01.01.2009

منابع آگاه خبر می‌دهند: خروج دیپلمات‌های اردنی از تهران در پی اولتیماتوم ۴۸ ساعته

شهاب نیوز: منابع رسمی داخلی اعلام کرده‌اند که در پی بیانیه شدیداللحن پنج تشکل اصولگرای دانشجویی و اولتیماتوم ۴۸ ساعته آن‌ها به سفیر اردن و نماینده دفتر حافظ منافع مصر در تهران؛ دیپلمات‌های اردنی ایران را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ پنج اتحادیه دانشجویی اصولگرا روز سه‌شنبه در نامه‌ای شدیداللحن به سفیر اردن در ایران ۴۸ ساعت اولتیماتوم دادند تا از میان «محکومت صریح حمله اسرائیل به غزه» یا «خروج از خاک ایران»؛ یکی را انتخاب کند. این اتحادیه‌های دانشجویی خطاب به سفیر اردن در تهران تصریح کرده‌اند: «دولت اردن هاشمی باید طی 48 ساعت آینده، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی را محكوم نماید. در غیر این صورت، شما و مسئولین این سفارتخانه باید تا ساعت 12 روز پنج شنبه خاك ایران را ترك كنید. پس از اتمام این مهلت، دانشجویان به پشتوانه توده میلیونی ملت مسلمان ایران، وظیفه انقلابی خود را همانند آنچه كه در 13 آبان 1358 رخ داد، به انجام خواهند رساند».

یک روز پس از انتشار این نامه و در حالی که ظاهراً قرار است «دانشجویان کفن پوش» از صبح فردا پنج‌شنبه در مقابل سفارت اردن تجمع نمایند؛ منابع رسمی داخلی اعلام می‌کنند که دیپلمات‌های اردنی از تهران خارج شده و هم‌اکنون هيچ ديپلمات اردني در ايران حضور ندارد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت: در پي اعلام فرصت دو روزه دانشجويان معترض به سفارت پادشاهي اردن براي محكوم كردن حملات اسرائيل به غزه، شنيده مي‌شود كه هيچ يك از ديپلمات‌هاي اردني در ايران حضور ندارند.

سفير اردن ماه گذشته پس اتمام دوره ماموريتش تهران را ترك كرد و سفير جديد اين كشور هنوز به تهران نيامده است. همچنين كاردار اول و ساير ديپلمات‌هاي اردني نيز بنا به دلايلي نامعلوم در حال حاضر در ايران حضور ندارند.

دانشجویان اصولگرا غروب سه‌شنبه به باغ تحت اختیار سفارت انگلستان در تهران مشهور به «باغ قلهک» به صورت خودجوش حمله کرده و این مکان دیپلماتیک را برای حدود دو ساعت به تصرف درآوردند. این اقدام با واکنش نیروی انتظامی که مسئول حفاظت از مکان‌های دیپلماتیک است، مواجه شد. نیروی انتظامی در چند روز اخیر در مقابل دفتر حفاظت از منافع مصر نیز تدابیر بسیار سخت‌گیرانه‌ای را به اجرا گذاشته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates