04.01.2009

آخرین اخبار جنگ در غزه (ویرایش سیزدهم)

عصرایران: با توجه به تجربیات اسرائیل در جنگ 33 روزه که طی آن بیش از 100 تانک مدرن مرکاوا ، توسط حزب الله منهدم شد ، در این جنگ ، هواپیماهای اسرائیلی ، با پشتیبانی از تانک ها ، تا عمق یک کیلومتری مسیر پیش روی تانک ها را با راکت های خود می کوبند . شاهدان می گویند ، از صدای منحصر بفردی که این راکت ها دارند ، می توان دریافت که سلاح جدیدی برای این منظور مورد استفاده است.
عصرایران – شب گذشته نیروی زمینی اسرائیل از سه محور “منطار”(شمال نواز غزه) ، “ایریتز”(شرق و شمال شرق) و رفح(جنوب) وارد نوار غزه شد .
هدف اسرائیل از ورود سه جانبه ، تقسیم نوار غزه به چهار منطقه کوچک تر است تا بدین ترتیب ، از تسلط حماس بر این سرزمین کوچک جلوگیری کند.
تحلیلگران معتقدند احتمالاً اسرائیل در صدد استفاده از تجربه اشغال عراق توسط آمریکا باشد ، بدین ترتیب که شهرهای نواز غزه را محاصره کند و با خارج کردن آنها از سیطره حماس ، پس از پایان جنگ به “فتح” تحویل نماید. اما در مورد غزه ، وارد خواهد شد زیرا این شهر مرکز سیاسی حماس است.

شاهدان عینی خبر می دهند ارتش اسرائیل وارد حومه شهر غزه شده و لحظاتی پییش تانک های اسرائیلی از جنوب و جنوب شرقی واد غزه شدند.
غزه ، مهم ترین شهر این منطقه است و کانون سیاسی حماس به شمار می رود. ورود ارتش اسرائیل به این شهر ، می تواند هزینه های سنگینی را بر حماس تحمیل کند.
اسرائیل مصمم است ، کار حماس را یکسره کرده و با به راه انداختن حمام خون در این منطقه ، حماس را از معادلات سیاسی حذف نماید.

خبرهای تکمیلی
(این قسمت بر اساس آخرین خبرها ، مستمراً بروز می شود)

*از شب گذشته تا کنون حماس ، 24 موشک گراد (با برد 40 تا60 کیلومتر) و 7 موشک هاون (برد 10-15) به سمت صهیونیست ها شلیک کرده کرده است.
آماده سازی هر موشک گراد، 9 دقیقه زمان می برد این درحالی است که موشک های گرادی که حزب الله شلیک می کرد ، زیر یک دقیقه آماده سازی می شد.

*حماس از کشته شدن یک افسر و 2 سرباز اسرائیلی خبر می دهد.

* با توجه به تجربیات اسرائیل در جنگ 33 روزه که طی آن بیش از 100 تانک مدرن مرکاوا ، توسط حزب الله منهدم شد ، در این جنگ ، هواپیماهای اسرائیلی ، با پشتیبانی از تانک ها ، تا عمق یک کیلومتری مسیر پیش روی تانک ها را با راکت های خود می کوبند .
شاهدان می گویند ، از صدای منحصر بفردی که این راکت ها دارند ، می توان دریافت که سلاح جدیدی برای این منظور مورد استفاده است.

* تلاش اسرائیل برای ورود از ساحل غزه تا این لحظه ناموفق بوده است.

*شبكه تلويزيوني العربيه: ساحل نوار غزه توسط كشتي های جنگي اسرائیل گلوله باران می شود.

*علاوه بر مقرهای حماس ، صدها واحد مسکونی، دروانی و مسجد نیز مورد حمله قرار گرفته اند.

*وجود بمب های انفجاری که توسط نیروهای حماس در مسیر نظامیان اسرائیلی جاگذاری شده ، پیشروی ارتش اسرائیل در نوار غزه را مشکل کرده است ولی به دلیل فقر امکانات تسلیحاتی در بین مبارزین فلسطینی ، پیشروی اسرائیلی ها ادامه دارد.

* یکی دیگر از نکات قابل توجه در این جنگ ، که بر اساس تجربیات جنگ 33 روزه قابل تفسیر است این که اسرائیلی ها بخش مهمی از توان خود را برای منهدم کردن تونل های زیر زمینی حماس معطوف کرده اند.
در جنگ 33 روزه ، حزب الله با بهره گیری صحیح از تونل ها و حفظ اطلاعات مربوط به آنها ، توانست در کار جابجایی نیرو ، مهمات و حمله به مهاجمان ، بسیار موفق عمل کند .
دستیابی اسرائیل به نقشه تونل های حماس ، می تواند حاکی از وجود جاسوسانی در میان فلسطینی ها باشد.

*شمار شهداي فلسطيني در حملات 9 روز اخیر به غزه،470 به 470 نفر رسید .حدود 2هزار و 400نفر ديگر زخمي شده اند که جان بسیاری از آنان به دلیل کمبود امکانات پزشکی در خطر است.

*جنگنده هاي ارتش اسرائیل منطقه شرقي نوار غزه و نيز مرز غزه و مصر را بمباران كردند.

*تانک هاي اسرائيلي به جاده ساحلي شهر غزه از طرف غرب رسيده اند.

*”مشير المصري” يکي از رهبران حماس در نوار غزه گفت خروج نيروهاي اشغالگر از غزه بسيار سختتر و دردناک تر از ورود آنان به اين منطقه خواهد بود.دشمن بايد بداند نمي تواند غزه را تصرف کند و حتي اگر نيروهايش در غزه تردد کنند، اين منطقه به گورستان سربازان اشغالگر تبديل مي شود.

*المنار: شهر غزه همچون زنداني است که از همه طرف محاصره شده است و امکان خروج غير نظاميان از آن وجود ندارد، زيرا در غرب اين شهر دريا قرار دارد و در دو جهت شمال و شرق نيز نيروهاي اسرائيلي متمرکز هستند و مرزهاي جنوبي نيز تحت تسلط کشور مصر است که اجازه ورود فلسطيني ها را به خاک خود نمي دهد.

* در حالی که سیاست سانسور اخبار جنگ از سوی اسرائیل دنبال می شود ، رژيم صهيونيستي اقدام به ايجاد پارازيت در پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني حماس کرد .

*پايگاه اطلاع رساني راديو “ساوا”ي آمريکا : اسرائیل اعتراف کرد که در حمله زميني نيروهايش به غزه 28 تن ازسربازانش مجروح شده اند.

* گردان های عزالدین قسام اعلام کرد که یک تانک پیشرفته مرکاوا را با موشک های B.29 هدف قرار داده و منهدم کرده است.

*اسرائیل از شهادت 20 عضو حماس در حملات امروز خبر داد.

* یک افسر ارشد عضو تیپ “گولانی” (نیروی ویژه اسرائیل) کشته شد.

* دامنه نبرد به فرودگاه “رفح” کشیده شده است و هم اکنون درگیری های سنگینی در این فرودگاه و اطراف آن در جریان است.

*یک ستون از نیروهای ویژه اسرائیل در حال پیشروی در منطقه” الزیتون” هستند.
این منطقه ، در میانه نوار غزه و باریک ترین قسمت آن است و چنانچه نظامیان اسرائیلی بتوانند از آن عبور کنند ، غزه عملاً به دو بخش شمالی و جنوبی تبدیل خواهد شد.

* شبكه تلويزيوني الاقصي :مبارزان فلسطيني در جريان درگيري امروز با نظاميان صهيونيست یک سرباز اين رژيم را به اسارت گرفتند.
پیشتر گلعاد شاليت،از نظامیان اسرائیلی به اسارات حماس درآمده بود.
سخنگوی ارتش اسراییل این خبر را تکذیب کرد.

*پرس تی وی بیروت: مقاومت فلسطین موفق شد شب گذشته بمبی را در میان سربازان اسراییلی که قصد ورود به اردوگاه «بریج» داشتند منفجر کند. همچنین آنها توانستند بمب دیگری را در میان نیروهای ویژه تیپ گولانی در گذرگاه بیت حانون منفجر کنند.

درگیری تن به تن از فاصله نزدیک میان رزمندگان مقاومت و سربازان اسراییلی در شمال نوار غزه ادامه دارد و هلی کوپترهای اسراییلی در پشتیبانی از نیروهای پیاده چندین بار به مناطقی که رزمندگان مقاومت در آنجا حضور دارند حمله کرده اند.

*العربیه: دانشگاه آمريكايى بيت لاهيا واقع در شمال غزه بمباران شد و يك نگهبان آن جان باخت.

* پايگاه خبري النشره لبنان: گردانهاي عز‌الدين القسام اعلام كردند كه به وسيله ضد‌هوايي‌هاي خود يك بالگرد متعلق به رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده‌اند.
از تلفات احتمالي اين حادثه خبري در دست نيست.

*حماس مدعی است ، سومین سرباز اسرائیلی را نیز به اسارت گرفته است.

*سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس: به ملت و امت خود نوید اموری غیرمترقبه را می‌دهیم.

*رسانه‌های اسراییلی: رزمندگان حماس در نوار غزه به روش حزب‌الله لبنان با ارتش اسراییل می‌جنگند.

*المنار: گردان‌های القسام و قدس موفق شدند سه تانک اسراییلی را با استفاده از موشک و کار گذاشتن بمب منفجر کنند.

*شبكه 10 رژيم صهيونيستي خبر كشته‌شدن يك فرمانده تيپ ويژه گولاني را بر اثر عمليات مقاومت اسلامي تأييد كرد.

* يك منبع عبري اعلام كرد: در پي حمله واحد هاي پياده و زرهي ارتش صهيونيستي به نوار غزه ، گردان هاي “عز الدين قسام” با انفجار يك بمب در مسير حركت واحدهاي تيپ “گولاني” نيروي زميني ارتش صهيونيستي در ناحيه “العطاطره” واقع در شمال “بيت لاهيا” در شمال نوار غزه، يكي از فرماندهان تيپ “گولاني” به شدت مجروح شد.

* پايگاه اطلاع رساني جهاد اسلامي: گروهان هاي “قدس” شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي با انتشار بيانيه اي اعلام كردكه واحد مهندسي رزمي اين گروهان ها طي عملياتي توانستند يك دستگاه تانك زرهي صهيونيستي از نوع “مركاواي 3” در جنوب شهر غزه واقع در شمال نوار غزه را مورد هدف قرار داده و آن را كاملا منهدم كردند.

* پزشكان نروژي به خبرنگار شبكه پرس تي وي گفتند كه در بدن برخي مجروحان حمله زميني آثاري از اورانيوم ضعيف شده يافته‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates