07.01.2009

دیدار با خانواده مهری مشرفی، عضو بازداشت شده کمپین یک میلیون امضاء

خبرنامه امیرکبیر: بدنبال انتشار خبر بازداشت مهری مشرفی به همراه همسر، دختر و پسرش، برخی از اعضای کمیته مادران کمپین یک میلیون امضاء صبح روز سه شنبه دهم دی ماه به دیدار فرزندان خانم مشرفی رفتند.

خانم مهری مشرفی ۵۳ ساله، همسرش آقای عباس جواد دوست ۵۷ ساله، بهاره جواد دوست ۲۴ ساله لیسانس حقوق قضایی و پیمان جواددوست ۱۷ ساله دانش آموز مقطع سوم دبیرستان روز اول آذر ماه به قصد رفتن سر مزار عموی بچه ها که شهید شده است به بهشت زهرا، قطعه شهدا می روند. ازدحام جمعیت کنجکاوی آنها را برانگیخته و از بخت بد و ناخواسته درگیر تجمعی می شوند که در حال شکل گیری بوده است.

ناگهان با حمله نیروی انتظامی مواجه می شوند. پلیس ۱۵۰ نفر را دستگیر و به پلیس امنیت شهرری منتقل و در سرمای شب آنها را در حیاط ساختمان پلیس امنیت نگه میدارند. در بین دستگیر شدگان ۴ زن و ۳۱ مرد را به بند ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین انتقال داده و بقیه را آزاد میکنند.

بعد از دو هفته به بهاره اجازه میدهند تا با خواهر خود که در خانه تنها مانده بود تماس تلفنی بگیرد. آزاده دختر بزرگتر مهری مشرفی تمام این دوهفته را در بی خبری، ترس، استرس و نگرانی بسر برده است و در این مدت به دلیل فشارهای روحی و روانی بارها توسط عمه اش به بیمارستان برده شده است.

و بالاخره بعد از یک ماه در اول دی ماه بهاره و پیمان به قید ضمانت آزاد شده اند. ولی مهری مشرفی و همسرش کماکان در زندان بسر میبرند. مهری مشرفی به تازگی به بند عمومی منتقل شده است.

لازم به ذکر است خانم ها شیرین عبادی؛ نسرین ستوده و نسیم غنوی وکالت مهری مشرفی بر عهده گرفته اند.

تغییر برای برابری

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates