28.01.2009

عامل حمله به سفارت ایران در انگلیس محکوم شد

شهابن نیوز: یک ایرانی مخالف جمهوری اسلامی که سال گذشته به سفارت ایران در لندن حمله کرده و تلاش کرده بود آن را به آتش بکشد؛ توسط دادگاهی در بریتانیا به 50 هفته حبس تعلیقی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دادگاه «ساوث ‌ورک» بریتانیا یک ایرانی پناهنده به نام «علی ر.» را به اتهام تلاش برای آتش زدن سفارت ایران در لندن مجرم شناخت و او را به 50 هفته حبس تعلیقی محکوم کرد.

«علی ر.» یک جوان 21 ساله کرد است که در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۸ با ريختن بنزين بر روی در اصلی سفارت جمهوری اسلامی در لندن و آتش زدن آن با فندک خود، کوشید ساختمان سفارت را به آتش بکشد.

وی حدود دو سال قبل با طرح ادعاهای واهی از دولت انگلستان درخواست پناهندگی کرد که البته این درخواست با مخالفت دولت بریتانیا مواجه شد.

در جلسه دادگاه «علی ر.»؛ دادستانی لندن تاکید کرد که اقدام او یک حرکت «خشونت آمیز بدون منطق» و «خشمی کور» بوده است و به شدت از این حرکت انتقاد کرد. «جيمز وادزورت» قاضی این دادگاه نیز اقدام این جوان را «جرمی بسيار جدی» خواند هر چند که تاکید کرد دادگاه به دلیل شرایط متهم، محکومیت او را تعلیق درآورده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates