29.12.2008

علی مطهری: اگر اصولگرایان با فرد قوی تر از احمدی نژاد جماع کنند، رهبری مخالفت نخواهند داشت

عصرایران: بحث عبور يا عدم عبور از احمدي‌نژاد، قطع نظر از امكان يا عدم امكان آن، با توجه به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري بحث درست و لازمي است.
عصرایران – دكتر علي مطهري ، نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، بحث” عبور از احمدی نژاد” را “لازم” می داند و می گوید: اصول‌گرايي حكم مي‌كند كه عملكرد ايشان نقد و بررسي وتواناييهاي وي با ساير كانديداهاي اصول‌گرا مقايسه شود و آنگاه كانديداي اصلح معرفي گردد.

وی در یادداشتی تحت عنوان «آيا بايد از احمدي‌نژاد عبور كنيم؟» که در سایت تابناک (جانشین بازتاب توقیف شده) منتشر ساخته ، تصریح کرده است که “اگر اصول‌گرايان با فردي قوي تر از احمدي‌نژاد جماع نمايند ايشان مخالفتي نخواهند داشت.”

مطهری در این یادداشت می نویسد:

«بحث عبور يا عدم عبور از احمدي‌نژاد، قطع نظر از امكان يا عدم امكان آن، با توجه به درپيش بودن انتخابات رياست جمهوري بحث درست و لازمي است. اصول‌گرايي حكم مي‌كند كه عملكرد ايشان نقد و بررسي وتواناييهاي وي با ساير كانديداهاي اصول‌گرا مقايسه شود و آنگاه كانديداي اصلح معرفي گردد. تعصبات فردي و گروهي در اين باب، سم مهلك براي كشور و انقلاب اسلامي است و ملاك، صرفا مصالح اسلام و حقوق مردم است. همچنين اين تحليل كه رهبري حمايت خود را از احمدي‌نژاد اعلام كرده و بنابراين ما وظيفه تحقيق نداريم، يك خطا و يك الهام شيطاني براي فرار از يك مسئوليت است.

انتخاب اصلح به تشخيص خود، يك وظيفه شرعي براي همه در هر انتخاباتي است و البته اشارات يا تصريحات رهبري در اين امر مؤثر خواهد بود. به عقيده نگارنده حمايتهاي رهبري از دولت فعلي و تمايل احتمالي ايشان براي ادامه كار اين دولت، گذشته از روش كلي ايشان مبني بر حمايت از همه دولتهاي قانوني، يكي به خاطر قطع نشدن توفيقات هسته‌اي است و دوم براي پرهيز از روي كار آمدن اصلاح‌طلباني است كه به دنبال تغيير ساختار نظام هستند و الا رهبر گرانقدر انقلاب اسلامي بيش از همه ما به ضعفهاي اين دولت واقف‌اند و اگر اصول‌گرايان با فردي قويتر از احمدي‌نژاد جماع نمايند ايشان مخالفتي نخواهند داشت.»

مطهری می افزاید:بدون شك دولت فعلي در پيش بردن مسئله انرژي هسته‌اي نقش اساسي داشته و در اين ميان اعتماد به نفس شخص رئيس‌جمهور عامل اصلي اين توفيق بوده است. همچنين توفيق اين دولت در رسيدگي به استانها و شهرستانها و روستاهاي دوردست قابل انكار نيست. اما نقصهايي در اين دولت وجود داشته است كه كتمان آنها با اصول‌گرايي سازگار نيست و موجب خشم خداي تعالي خواهد بود.

نماینده اصولگرای دولت نهم در ادامه به نقد دولت در زمینه های مختلف می پردازد:

نقد اقتصادی دولت نهم

در بخش اقتصادي آنچه مسلم است اين دولت برنامه مشخص و مديران آماده‌اي نداشته و به آزمون و خطا پرداخته است. تغيير پي در پي وزيران اقتصاد و رؤساي بانك مركزي و نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات بانكي گواهي است بر اين مدعا. افزايش زياد تعرفه گوشي تلفن همراه و بعد از مدتي بازگرداندن آن به وضع سابق نيز شاهدي ديگر است. واردات بي‌حساب و كتاب شكر، پنبه و ميوه كه ضربات زيادي به توليد داخلي وارد آورد نشانه سوء مديريت اقتصادي اين دولت است.

در سال جاري تاكنون هشت ميليون تن گندم وارد كرده‌ايم در حالي كه چند سال پيش به خودكفايي در اين محصول رسيده بوديم و البته خشكسالي تأثير اندكي در اين موضوع داشته است.
احداث نيروگاههاي جديد برق طبق برنامه توسعه پيش نرفته و از اين رو در ماههاي گذشته دچار خاموشيهاي پي‌درپي شديم و در ماههاي آينده نيز محتمل است. نظارت بر قيمتها در اين دولت جاي درستي ندارد در حالي كه بخشي از تورم ناشي از افزايش كاذب نرخهاست. به هرحال در مجموع نمي‌توان دولت فعلي را در بخش اقتصادي موفق دانست.

از توفیقات دیپلماتیک تا نامه عجولانه

فعال كردن كشورهاي آمريكاي لاتين عليه سياستهاي استعماري آمريكا، موضعگيري قاطع در مسئله فلسطين و نفوذ معنوي در ملتهاي عرب، اگرچه اين موضعگيري شناور بوده و گاهي تبديل به دوستي با مردم اسرائيل شده و موجب تعجب آن ملتها گرديده است، حضور فعال در سازمانهاي جهاني نيمه مستقل مانند كشورهاي غيرمتعهد و كنفرانس اسلامي و در پيمانهاي منطقه‌اي مانند پيمان شانگهاي و پيمان كشورهاي فارسي‌زبان از توفيقات سياسي اين دولت است.

اما تمايل بلكه ولع اين دولت براي تأسيس دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران و براي مذاكره با آمريكا كه بارها توسط مشاوران و معاونان رئيس جمهور اعلام شده و آخرين آنها مصاحبه آقاي مشائي در ژاپن بود كه خواهان مذاكره مستقيم احمدي‌نژاد و اوباما گرديد، مسئله‌اي است كه موجب تعجب همگان گرديده است. نامه عجولانه رئيس جمهور به اوباما كه موجب تحقير ملت ايران شد نيز از همين مقوله است.

عملکرد ضعیف در بخش فرهنگ

در بخش فرهنگي، عملكرد اين دولت چندان مثبت نبوده و از حيث تسامح و تساهل در مسائل فرهنگي شبيه عملكرد دولت اصلاحات بلكه گستاخانه‌تر از آن بوده است. اظهارات مكرر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي در تحقير مسئله حجاب و دوستي با مردم اسرائيل و اينكه در دنياي امروز خط‌كشي ميان انسانها معني ندارد (يعني ايمان و كفر معني ندارد) و نمي‌توان دين خاصي را بر جهان حاكم كرد و تأكيد او بر بازگشت به ايران باستان و زنده كردن كوروش و داريوش و توهين به قرآن در همايش ايرانگردي به بهانه آيين محلي، همه اين اظهارات و عملكردها همواره مورد حمايت جدي رئيس‌جمهور بوده تا آنجا كه در يك مورد رهبر انقلاب براي خاتمه دادن به غائله مجبور به دخالت شدند و در مواردي نيز فرياد اعتراض برخي از مراجع تقليد و نمايندگان مجلس را موجب گرديد.

در سازمان تربيت بدني نيز وضع به همين منوال بوده است. انتخاب مربي مرد براي برخي تيمهاي ملي بانوان برخلاف نص قانون، تلاش براي راهيابي بانوان به ورزشگاههاي مردان وكم‌توجهي به ايجاد محيطهاي مستقل براي مسابقات بين‌المللي بانوان به جاي اصرار بر حضور آنها به هر وضع ممكن و اهداء مدال به ورزشكار رژيم صهيونيستي توسط يكي از مقامات پارالمپيك ايران، گذشته از كارنامه غيرقابل قبول در المپيك اخير، بخشي از وقايعي است كه در اين سازمان جريان دارد.

مخالفت و كارشكني صريح رئيس جمهور با طرح ارتقاء امنيت اخلاقي جامعه كه توسط نيروي انتظامي اجرا مي‌شود درحالي كه خود دولت هيچ برنامه‌اي در اين خصوص حتي در اماكن دولتي ندارد واز اين طريق به پوششها و رفتارهاي نامناسب رسميت بخشيده است، نمونه ديگري از عملكرد ضعيف فرهنگي دولت نهم است.

انتشار كتابي با محتواي فمينيستي و تشريح صحنه‌هاي خلاف عفت براي چاپ چهارم و كتاب ديگري كه روابط جنسي بين زنان و مردان غربي را به تصوير كشيده براي چاپ سوم و در مقابل، بستن هفته‌نامه شهروند امروز و مبارزه با آزادي بيان، نمونه ديگري از عملكرد فرهنگي اين دولت است، همچنان كه دولت نهم به مسائل مربوط به فرهنگ عمومي و نيز مبارزه با مظاهر فرهنگ غربي نظير كلمات لاتين در تابلوهاي اماكن عمومي نه تنها بي‌توجه است بلكه گاه از طريق موافقت با تأسيس شعب مؤسسات مروج لباسهاي غربي مانند بنتون در ايران، در ترويج فرهنگ غربي پيشقدم است.

مطهری در ادامه به ایرادات وارده بر شخص احمدی نژاد پرداخته و می نویسد:
اما چند نقص به شخص آقاي احمدي‌نژاد برمي‌گردد.
اول محدود بودن دايره همكاران و مشاوران است. ايشان از همه ظرفيتهاي مديريت و مشاوره كشور استفاده نمي‌كند و تمايل به افراد مطيع و تابع دارد. بسياري از مديران و مشاوران ارشد ايشان يا در شهرداري همكار وي بوده‌اند يا در دانشگاه علم و صنعت همكلاس يا همكار و يا استاد او بوده‌اند و اين يك نقص بزرگ است. اداره كشور سعه صدر و احاطه علمي و معنوي مي‌طلبد.

وی دومین ضعف احمدی نژاد را نوع رفتاری می داند که در قضیه مشایی و کردان قابل مشاهده بود:در داستان اظهارات باطل آقاي مشائي و در قضيه تخلف آقاي كردان، اين مسئله بر همگان آشكار شد كه رئيس جمهور بر اموري كه بطلان آنها بديهي است آنقدر پافشاري مي‌كند كه اصل نظام به خطر مي‌افتد، خاطيان را تشويق به عدم عذرخواهي و عدم استعفا مي‌كند و حاضر است به خاطر يك دستمال قيصريه به آتش كشيده شود. همه انتقادها را سياسي تلقي مي‌كند كه عده‌اي براي ساقط كردن دولت برنامه‌ريزي كرده‌اند و گويي امكان ندارد عده‌اي از روي نصح و دلسوزي و فارغ از دسته‌بنديهاي سياسي انتقاداتي داشته باشند و بايد آنها را قانع كرد.

سومین ایراد احمدی نژاد از نظر مطهری نیز ، ميل به تک روی اوست:ميل به دور زدن مجلس و بلكه قائل نبودن به مجلس و مصوبات آن در ايشان احساس مي‌شود. خريد بنزين اخير توسط وزارت نفت با دستور رئيس جمهور از طريق فروش نفت خام برخلاف قانون بودجه 87 يا پرداخت وام به برخي كشورها بدون تصويب مجلس، شواهدي بر اين مدعاست. معطل نگاه داشتن طرح جامع حمل و نقل تهران و مشروط كردن تصويب آن به گنجاندن طرح مونوريل در آن، شاهد ديگري است. خودداري از پرداخت بودجه مصوب مجلس براي شركت مترو و خريد نه هزار اتوبوس به شهرداري تهران به بهانه‌هاي واهي- كه اگر اين بهانه‌ها جنبه سياسي داشته و براي خارج كردن رقيب از ميدان باشد فاجعه و به معني خيانت به حقوق مردم است – شاهد ديگري بر اين مدعاست.

مطهری می افزاید: تضاد ميان شعارها يا ميان شعار و عمل، مشكل ديگر ايشان است. انكار هولوكاست يا لااقل سؤال درباره هولوكاست با دوستي با مردم اسرائيل سازگار نيست. شعار اجراي عدالت با عدم اجراي عدالت درباره آقاي كردان سازگار نيست. شعار ساده‌زيستي با معرفي يك فرد ميلياردر براي وزارت كشور سازگار نيست.

این چهره اصولگرا در پایان نتیجه می گیرد: اصول‌گرايان بايد براي انتخابات آينده رياست جمهوري با چشم باز و فارغ از مصلحت‌انديشي‌هاي بي‌مبنا و خيالي تصميم بگيرند. در عملكرد دولت نهم منصفانه بنگرند و نقاط مثبت و منفي آن را در ترازوي قضاوت خويش قرار دهند و براي تأمين بهتر اهداف انقلاب اسلامي و حقوق مردم، اصلح را از ميان كانديداهاي اصول‌گرا به مردم معرفي نمايند. در اين صورت به وظيفه اجتماعي و الهي خود عمل كرده‌اند و به رهبري نيز ياري رسانده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates