28.12.2008

تطمیع فرماندهان محلی افغان با ویاگرا

خُسن آقا: گویا این آمریکایی‌های از همه جا بی خبر تازه فهمیده‌اند که اسلام تنها به شکم و زیر شکم مربوط می‌شود، اگر از ما پرسیده بودن زودتر تئوری‌ها و اهداف این دین را برایشان توضیح می‌دادیم!
بی‌بی‌سی: بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی اداره اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) برای گرفتن اطلاعات از فرماندهان محلی افغانستان راهی منحصر به فرد یافته است: دادن قرص محرک جنسی “ویاگرا”.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده است دادن قرص ویاگرا یکی از راه های فریب دادن فرماندهان محلی است.

بر اساس گزارش این روزنامه در یک مورد به فرمانده ای 60 ساله که چهار همسر داشت، چهار قرص داده شد و او چهار روز بعد جزئیات تحرکات نیروهای طالبان در منطقه تحت نظارت خود را در قبال قرص های بیشتر در اختیار منابع اطلاعاتی آمریکا گذاشت.

واشنگتن پست از یک مامور اطلاعاتی آمریکایی نقل کرده: “از هر راهی که بشود با مردم رابطه دوستی برقرار می کنیم و بر آنها اعمال نفوذ می کنیم؛ چه ساختن مدرسه، چه دادن ویاگرا.”

این روزنامه نوشت استفاده از ویاگرا مسئله ای حساس بوده است زیرا در مناطق روستایی اطلاع چندانی درباره آن وجود نداشت.

“بهترین راه”

یک افسر اطلاعاتی بازنشسته به واشنگتن پست گفته است: “این قرص ها را به جوان تر ها نمی دادیم اما برای برقراری ارتباط با فرماندهان مسن تر بهترین راه بود.”

در مورد خاص ذکر شده در گزارش واشنگتن پست ماموران اطلاعاتی متوجه شدند فرمانده محلی 60 ساله در جنوب افغانستان که پیشتر حاضر به همکاری نبود، چهار همسر جوان تر دارد.

مصرف این قرص ها به او توضیح داده شد و قرص ها در اختیار فرمانده محلی قرار گرفت. ماموران آمریکایی چهار روز بعد بازگشتند.

واشنگتن پست از یک مامور نقل کرده است: “او خوشحال به طرف ما آمد و گفت شما مرد بزرگی هستی.”

“پس از آن ما هر کاری که می خواستیم می توانستیم در منطقه او انجام بدهیم.”

افسری دیگر به واشنگتن پست گفته است این قرص ها می توانست روسای قبایل را در مناطق تحت کنترلشان “دوباره در موقعیت برتر و غالب قرار دهد.”

در گزارش این روزنامه آمده که CIA از موارد متعددی برای فریفتن فرماندهان محلی استفاده کرده است، از جمله ارائه خدمات دندانپزشکی، ارائه ویزا و روادید، اسباب بازی و دارو.

واشنگتن پست از مقامی در یک موسسه امنیتی خصوصی نقل کرده است که راه حل ارائه رشوه و مبالغ عمده پول بطور بالقوه باعث برانگیخته شدن شک و تردید اطرافیان فرماندهان می شود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates