06.01.2009

احتمال تمديد حكم شاهرودي عراقی بر رياست قوه قضائيه

فرارو: در حالي كه حدود 7 ماه به پايان دوره دوم زمان رياست آيت الله شاهرودي بر دستگاه قضايي باقي مانده است، برخي اخبار غيررسمي رسيده به خبرنگار «آينده»، از احتمال تمديد حكم ايشان براي 5 ساله سوم در دستگاه قضايي حكايت دارد.

بنابراين اخبار، پيرو اظهار برخي تمايلات در مراجع و علماي قم، نسبت به وجود يك فقيه برجسته بر مبناي رويكرد فقهي در رأس دستگاه قضايي و همچنين با توجه به سرعت روند اصلاحات سيستماتيك و ساختاري دستگاه قضايي در چند سال اخير، بررسي هاي صورت گرفته، ابقاي حكم رياست آيت الله شاهرودي بر دستگاه قضايي را نسبت به ساير گزينه هاي موجود مناسب تر نشان مي دهد.

گفته مي شود، ديدارهاي اخير معاون قوه قضائيه با مراجع عظام و علماي قم نيز در جهت استفاده از نظرات مراجع براي تصميم گيري راجع به اين موضوع بوده است.

آیات عظام مکارم شیرازی وصافی گلپایگانی در این دیدارها از آیت الله شاهرودی بعنوان فردی اصلح برای مدیریت دستگاه قضایی تقدیر کردند.

آیت الله موسوی اردبیلی نیز با مثبت ارزیابی کردن تحولات سالهای اخیر دستگاه قضایی، اظهار كرده‌اند: «با توجه به نیاز همیشگی جوامع بشری وجود دستگاهی برای رسیدگی به جرائم و طغیان انسان ها و رفع مخاصمات، نیازی حتمی و ضروری است ولی این دستگاه باید متناسب با نیاز روز بشر رشد کند و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد که این کار تا حدی صورت گرفته است و امید است ادامه پیدا کند».

ایشان با بیان خاطره ای از زمان تصدی دستگاه قضایی کشور گفته‌اند: « البته دستگاه قضایی و کسانی که در این دستگاه مشغول کار هستند مشکلات فراوانی دارند که تا کسی در وسط میدان قرار نگیرد محذورات و مشکلات آنها را درک نمی کند، لازمه این کار که کار پیچیده ای هم است، این است که افراد با سواد و با تدبیر وارد دستگاه قضایی شوند زیرا اگر کسی معلومات لازم را داشته باشد ولی از تدبیر کافی برخوردار نباشد نمی‎تواند به درستی به مشکلات مردم و جامعه پاسخ مثبت دهد. بنابراین در کنار معلومات دینی که امر لازمی هست، آشنایی با دستگاه قضایی و تدبیر کافی لازمه کار پیچیده قضاوت است.»

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates