09.01.2009

ذبح 7000 گوسفند در زنجان

خُسن آقا: این گونه آمار را می‌توان برای سنجیدن افکار شهروندان شهرهای ایران بکار گرفت. مثلا هرچه شهروندان شهری بیشتر از اینگونه رفتار از خود نشان دهند، درجه عقب افتادگی آنها بیشتر است، به زبان عامیانه(درجه خریت شان بالاتر است)
بازتاب: رئيس هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان تصريح كرد: اين آمار تا ساعت 21 روز دوشنبه 16دي ماه است و تعداد احشام تحويلي بيش از اين خواهد بود.

رئيس هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان، تعداد احشام ذبح شده و تحويلي مردم و عزاداران را به حسينيه اعظم بيش از 6 هزار و 750 راس اعلام كرد.

جواد غمپرور امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار كرد: اين تعداد فقط در مراسم عزاداري روز هشتم محرم به اين مسجد اهدا شده است.
وي افزود: از اين تعداد يك هزار و 600 راس ذبح شده و 5 هزار و 158 راس نيز به صورت زنده به واحدهاي جمع‌آوري احشام زنده تحويل داده شده است.
رئيس هيئت امناي حسينيه اعظم زنجان تصريح كرد: اين آمار تا ساعت 21 روز دوشنبه 16دي ماه است و تعداد احشام تحويلي بيش از اين خواهد بود.
حسينيه اعظم دومين محل اهداي قرباني جهان است كه بسياري از عزاداران همه ساله احشام نذري خود را به اين مكان مقدس اهدا مي‌كنند.
تعداد گوسفندان نذري سال گذشته اين مكان مقدس 11هزار و 509 رأس بوده است.

مراسم عزاداري هشتم محرم زنجان يكي از باشكوه‌ترين عزاداري شيعيان جهان است؛ به طوري كه اين مراسم روز گذشته از شش شبكه تلويزيوني داخلي و خارجي به صورت زنده پخش شد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates