08.10.2010

احمد خاتمی: دشمن آرزوي جدايي حوزه از ولايت فقيه را به گور خواهد برد

عصرایران: بايد بدانيم كه دشمن با يك نظام سياسي طرف نيست، بلكه با نظامي ديني طرف است و دعواي ما با آنها بر سر دين ماست. دشمن نمي‌تواند يك نظام مقتدر اسلامي را در منطقه تحمل كند.

امام جمعه موقت تهران، تاكيد كرد: حوزه‌ علميه و قاطبه‌ حوزويان به فضل الهي حامي نظام اسلامي هستند و يك قدم نيز از اين حمايت عقب نخواهند نشست، بنابراين دشمنان، آرزوي جدايي حوزه از نظام اسلامي و ولايت فقيه را به گور خواهند برد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي، طي سخناني در خطبه‌هاي دوم نمازجمعه‌ اين هفته‌ تهران، تصريح كرد: مبناي حمايت حوزه‌ علميه‌ قم از نظام اسلامي روايتي است كه بزرگان ما در ابتداي درس مكاسب به مدت چند هفته از آن استفاده مي‌كنند و اين روايت، محور درس است.

وي افزود: در اين روايت يكي از جهات و معايش بندگان، ولايت عنوان شده كه اين ولايت به ولايت والي عادل و ولايت والي ظالم تقسيم مي‌شود. در مقابل ولايت والي ظالم بايد ايستاد، اما ولايت والي عادل را بايد با تمام وجود تقويت كرد؛ چرا كه كمك به والي عادل تلاش در جهت گسترش دين خداست.

عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان رهبري، تاكيد كرد: حوزه‌ علميه و قاطبه‌ حوزويان به فضل الهي حامي نظام اسلامي هستند و يك قدم نيز از اين حمايت عقب نخواهند نشست. اين مطلب را به بدخواهان نظام مي‌گويم كه طي يكي – دو هفته‌ي اخير شديدترين دروغ‌پردازي‌ها را در رابطه با حوزه داشته‌اند. دشمنان، آرزوي جدايي حوزه از نظام اسلامي و ولايت فقيه را به گور خواهند برد.

امام جمعه‌ي موقت تهران، با اشاره به سفر قريب‌الوقوع مقام معظم رهبري به قم خاطر نشان كرد: ان‌شاءالله به زودي مقام معظم رهبري به قم سفر خواهند كرد و در دهه‌ي كرامت با رهنمودهاي الهي و كارگشاي‌شان بهترين هديه را به جهان اسلام، امت اسلام و اهل قم عنايت خواهند فرمود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار ائمه‌ جمعه‌ سراسر كشور مبني بر لزوم دشمن‌شناسي اشاره و تصريح كرد: تعجب مي‌كنم كه چطور موضوع به اين مهمي مغفول واقع شد. آنگونه كه بنده احصاء كرده‌ام، موضوع دشمن‌شناسي يك ششم آيات قرآن را تشكيل مي‌دهد چنانكه 10 طايفه آيه در اين زمينه داريم، 560 بار واژه‌ي كفر، كفار و كافرين، 350 آيه در رابطه با منافقين، 87 بار واژه‌ي شيطان و شياطين، 11 بار واژه‌ي ابليس، 66 بار واژه‌ي عدو و عدوان و در مجموع با احتساب گروه‌هاي ديگر بيش از 1160 آيه مربوط به دشمن‌شناسي در قرآن آمده است؛ لذا از مسئله‌اي به اين مهمي نبايد غفلت كرد.

عضو هيات رييسه‌ مجلس خبرگان رهبري در همين زمينه، ادامه داد: در گام اول بايد دشمن را باور كنيم و غافل نشويم. بايد بدانيم كه دشمن با يك نظام سياسي طرف نيست، بلكه با نظامي ديني طرف است و دعواي ما با آنها بر سر دين ماست. دشمن نمي‌تواند يك نظام مقتدر اسلامي را در منطقه تحمل كند.

خاتمي گفت: اگر دشمن با ما درگير است، با ايران اسلامي درگير است، نه با ايران، زيرا اين ايران قبل از انقلاب هم بود، اما با آنها همراهي مي‌كرد. بنابراين بدانيد تا زماني كه ما اسلامي و ارزشي هستيم دشمن داريم، داشته‌ايم و خواهيم داشت. همانگونه كه از نماز و روزه خسته نمي‌شويم، از جهاد هم نبايد خسته شويم.

امام جمعه‌ي موقت تهران، پنج شيوه و شگرد را براي دشمن در شرايط كنوني برشمرد و اظهار كرد: دشمن در هر زماني شگرد و ترفندي را دنبال مي‌كند كه ما بايد اين شگرد و ترفند را بشناسيم. ايجاد تفرقه در جامعه‌ي اسلامي، تفرقه‌ي مسوولين با يكديگر بخصوص دعواهاي تريبوني، تفرقه‌ي مردم با مسوولين و با يكديگر و تفرقه بين شيعه و سني و دميدن در اختلافات. اولين شيوه و شگرد دشمن است.

وي با بيان اين‌كه توصيه‌ي امام و مقام معظم رهبري همواره بر مسئله‌ي وحدت بوده است، ادامه داد: بايد باورمان شود كه اين شيوه‌ي دشمن است، لذا صاحبان تريبون و مسوولان بايد وحدت‌مدارانه عمل كنند و اظهارنظرها و عملكردهايشان بايد در اين راستا باشد.

عضو هيات رييسه‌ي مجلس خبرگان رهبري، با بيان اين‌كه در جريانات اخير، مقام معظم رهبري علمدار وحدت شدند، خاطر نشان كرد: در حالي كه برخي به اسم‌عالمان در برخي كشورها فتواي تكفيري و حكم به قتل بخش اعظمي از مسلمانان مي‌دهند، مقام معظم رهبري موضع وحدت‌مدارانه‌اي گرفتند كه حتي آنها كه نمي‌خواستند تقدير كنند، از آن تقدير كردند. محور وحدت ما مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي است.

خاتمي دومين شيوه‌ي دشمن را زدن شالوده‌ي انقلاب برشمرد و با بيان اين‌كه دين، اسلام و ارزش‌هاي اسلامي شالوده‌ي انقلاب است، افزود: زنده شدن جريان سكولاريسم در كشور از حدود يك دهه‌ي قبل، دم زدن از حكومت منهاي دين، دميدن در بدحجابي‌ها و بعضا بي‌حجابي‌ها، ترويج خرافات و عرفان‌هاي بدلي و قلابي و دميدن در بي‌تفاوتي ميان برخي مذهبي‌ها و هيآت مذهبي در همين راستاست كه مي‌خواهند شالوده‌ي انقلاب را هدف قرار دهند.

خطيب اين هفته‌ي نمازجمعه‌ي تهران، زدن ستون خيمه‌ي انقلاب را شگرد ديگر دشمن عنوان كرد و گفت: هويت اين انقلاب با ولايت فقيه و ولي فقيه گره خورده است. اگر اين نهاد نبود قطعا انقلاب ما سرنوشت ديگري مي‌يافت. تمام وجه‌ي بي‌همتي دشمنان براي از بين بردن اين نهاد است. عزت امروز ايران و سيادت و سربلندي كشور از ولي فقيه است و ولايت فقيه خار در چشم و استخوان در گلوي دشمنان شده است. بر همين اساس، دشمنان لحظه‌اي از تضعيف ولايت فقيه و شخص ولي فقيه كوتاه نمي‌آيند. كساني كه در خارج هستند به صراحت و داخلي‌ها با كنايه و ايما و اشاره اين كار را انجام مي‌دهند.

وي افزود: البته افرادي هستند كه با ولي فقيه ديروز هم مخالف بودند. همان كساني كه مي‌گفتند ما در زمان امام هم مخالف ولايت فقيه بوديم، اما مي‌ترسيديم بيان كنيم. اين افراد كينه‌ي ديرين خود را با دشمني با ولي فقيه امروز نمايش مي‌دهند. اما امروز به فضل خدا ولايت فقيه براي مردم ما يك اصل پذيرفته‌شده‌ي بي‌ترديد است و مردمي كه ما مي‌شناسيم تا آخرين نفس، آخرين نفر و تا آخرين قطره‌ي خون پاي علم ولايت فقيه ايستاده‌اند.

خاتمي چهارمين شيوه‌ي دشمن را سياه‌نمايي دانست و خاطر نشان كرد: نديدن يا كمرنگ نشان دادن موفقيت‌ها، بزرگ‌نمايي كاستي‌ها، بيش از اندازه نشان دادن دشمن و خالي كردن دل مردم در همين راستا صورت مي‌گيرد. ما منكر كاستي‌ها نيستيم، اما بايد اين موضوع را منصفانه و واقع‌بينانه و در كنار موفقيت‌ها ديد.

عضو هيات رييسه‌ي مجلس خبرگان رهبري، تاكيد كرد: مسوولان ما توجه دارند كه اگر امت ما بخواهد امت نمونه‌اي باشد، بايد تمام تلاش‌ها در جهت بهبود معيشت مردم صورت گيرد. مسئله‌ي تورم براي مردم ما مهم است. بيكاري جوانان درد است. نبايد منكر اصل فقر شد. با اين حال شهادت مي‌دهم كه دولت‌هاي پس از انقلاب از ابتدا تاكنون پيوسته اين دغدغه‌ها را داشته‌اند، منتها بايد كارها برنامه‌ريزي شده باشد. بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري ما بايد به سمت توليد و به فضل خدا در جهت صادرات گام برداريم و ملت ما نيز نشان داده كه توان اين موضوع را دارد.

وي شبهه‌افكني مدام را پنجمين شيوه و شگرد دشمن بيان كرد و ادامه داد: مي‌گويند دين در كشور ما كمرنگ شده است. در نظرسنجي اخيري كه واقع‌بينانه انجام شده اكثريت قريب به اتفاق جامعه گفته‌اند كه حجاب و پوشش اسلامي را مي‌خواهيم. علاوه بر اين در مراسم احيا و اعتكاف ديديم كه صدها هزار جوان آمدند. چرا دروغ مي‌گوييد؟ البته كساني هم هستند كه هنجارشكني مي‌كنند، اما امروز به فضل خدا تهران نشانه‌هاي يك شهر ديني را داراست.

عضو هيات رييسه‌ي مجلس خبرگان رهبري، اظهار كرد: دشمنان مي‌گويند جمهوريت از بين رفته است. اگر حضور 85 درصدي مردم پاي صندوق‌هاي راي جمهوريت نيست، پس جمهوريت چه چيزي است؟ البته تفسير آنها اين است كه جمهوريت يعني ما از صندوق‌هاي راي بيرون بياييم. اين افراد از آزادي انتخابات دم مي‌زنند، اما مي‌گويند آزادي انتخابات زماني است كه ما از صندوق‌ها بيرون بياييم. اين منطق نادرستي است. اگر واقعا اهل دموكراسي هستيد لااقل به دموكراسي پايبند باشيد.

به گزارش ايسنا، امام جمعه‌ي موقت تهران در ابتداي خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران با تشكر از امت وفادار ايران اسلامي براي لبيك به فراخوان مقام معظم رهبري در جهت كمك به سيل‌زدگان پاكستان، تصريح كرد: كمك‌هاي شما شايان توجه بود، اما فاجعه عميق است و مي‌طلبد كه همچنان امت اسلام و سازمان‌هاي كمك‌رسان بين‌المللي همچنان با در نظر گرفتن عمق فاجعه در حد توان به كمك‌هاي خود ادامه دهند.

وي با گراميداشت هفته‌ي نيروي انتظامي اين نيرو را حافظ امنيت كشور برشمرد و خاطر نشان كرد: امنيت زيربناي اصلي همه‌ي موفقيت‌ها در عرصه‌هاي گوناگون علمي، سياسي، اقتصادي و … است كه تامين اين امنيت را عزيزان نيروي انتظامي عهده‌دار هستند و ما از خدا توفيق روزافزون آنها را طلب مي‌كنيم.

خاتمي با اشاره به فرا رسيدن اول ذيقعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: ايران اسلامي اين افتخار را دارد كه دو پاره تن موسي بن جعفر (ع) در واقع در اين كشور ميزبان هستند و ما ميهمان سفره‌ي آنها هستيم.

عضو هيات رييسه‌ي مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت معصومه (س) به آمدن آن حضرت به شهر قم اشاره كرد و افزود: وقتي آن حضرت به قم وارد شدند با دنياي تجليل و تكريم روبه‌رو گشتند و بنابراين بايد هم به اهل قم و هم به عموم ملت عرض كنم كه قدر اين امامزاده‌ي لازم‌التعظيم را بدانيد، زيرا تجليل از حضرت معصومه (س) هم مودت في‌القربي است كه اجر رسالت است، هم تعظيم شعائر و مقام شهادت است و هم عمل به توصيه‌ي امامان.

امام جمعه‌ي موقت تهران، با بيان اين‌كه حضرت معصومه به صورت مدبرانه‌اي قم را براي ورود انتخاب كرد، ادامه داد: قم اين افتخار را دارد كه در دوره‌ي غربت اهل بيت حامي ايشان بوده است. امام صادق (ع) پيش از تولد حضرت معصومه (س) فرمود كه ما را حرمي است و آن شهر قم است. به زودي پاره‌ي تن من از آنجا دفن مي‌شود و هر كس با معرفت به زيارت او برود زمينه‌ي بهشت براي او آماده است.

خاتمي گفت: امام صادق (ع) اين مدال افتخار را به مردم قم داده است و از زمان ايشان تاكنون اين شهر تجلي تولي به اولياي خدا و تبري از دشمنان خدا بوده است. در طول تاريخ بني‌العباس اين سلسله نتوانست بر اين شهر چنگ بياندازد و در طول 57 سال حكومت سپاه پهلوي نيز قم پيوسته مورد بغض اين دشمنان اسلام و قرآن بود. هم‌اكنون بحمدالله حوزه‌ي علميه‌ي قم و مردم آن در خط مقدم پشتيباني از نظام اسلامي قرار دارند.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيداحمد خاتمي طي سخناني در خطبه‌هاي اول نمازجمعه‌ي امروز تهران پس از توصيه به تقوا و نگهداري حريم براي ذات ربوي، تصريح كرد: يكي از زيرمجموعه‌هاي انس با خدا، دعاست كه يك بخش آن حال و باور و بخش ديگر مقال و گفتار است.

وي افزود: دعاكننده بايد خود را يكپارچه نياز بداند و باورش شود كه در مقابل خداوند هيچ است. تا زماني كه انسان چشم به اين و آن دارد دعايش دعا نيست. البته ما موظفيم كه از طريق برخي اسباب، كارهايمان را انجام دهيم، اما سخن اين است كه سبب نبايد انسان را از مسبب‌الاسباب غافل كند.

عضو هيات رييسه‌ي مجلس خبرگان رهبري، با تاكيد بر لزوم دارا بودن حضور قلب هنگام دعا، خاطر نشان كرد: حضور قلب يعني وقتي انسان دعا مي‌كند، بايد تمام جانش متوجه ذات مقدس ربوبي باشد.

خاتمي با اشاره به مقال و گفتار در دعا، اظهار كرد: اينكه انسان فقط بنشيند و لفظي به عنوان دعا نگويد، دعا محقق نمي‌شود. انبياي الهي شديدا اهل دعا بودند چنانكه بايد گفت بخشي از مددهاي الهي جنگ بدر مديون دعاهاي پيامبر اكرم بود. اگر قرار است عنايت خدا سرازير شود، بايد اين باور، خود را در گفتار نشان دهد.

خطيب اين هفته‌ي نمازجمعه‌ي تهران، در پايان خطبه‌ي اول ،با بيان اين‌كه دعا ادب مخصوص به خود را دارد، تصريح كرد: دعاي واقعي آن است كه قلب و زبان با يكديگر هماهنگ باشند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates