06.01.2009

جانشین نماینده ولی فقیه درسپاه:32پایگاه آمریکا در منطقه از دسترس موشکهای ایران دور نیست

بازتاب آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور تصریح کرد: در صورت کوچکترین تعرض به تمامیت ارضی کشورهیچ یک از پایگاههای 32گانه آمریکا در منطقه از دسترس موشکهای ایران دور نخواهد بود.
به گزارش بازتاب آنلاین حجت الاسلام مجتبی ذوالنور که در بندرعباس و در جمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن تشریح سیاستهای دفاعی کشور تصریح کرد: برخی ممکن است گزینه احتمال حمله کوتاه مدت دشمنان به مناطق و تاسیسات استراتژیک ایران را مطرح کنند، این درحالیست که ایران در این باره اجازه پیاده شدن چنین گزینه ای را نمی دهد و در صورت وقوع، آن را به جنگی فرسایشی و تمام عیار تبدیل می کند که همه ملت ایران یک صدا و هم پیمان شکست و نابودی همیشگی را برای دشمنان رقم می زنند.

جانشین ولی فقیه در سپاه افزود: اگر آمریکا بخواهد بخت بد خود را در حمله به ایران آزمایش کند منافع آمریکا در دهها کشور و در نقاط مختلف جهان به خطرمی افتد.

به گفته وی «از جنبه نظامی نیز همانگونه که هواپیماهای بدون سرنشین ایران تاکنون دهها ساعت فیلم وعکس از ناوهای دریایی آمریکایی مستقر در خلیج فارس گرفته اند و آمریکا توان جلوگیری از فعالیت آنها را نداشته است، همین هواپیماهای بدون سرنشین می توانند با تجهیز به تسلیحات نظامی، این ناوها را که ایران به آنها به عنوان یک هدف و سیبل بزرگ و در دسترس نگاه می کند مورد هدف قرار دهند.»

وی ادامه داد: ناوهای آمریکایی توان رویارویی با شناورهای رادار گریز ایران که در صورت لزوم می توانند به صورت جمعی به ناوهای آمریکایی حمله کنند را نخواهد داشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، «قدرت هجوم غیرقابل پیش بینی، مین ریزی در دریا و حملات موشکی و آتشباری را به عنوان بخش کوچکی از توانمندی غیرقابل انکار نظامی ایران معرفی کرد که شناخت دشمن از این توانمندیها و از همه مهمتر روحیه رشادت و شهادت طلبی و ایمان و آرمانگرایی راسخ مردم ایران تاکنون مانع تحقق سودای خام حمله نظامی به ایران شده است.»

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با یک دیدگاه واقعی تمام توانمندی و نقاط قوت دشمنان خود را مورد بررسی دقیق و استراتژیک قرارداده و با شناخت کاملی که به دست آورده، استراتژی نبرد نامتقارن و کوبیدن نقاط ضعف دشمن و ناکارآمد کردن نقاط قوت دشمن را در صورت هرگونه تهدید نظامی انتخاب کرده است.

به گفته وی احتمال همکاری کشورهای منطقه با آمریکا برای حمله به ایران وجود ندارد چرا که آنهابه خوبی می دانند در چنین شرایطی شکست آمریکا و فرار و عقب نشینی این کشور اجتناب ناپذیراست ولی آن دسته از کشورهای منطقه که در تعرض به ایران با متجاوزان همکاری داشته باشند توان فرار و خارج شدن از منطقه را نداشته و باید مسئولیت وعواقب کارهای نابخردانه خود را بپذیرند.

ذوالنور تصریح کرد: دشمنان ایران به خوبی بر نقاط قوت و برتری ایران آگاهند و اگر تا به امروز مرزهای کشور از هرگونه تجاوز و تهدیدی مصون مانده بدلیل ناتوانی دشمنان بیگانه در برابرعکس العمل قاطع و کوبنده ایران است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون سایر ایرانیان غیور، دفاع و حمایت ازمردم مظلوم غزه را برخود واجب دانسته و این رویکرد را در قالب ترغیب مردم به کمک به مردم غزه، روشنگری و حمایت از حرکتهای اعتراض آمیز مردمی جهت تشدید فشار افکار عمومی نسبت به جنایات صورت گرفته دنبال می کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حماس در نبرد با ارتش رژیم اشغالگربه عنوان یک ارتش کلاسیک و با سلاحهای متعارف وارد جنگ نمی شود افزود: بلکه با استفاده از نیروهای مردمی و حرکت سیار و پراکنده زمینه شکست حتمی نیروهای متجاوز را فراهم می کند. همه ساکنان غزه، نیروی حماس وهمه خانه های آنان سنگر و محل تسلیحات محسوب می شود و قطعا ارتش رژیم اشغالگر توان رویارویی با یک نیروی نظامی با ویژگی های یاد شده را ندارد.

وی بیان کرد: حماس حداقل 80هزار نیروی آموزش دیده دارد که همگی در بین مردم پراکنده هستند و از همه مهمتر، فرهنگ مقاومت و پشتوانه معنوی و ایمان ساکنان غزه تضمین کننده پیروزی قطعی مسلمانان است.

حجت الاسلام ذوالنور از جنگ زمینی به عنوان بهترین فرصت برای زمین گیر کردن نیروهای متجاوز و گرفتن انتقام خون شهدا و بویژه زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع غزه یاد کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: قطعا حماس و ساکنان غزه تحمل شدیدترین فشارها را دارند اما آنچه امروز بیش ازهرچیز موجب آزار آنها شده و برایشان غیرقابل تحمل است، سکوت مجامع بین المللی نسبت به این فجایع است.

به گفته حجت الاسلام ذوالنور خفت بارتر و تلخ تر از سکوت و انفعال مجامع بین المللی مدعی شعارهای دروغین و توخالی حقوق بشر، مشارکت خفت بار و خائنانه سران برخی کشورهای مسلمان در همراهی با دشمن شماره یک جهان اسلام است.

وی گفت: ‌شواهد و مستنداتی موجود است که اثبات می کند اگر چنین همکاری خفت باری نبود رژیم صهیونیستی جرات چنین حرکت متجاوزانه ای را نداشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: جنبش اسلام انقلابی هم اکنون به دستاوردی مهمتر از پیروزی نظامی فکرمی کند و آن آگاهی بخشی به ملتهای مسلمان در رابطه با گرفتار شدن سران برخی کشورهای عربی در چنگال صهیونیسم بین المللی است.

وی بیان کرد: این آگاهی بخشی می تواند نه تنها غزه بلکه تمام کشورهای اسلامی را از چنگال صهیونیسم بین المللی که اسراییل بخش کوچکی از آن محسوب می شود نجات دهد.

حجت الاسلام ذوالنور دلیل سرسپردگی و خودفروختگی سران برخی کشورهای اسلامی را اجرای پروژه ایران هراسی توسط آمریکا و ترس از گسترش اسلام انقلابی دانست.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates