29.12.2008

سيد حسن نصرالله: ملت‌هاي عربي و اسلامي بايد در مقابل رژيم مصر قيام كنند

خبرگزاري فلسطین: دبيركل حزب‌الله لبنان لحظاتي پيش طي سخناني در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه گفت: ملت‌هاي عربي و اسلامي بايد در مقابل رژيم مصر قيام كنند تا گذرگاه رفح را باز كرده و غذا، دارو و سلاح به غزه ارسال كنند.

به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود درباره تحولات اخير غزه به كشورهاي هم‌پيمان با اسرائيل اشاره كرد و گفت: آنها از اسرائيل مي‌خواهند كه حماس و جهاد اسلامي را نابود كند و سرهاي نيروهاي مقاومت را ببرند، برخي از اسرائيلي‌ها مي‌گويند اين وسعتي كه اسرائيل الان از حمايت كشورهاي عربي برخوردار است بيش از آن چيزي است كه در جنگ لبنان از آن برخوردار بود.
سيد حسن نصرالله افزود: آنها به اين اقدامات خود اعتقاد دارند اين بسيار تاسف انگيز است، آنها براي ايجاد شكاف داخلي در ميان فلسطيني‌ها سرمايه‌گذاري كرده و سلاح مصرف مي‌كنند.
وي با اشاره به موضع سازمان‌هاي عربي ادامه داد: كسي از رژيم‌هاي عربي نمي‌خواهد كه جبهه‌ها را به روي اسرائيل بگشايند، آنچه از آنان خواسته مي‌شود اين است كه موضع رسانه‌اي و سياسي منصفانه‌اي اتخاذ كنند. ديروز ديديم كه يك مقام مصري حماس را مسئول حوادث غزه دانسته بود، آيا ممكن است كه انساني باور كند كه اين، موضع يك مسئول كشور عربي است.
وي ادامه داد: آنها از حماس مي‌خواهند كه آتش‌بس را تمديد كند تا محاصره و گرسنگي مردم غزه در آرامش ادامه يابد، اين سخني بود كه در جنگ لبنان نيز شنيده بوديم و برخي مقاومت را مسئول اين جنگ دانستند.
وي ادامه داد: برخي شبكه‌هاي تلويزيوني نيز اصرار دارند كه شهداي غزه را كشته شده بدانند و نام شهيد را بر آنها ننهند.
نصرالله افزود: مردم غزه تصميم خود را گرفته‌اند، و اقدامات خود را در زمينه مقاومت و پايداري ادامه مي‌دهند و حجم قرباني‌ها و اشك‌ها آنها را از پاي در نمي‌آورد.
وي ادامه داد: ما در مقابل يك هدف اساسي قرار داريم بايد براي توقف جنايات غزه تلاش كرد، و به آنها اجازه نداد كه اهداف خود را پياده كنند. اين به تنهايي مسئوليت مردم غزه نيست بلكه همه دولت‌هاي جهان عرب و اسلام بايد اين مسئوليت را بپذيرند. اين مسئوليت كشورها و دولت‌هايي است كه هيچ تحركي نمي‌كنند، ملت‌ها بايد آنها را مجبور به تحرك كنند.
وي ادامه داد: ما بايد به خيابان‌ها رفته و به دولت‌هايمان فشار بياوريم تا مسئوليت‌هاي خود را بپذيرند. ملت‌ها مي‌توانند كارهاي بيشتري انجام دهند، ما در زماني هستيم كه آمريكا در آن از بحران‌هاي مهمي در جهان عرب از جمله نفت و ثروت رنج مي‌برد. مردم قادر هستند كه اين درگيري‌ها را متوقف كنند. ملت‌هاي عربي و اسلامي بايد در مقابل رژيم مصر قيام كنند تا گذرگاه رفح را باز كرده و غذا، دارو و سلاح به غزه ارسال كنند.
وي ادامه داد: غزه ملتي مقاوم است و قدرت پيروزي و مقاومت را دارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates