31.12.2008

فعالیت 666 سایت شیطان‌پرستی در ایران

شهاب نیوز: یک آسیب شناس اجتماعی در مورد راههای جلوگیری از فعالیت گروههای شیطان پرستی گفت: آگاهی رسانی به نسل جوان و آموزش آنها درباره سرانجام شوم این حرکت ضد فرهنگی از طریق رسانه ها می تواند از گسترش حرکت آنها جلوگیری کرده و در صورت تداوم آنها را ریشه کن کند.

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب گفت: با توجه به گسترش روزافزون فعالیتهای گروههای شیطان پرست در منطقه کشورهای اسلامی به ویژه ایران خطر این گروهها از نظر فرهنگی و اخلاقی به مرحله بحران رسیده است.

دکتر مجید ابهری در ادامه افزود: از نظر تاریخی گروههای شیطان پرست دارای سابقه ای طولانی در منطقه هستند و سابقه آن در کشورمان بویژه در مناطق شمال غرب ایران به حدود 400 سال پیش باز می گردد.

چندی پیش یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش شیطان‌پرستی در جامعه هشدار و خبر داده بود که اکنون بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند.

بر اساس نتایج این تحقیق موقعیت جغرافیایی فعالیت این جریان مخرب و ویرانگر اخلاقی برخی ازشهرهای نقاط مرکزی و جنوب غربی ایران است و خشونت، خونخواری و آدم زدایی از ویژگیهای آن به شمار می رود به گونه ای که برخی از جوانان هوادار این جریانها با آسیب رساندن به خود و دیگران درصدد ارتقای جایگاه خویش در گروه هستند.

تعداد شیطان پرستان شاید به یکهزار نفر نیز نرسد اما گروهی از روی کنجکاوی و یا به خاطر مسائل ضد اخلاقی و بی بند و باری جنسی به سوی آنها کشیده می شوند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: شیطان پرستان استفاده از مواد مخدر روانگردان و آزادی بی بند و باری جنسی را جزو مراسم هفتگی خود قرار داده و با توجه به اینکه شیطان را مظهر مقاومت در برابر آدم قلمداد می کنند مخالف هر صفت انسانی بوده و اخلاق و امور اخلاقی را بر خلاف باورهای خود می دانند.

به گفته ابهری ستاره 5 پر، انگشترها و گردنبندهای با چهره های وحشتناک و…از جمله علایم شیطان پرستان است و عدد مقدسشان نیز 666 است که به همین تعداد نیز سایت زبان فارسی را فعال کرده اند.

ابهری در مورد راههای جلوگیری از فعالیت گروههای شیطان پرستی افزود: آگاهی رسانی به نسل جوان و آموزش آنها درباره سرانجام شوم این حرکت ضد فرهنگی از طریق رسانه ها بویژه تلویزیون و مقابله قانونی با مبلغان و سرگروههای این تفکر شیطانی در کوتاه مدت می تواند از گسترش حرکت آنها جلوگیری کرده و در صورت تداوم آنها را ریشه کن کنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز چندی پیش از برخورد قانونی و قضایی با فرقه‌های مبتذل غربی خبر داده و عنوان کرده بود که با گروهها و فرقه‌های مبتذل شناسایی شده غربی مانند شیطان‌ پرستی، رپ و غیره که در داخل کشور دانسته یا ‌نادانسته و یا به طور سازمان ‌یافته فعالیت می‌کنند برخورد قانونی و قضایی خواهد شد و برخوردهای ناجا با تذکر و آگاه‌ سازی آغاز می‌شود.

سردار روزبهانی دررابطه با ورود گروههای شیطان پرست به کشور اینچنین عنوان کرده بود که متاسفانه اقدامات این گروهها در کشور نسبت به سالهای گذشته روبه افزایش بوده است. بنابراین پلیس امنیت عمومی با اقدامات ریشه ای که انجام می دهد قصد جلوگیری از ورود این گروهها را به کشور دارد.

تشدید فعالیتهای موسوم به «شیطان پرستی» در کشور و به ویژه در میان جوانان مرفه جامعه، به معضلی اساسی و تهدیدی برای امنیت اخلاقی جامعه و جوانان تبدیل شده است.

در ششمین روز از آبان ماه سال جاری در یکی از باغهای اطراف کرج پارتی مختلطی برگزار شده که پس از آگاهی مأموران با مراجعه به محل حدود هشتاد نفر زن و مرد که بیش از دوسوم آنها دختران جوان و زنان بودند دستگیر شده‌اند.

در این پارتی که یکی از بزرگترین پارتیهای مختلط به شمار می‌آمد بیشتر حاضران با مصرف شدید مشروبات الکلی و مواد مخدر حالت غیر عادی داشتند.

مقادیر بسیاری انواع مشروبات الکلی، مواد مخدر، سی دی مستهجن و لوازم فیلمبرداری به همراه نشانه‌هایی که متعلق به گروههای شیطان پرستان بود در این پارتی به دست آمد. همچنین در کشفیات به دست آمده و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که برگزارکنندگان این پارتی از وابستگان و مبلغان اصلی شیطان پرستی در تهران بوده‌اند.

این در حالی بود که پیش از آن نیز یکی از بزرگترین پارتیهای متعلق به گروههای شیطان پرستی در اطراف کرج شناسایی و عوامل آن به دست مأموران انتظامی دستگیر شده بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates