06.01.2009

خرداد هشدار مي‌دهد: تهديد جاني فعالان جنبش دانشجويي

خرداد: هم‌زمان با تشديد مانور رسانه‌اي درباره‌ي خشونت‌هاي غزه در ايران، بيانيه‌ي مستقل «دفتر تحكيم وحدت» چونان مهم‌ترين نهاد جنبش دانشجويي با بي‌تابي شديد دستگاه قدرت رو‌به‌رو شده است.

دفتر تحكيم وحدت در اين بيانيه واكنشي مستقل از خط‌مشي حاكميت ايران در قبال خشونت‌هاي غزه داشت و همين امر سبب شده تا در «آزادترين كشور جهان» شديدترين موج فشارها و زمينه‌چيني‌ها براي امنيتي شدن پرونده‌ي تحكيم وحدت آغاز شود.

در هفته‌ي پيش مهم‌ترين تاوان اين بيانيه‌ي مستقل دفتر تحكيم وحدت، توقيف روزنامه‌ي كارگزاران بود كه تنها چند خط از اين بيانيه را در جهت رسالت اطلاع‌رساني رسانه‌اي خود و نه تاييد محتواي آن منتشر ساخت. توقيف كارگزاران پس از آن رخ داد كه يك روزنامه‌ي حكومتي صبح نوشت:

«روزنامه کارگزاران در شماره روز گذشته خود به انتشار بخشی از بیانیه وقیحانه طیف غیر قانونی دفتر تحکیم وحدت پرداخت که در آن جنبش مبارز و انقلابی حماس «تروریست» خوانده شده است. در بیانیه این تشکل غیرقانونی بدون ارائه هیچ شاهد و مستندی ادعا شده است رزمندگان حماس خود را در بیمارستان ها و کودکستان ها مخفی می کنند و در ادامه جنگ همانقدر مقصرند که اسرائیلی ها مقصر هستند!! این سخنان که برخاسته از عمق خودباختگی نزدیک به وابستگی برخی گروه های چند نفره داخلی محافل صهیونیستی است و از کینه توزی تاریخی آنها نسبت به محور مقاومت – الگو گرفته از ایران – حکایت می کند در حالی بیان شده که اولاً رزمندگان حماس اساساً از مردم نوار غزه قابل تفکیک نیستند و در عین حال حتی یک گزارش هم از اینکه در کودکستان ها پناه گرفته باشند وجود ندارد چرا که به خوبی می دانند و سابقه اسرائیل هم نشان می دهد که غاصبان قدس شریف هرگز به بیمارستان و کودکستان رحم نمی کنند.روزنامه اصلاح طلب کارگزاران بیانیه این گروه خودباخته را که با اظهارات رسمی مقام های صهیونیست انطباق کامل دارد بدون هرگونه تعریض و توضیحی در شماره روز گذشته خود درج کرده است.»

با گذشت چند ساعت از ابراز نگراني اين روزنامه‌ي صبح، هيات نظارت بر مطبوعات وابسته به جريان اقتدارگرا وظيفه‌ي خود دانست كه به جاي بررسي هزاران درخواست مجوزي كه سال‌هاست در پشت درب اين هيات منتظر مانده‌اند، حكم توقيف كارگزاران را تنها به دليل انتشار كم‌تر از صد كلمه‌ي بيانيه‌ي يك جريان مهم دانشجويي كشور درباره‌ي خشونت‌هاي غزه صادر كند، آن هم زماني كه در اسراييل به گزارش ده‌ها خبرگزاري جهاني و نوشته‌ي روزنامه‌هاي داخلي، گروه‌هايي آزادانه دست به تجمع در اعتراض به تهاجم اسراييل به غزه زده بودند و دولت اسراييل هيچ برخوردي با اين گروه‌ها نداشت.

خشم اقتدارگرايان از بيانيه‌ي دفتر تحكيم وحدت اما به توقيف روزنامه‌ي كارگزاران پايان نيافت، بلكه در فاز دوم به نظر مي‌رسد كه اين نوك پيكان هزينه‌ها به سمت اين نهاد دانشجويي نشانه رفته است. در نخستين گام، وزارت علوم محمود احمدي نژاد در بيانيه‌اي بي‌سابقه كوشيد تا دفتر تحكيم وحدت(علامه) را «غيرقانوني» اعلام جلوه دهد و گفت كه «حركت اخير به هيچ عنوان قابل توجيه نيست»! و سپس در روز شنبه بار ديگر روزنامه‌ي حكومتي صبح به ميدان آمد و مقام‌هاي امنيتي را به بازداشت دانشجويان تشويق كرد. اين روزنامه نوشت:

«این پرسش برای بسیاری از اذهان پویا و کاوشگر بوجود می آید که در نظام جمهوری اسلامی و در زمانی که دلهای مردم عزادار فجایع غزه است تحمل اظهارات اینچنینی و نیز تحمل گویندگان و صادرکنندگان آن چگونه میسر خواهد بود؟»

هم‌زمان ديگر ارگان‌هاي دستگاه قدرت مانند سايت وابسته به دولت نهم به دفتر تحكيم وحدت را « وکیل مدافع وطنی صهیونیست‌ها» دانست و مخاطبان خود را تشويق به خشونت كرد. گزيده‌اي از نظرهايي كه خوانندگان اين ارگان دستگاه قدرت در زير مي‌آيد؛

« آخه از مادر عروس کي نظر خواست که جرات کرده اند بيانيه داده اند. کاري نکنند که کارشان را در يک عمليات خيلي ساده ختم به خير کنيم
رهبرا از تو به يک اشاره / از ما به سر دويدن

اين ابلهان منافق رابايد به جوخه مرگ سپرد ولي چه فايده كه دستگاه قضايي ما جز مماشات كارديگري بلد نيست

الان بهترين زمان جهت تصویب قانونی در خصوص برخورد باگروه‌های وابسته به استکبار است که گروههای ازادیبخش مثل حزب الله لبنان وحماس و….بنام تروریست معرفی می کنند…نباید اجاره دهیم به اعتقادمان بتازند

خدانابودشان کنه كه ازهدایت گذشته‌اند

اينها دست پرورده انديشه هاي ليبرال دموكراسي غرب هستند كه براي گفتن اين اراجيف جيره ومواجب خود را قبلا از دلارهاي سازمان سيا و موساد گرفته اند.

بنام حق
اينم يكي ديگه از كاشته هاي محمد خاتمي كه هنوزم كه هنوزه ميوه هاي متعفنش ببار مينشينه و روي هر چي كثافت رو سفيد ميكنه
لعنت خداوند بر منافق

آقا این یعنی سوءاستفاده از آزادی. بهتر است با اینگونه افراد که از این خلا استفاده می‌کنند قانون برخوردنماید.
باید قوانین لازم جهت عدم تهمت وهتاکی به این مبارزان مظلوم تهیه وتصویب شود

سلام تا اینها هستند ما اشتباه می‌کنیم که سفارت انگلیس و مصر و اردن را مورد حمله قرار می‌دهیم.
اینها همان منافقانی هستند که خطرشان به مراتب از کافران بیشتر است
مرگ بر منافق

شما فعلا نمی‌توانید بفهمید منظور این آقایان چی بوده، پولی که از موساد در طول سال و سایر موسسات صهیونیستی به جیب این اقایون واریز میشه باید امروز تلافی کنندريال شما خیلی کلاه نگاهدارید کلاه خودتان رو نگاه دارید که تو روزنامه ها و تو دانشگاههاتون راحت دارند جولان میدن

باید قبول کرد که دست خدا بالا ترین دست‌ها است اگراین اتفاق نمی افتاد روی کثیف تحکیمی ها نمایان نمی شد
تحکیمی ‌ها از زمره منافقین هستند وفرزندان اسرايیلی‌ها

خاك بر طيف خائن وطن فروشي كه نام تحكيم وحدت بر خود نهاده است.
ننگ بر اين تحريمي‌هاي بي‌هويت صهيونيست. گروهي كه دفاع از ملت و سرزمين فلسطينيان را تروريسم مي‌داند، بدرد همان صهيونيست‌هاي خبيث مي‌خورد

اگر مملکت ما دست این وطن فروشان تحکیم وحدتی بود الان وضعیتی بهتر از عراق و افغانستان نداشتیم.
یک مشت انسان غربزده و وطن فروش که حتی انسانیت خود را از دست داده اند چه برسد به دین و میهن

الحمدلله چهره منفور این طیف غیر قانونی روز به روز بر همگان آشکارتر میشه.
دفتر تحکیم وحدت هم با این بیانیه نشون داد که از نسل بشر نیست و از نسل همون صهیونیست هاست.البته اگه کسی جیره خور اونا بشه مطمئنا تو نسلش تاثیر میذاره و دفتر تحکیم هم از این قاعده مستثنی نیست.
از خدا می خوایم تا نسل این جانورای وحشی رو که نسل بشریت رو به خطر انداختن از زمین هر چه سریعتر محو کنه.
آمین

حالا کجای آن را دیده‌اید صبر کنید فرزندان خلف مسعود رجوی را در لباس جدسد خواهید دید اما چون مگسی بیش نیستند تحکیمی ها منافقان عصر جدیدند وجز انگل بودن در دانشگاه کار دیگری از دستشان بر نمی‌آید»

به اين ترتيب روشن است كه جرياني اقتدارگرا در كشور مي‌خواهد كه از خشونت‌هاي غيرانساني غزه بهره‌برداري داخلي كند و تا آن‌جا كه بشود، جريان‌هاي مستقل ايران را مورد تهديد، خشونت و آزار و اذيت قرار دهد.

در هفته‌ي پيش نه‌تنها كانون مدافعان حقوق بشر پلمب شد و نيروهاي بسيجي دفتر شيرين عبادي، برنده‌ي جايزه‌ي نوبل صلح را مورد تهاجم قرار دادند كه روزنامه‌ي اصلاح‌طلب كارگزاران نيز گرفتار توقيف شد و اكنون زنجيره‌ي اين اقدام‌هاي سركوب كننده‌ي آزادي به دفتر تحكيم وحدت و جنبش دانشجويي رسيده است اما با روند در پيش گرفته شده از سوي ارگان‌هاي رسانه‌اي اقتدارگرا بايد نگران بود كه دامنه‌ي اين اقدام‌ها به برخوردهاي ميليتاريستي منتهي نشود. آن چنان كه در نظرهاي يك سايت خوانديد، به نظر مي‌رسد كه با تشويق و پشتيباني رسانه‌اي، نيروهايي آماده‌ي برخورد خشونت‌بار با جريان‌هاي مستقل كشور هستند و اكنون به روشني اعلام مي‌كنند كه بايد مخالفان را «در عملياتي ساده ختم به خير كنند يا به جوخه‌ي مرگ بسپارند يا دفاتر آن‌ها را مانند سفارت‌خانه‌ها مورد حمله قرار دهند يا نسل‌شان را معدوم كنند…»

جداي از داوري درباره‌ي محتواي بيانيه‌ي دفتر تحكيم وحدت كه سبب چنين موج سنگيني عليه يكي از مستقل‌ترين و مهم‌ترين نهادهاي دانشجويي كشور شده، بايد يادآوري كرد كه قانون اساسي ايران و كنوانسيون جهان‌شمول حقوق بشر حق ابراز عقايد را براي تك تك افراد جامعه آزاد برشمرده و حكومت نمي‌توانند به دليل آن‌كه كسي موضع و ديدگاهي متفاوت دارد را تحت تعقيب و آزار و اذيت قرار دهد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates