15.01.2009

صدور دستور سرکوب منتقدان ازسوی وزیر بهداشت برای ممانعت از استیضاح و استقبال لاریجانی از اقدام وزیر

خبرنامه امیرکبیر: در حالی که طرح استیضاح وزیر بهداشت از حدود یک ماه پیش تهیه شده است و عدم اعلام وصول آن با اعتراض برخی از نمایندگان اصولگرای خواهان استیضاح مواجه گشته است، لنکرانی وزیر بهداشت به منظور همراه کردن اصولگرایان با خود دستور سرکوب شدید منتقدان را صادر کرده است.

رد صلاحیت های گسترده در انتخابات نظام پزشکی و هجوم به انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این هجوم گسترده به منتقدان که با رضایت هیات رئیسه مجلس از جمله علی لاریجانی همراه بوده، سبب شده است که هیات رئیسه با وجود انتقادات شدید نمایندگان خواهان استیضاح، از اعلام وصول استیضاح خودداری نماید.

بنابر گزارش هایی لاریجانی شخصا با حمایت از این موج سرکوب پذیرفته است که مانع استیضاح وزیر بهداشت شود. خشم لاریجانی نسبت به دانشجویان شهر شیراز پس از آن شدت گرفته است که وی هنگامی که برای سخنرانی در این شهر حضور یافته بود با اعتراض گسترده دانشجویان شهر شیراز مواجه شد.

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به لنکرانی وزیر علوم در تاریخ ۱۲ دیماه به عملکرد این وزارتخانه برای حذف انجمن اسلامی این دانشگاه اعتراض کرده بود. اما مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حمایت از طرف وزارت بهداشت به روند غیرقانونی خود برای تصرف انجمن اسلامی این دانشگاه و ایجاد انجمن جعلی ادامه داده اند که در همین راستا طی دو روز گذشته دفاتر انجمن اسلامی این دانشگاه شبانه مورد هجوم قرار گرفته و شش نفر از اعضای انجمن اسلامی به دانشگاه و خوابگاه ممنوع الورود شدند.

همچنین در حالی که قرار است انتخابات نظام پزشکی کشور در هفته آینده انجام شود، ۳۵۰ نفر از پزشکان برای نامزدی در انتخابات رد صلاحیت شدند.

این رد صلاحیت های گسترده پزشکان در حالی توسط هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی صورت گرفته است که ریاست این هیات بر عهده محمد باقر لاریجانی برادر علی ‏لاریجانی، رئیس مجلس، قرار دارد.

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن اعتراض به عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه گفته است: ” رد صلاحیت افراد شناخته شده و مورد قبول جامعه پزشکی در انجمن‌های علمی- تخصصی و از سوی دیگر عدم ارائه دلایل ردصلاحیت‌ها از سوی هیأت‌نظارت بر انتخابات شائبه سیاسی و مغرضانه بودن این ردصلاحیت‌ها را به شدت تقویت بخشیده است”. شورای عالی نظام پزشکی نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت ضمن انتقاد از اعمال تغییراتی از سوی این وزارتخانه در آیین‌نامه انتخابات سازمان نظام پزشکی، آن را موجب خدشه به «انتخابات صنفی آزاد» دانسته و نسبت به «احتمال اعمال قدرت دانشگاه‌ها در روند انتخابات» ابراز نگرانی کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates