30.01.2009

تهديد امنيتي عليه “عبدالله نوري” شدت يافته است؛ خودنمايي گروه فشار در برابر دفتر نوري

خرداد: نیروهای ناشناس در برابر دفتر عبدالله نوری خودنمایی می‌کنند.
یکی از دانشجویانی که هفته گذشته در دیداری با عبدالله نوري شرکت کرده است، در گفت‌وگو با “خرداد” خبر از برخی تهدیدها پس از ملاقات با نوری توسط نیروهای ناشناس داده است.

این دانشجو در این مورد می گوید: « هفته گذشته پس از انجام ملاقات با آقای عبدالله نوری، در هنگام خروج از دفتر وي متوجه حضور غیرطبیعی چند ناشناس شدیم که اقدام به عکاسی به فیلم برداری از ملاقات کنندگان با نوری می کردند».
این دانشجو با اشاره به اینکه “این تحرکات آشکارا در و در ملا عام انجام می پذیرفت” می‌افزاید: « هویت و وابستگی این افراد برای ما مشخص نشد اما آنها در چندین نوبت اقدام به عکاسی از ما کردند و به نظر می رسید با یک‌سری رفتارهای غیرمعمول قصد خودنمایی و ایجاد رعب و وحشت برای دانشجویان داشتند”.
این دانشجو تصریح کرد: «البته این افراد پس از جلب توجه ما بدون ارائه هرگونه توضیحی محل را ترک کردند».

در ماه های گذشته و هم زمان با فعالیت بیش از پیش عبدالله نوری و سخناني او درباره‌ي مهم‌ترین مسایل کشور و به ویژه موضوع انتخابات ریاست جمهوری، مدير مسولل روزنامه‌ي توقيف شده‌ي خرداد براي چندین نوبت با تهدید نيروهاي فشار به شكلي پنهان و آشكار رو‌به‌رو شده كه در مهم‌ترين اين تهديدها یک مداح تندرو با یادآوری حادثه‌ي ضرب و شتم نوري در سال 77، وي را از تدوام فعاليت‌هاي سياسي بر حذر داشت و به شكلي از اقدام به زمينه‌چيني براي جان وزير كشور دولت اصلاحات كرد.

در روزهاي گذشته نيز يك روزنامه‌ي وابسته به دستگاه قدرت پس از انتشار سخنان شفاف و بي‌پرده‌ي عبدالله نوری در مورد بی‌اساس بودن ادعای براندازی نرم، انتخاب باراک اوباما و اختصاص سهمیه چهل درصدی به بسیجیان در یادداشتی به شدت به عبدالله نوری حمله کرد و او را با خوارج و ابوموسی اشعری در صدر اسلام مقایسه کرد.

گفتنی است، عبدالله نوری با وجود سوابق مدیریتی در عالی‌ترین سطوح کشور در این سال‌ها برخلاف روال معمول دارای هیچ‌گونه امکانات حفاظتی و امنیتی نبوده که این مساله موجب نگرانی برخی نزدیکان وی شده است.

* كارتون استفاده شده در اين گزارش، كاري از “نيك‌آهنگ كوثر” است

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates