24.01.2009

دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر خواستار اخراج مجید توکلی و احمد قصابان از پلی تکنیک شد

خبرنامه امیرکبیر: مدیریت دانشگاه امیرکبیر در تازه ترین رفتار نابخردانه ی خود علیه ۳ دانشجویان آزادشده پلی تکنیک از کمیسیون وزارت علوم خواست که در صورتی با ادامه تحصیل مجید توکلی و احمد قصابان موافقت نماید که شرایط انتقال دانشجویان به دانشگاه های سایر شهرها را فراهم آورند. در نامه مدیریت دانشگاه امیرکبیر به وزارت علوم آمده است که پیرو نامه های پیشین و با توجه به طولانی بودن مدت زندانی بودن احمد قصابان و مجید توکلی این دانشگاه درخواست دارد با انتقال این دانشجویان به دانشگاه های سایر شهرها موافقت شود. در صورت موافقت با انتقال دانشگاه سایر مشکلات و مسائل را رسیدگی و حل خواهد کرد. این نامه ۲۲ دی ماه ارسال و ۲۹ دی ماه در دبیرخانه معاونت دانشجویی وزارت علوم ثبت شده است. گفتنی است رضایی کارشناس کمیسیون موارد خاص وزارت علوم از احتمال قوی عدم موافقت مسئولین سایر دانشگاه ها از پذیرش این دانشجویان خبر داده بود که با این اوصاف این درخواست دانشگاه علاوه بر اخراج این دانشجویان از پلی تکنیک منجر به محرومیت دائم از تحصیل خواهد شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر مجید توکلی و احمد قصابان با توجه به نبود موانع آموزشی از ابتدای سال تحصیلی در دانشگاه حاضر بوده اند. ولی مدیریت از ثبت نام ایشان ممانعت به عمل آورده بود و با مانع تراشی ها و طرح موضوعات غیر آموزشی چون اخذ تعهدهای نامتعارف و …، سرانجام پرونده ای را در کمیسیون موارد خاص دانشگاه تشکیل دادند. مسئولین آموزش و معاون دانشجویی دانشگاه با طرح وعده های دروغ و اخبار غیر صحیح در طول ترم مانع از به سرانجام رسیدن وضعیت دانشجویان و پیگیری مناسب دانشجویان شده بودند تا علی رضا رهایی که از ابتدای سال در پی اخراج دانشجویان بود در اولین فرصت شرایط اخراج دانشجویان را فراهم آورد. این کمیسیون با عدم رسیدگی به دنبال ایجاد شرایطی برای اخراج دانشجویان بود که با رسیدگی های به عمل آمده مجبور به عقب نشینی شد ولی با ارسال پرونده به وزارت علوم از مسئولین وزارت خواست که خواست غیرقانونی اخراج دانشجویان از این راه انجام پذیرد. بنابراین با ارسال نامه ای در کنار پرونده این خواست نامشروع را طرح کرده است.

گفتنی است ۱ ماه پیش با درخواستی مشابه مبنی بر انتقال احسان منصوری به سایر دانشگاه ها، مدیریت پلی تکنیک از ورود احسان منصوری به دانشگاه ممانعت به عمل آورد و ایشان را به دانشگاه ممنوع الورود کرد و این احتمال وجود دارد که این اقدام جدید مدیریت در پی زمینه سازی برای ممنوع الورود کردن توکلی و قصابان به دانشگاه باشد. این ۲ دانشجو به گفته کارشناسان وزارت علوم باید تا پایان سال ۸۷ به انتظار پاسخ کمیسیون مرکزی موارد خاص بنشینند. لازم به ذکر است علت تاخیر در رسیدگی به پرونده این دانشجویان در کمیسیون موارد خاص وزارت علوم کارشکنی های متعدد مدیران دانشگاه امیرکبیر در ارسال مدارک لازم بوده است به شکلی که وزارت ۳ بار و در مراحل مختلف نسبت به نقص مدارک پرونده ارسالی به دانشگاه اعلام نظر کرده بود و خواهان همکاری مدیران دانشگاه امیرکبیر شده بودند. در حالی که حتی کارشناسان از نامه نگاری با کمیسیون موارد خاص پلی تکنیک و ارتباط با دکتر آرزو معاون آموزشی امیرکبیر سخن می گویند همچنان مسئولین دانشگاه امیرکبیر این مسئله را تکذیب و رد می نمایند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر دبیر کمیسیون موارد خاص وزارت علوم نیز همراه با مدیران احمدی نژادی دانشگاه امیرکبیر قول مساعد مبنی بر اخراج دانشجویان را داده است. مسلمی نائینی بر خلاف مشی معاون دانشجویی وزارت علوم (دکتر ملاباشی) در فاصله گیری از سیاسی کاری در روند آموزشی دانشجویان، سعی در طرح موضوع اخراج دانشجویان از دانشگاه امیرکبیر و شرایط نامناسب بعدی را دارد.

همچنین پرونده انضباطی این دانشجویان نیز همزمان با به جریان افتادن پرونده در کمیسیون موارد خاص از حراست وزارت علوم به گزینش استاد و دانشجو ارسال شده است. چندی پیش داوری کارشنای حراست و مسئول پرونده های امنیتی وزارت علوم با اعلام این خبر از تشکیل و تکمیل پرونده ای علیه دانشجویان خبر داده بود. این اتفاقات در حالی شکل می گیرد که پیشتر مفقود شدن پرونده احمد قصابان و قرار ندادن حکم تعلیق کمیته انضباطی ترم اول ۸۵ مجید توکلی بر روی پرونده، در کنار عدم ارسال ریز نمرات و عدم پاسخگویی به سوالات تاثیرگذار در تصمیم نهایی کمیسیون مبنای کار مسئولین دانشگاه برای اخراج دانشجویان بود. حال با توجه به پیگیری دانشجویان و شفاف بودن پرونده که بر شرایط ادامه تحصیل دانشجویان صحه می گذارد، تلاش های نهادهای امنیتی شکل گرفته است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates