولت بايد توجه ويژه‌‏اي به بخش عمراني داشته باشد چرا که اعتباراتي که در دولت نهم به بخش عمراني داده شده است،قابل مقايسه با دوره‌‏هاي گذشته نيست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates